Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

هدف از اجرای این طرح، تولید سالیانه ۶٧٠ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ٧٠ هزار تن اوره گرانول است که با آغاز بهره برداری رسمی از این پروژه، شرکت پتروشیمی شیراز با تولید سالانه ٧/٣ میلیون تن کود های ازته (اوره پریل و گرانول- نیترات آمونیوم) آمونیاک، اسید نیتریک، متانول و آرگون همچنان جایگاه خود را در ردیف بزرگترین واحدهای صنعت پتروشیمی کشور حفظ کرده است..

غدیر بازار اوره و آمونیاک کشور را TAKE OVER کرد

امروز با حضور معاون اول رییس جمهور و وزاری نفت و دفاع به همراه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، پروژه ملی اوره و آمونیاک مرودشت به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار بورس24 ، 54درصد از این پروژه به هلدینگ نفت و گاز پارسیان به عنوان هلدینگ تخصصی غدیر در صنعت پتروشیمی تعلق دارد که تا پیش از این طرح 4.4 میلیون تن اوره و آمونیاک در کشور تولید می‌شد و با افتتاح این طرح این ظرفیت تولید در کشور به 5.5 میلیون تن رسیده است و سهم سرمایه‌گذاری غدیر از تولید کشور در این بخش به 80 درصد افزایش یافته است.
بنابراین گزارش،اجرای عملیات احداث واحد های سرویس های جانبی، نیروگاه، آمونیاک و اوره گرانول از مهر ماه سال 1388 آغاز و عملیات راه اندازی آزمایشی در اسفند ماه 1394 با موفقیت به انجام رسید. هدف از اجرای این طرح، تولید سالیانه 670 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 70 هزار تن اوره گرانول است که با آغاز بهره برداری رسمی از این پروژه، شرکت پتروشیمی شیراز با تولید سالانه 7/3 میلیون تن کود های ازته (اوره پریل و گرانول- نیترات آمونیوم) آمونیاک، اسید نیتریک، متانول و آرگون همچنان جایگاه خود را در ردیف بزرگترین واحدهای صنعت پتروشیمی کشور حفظ کرده است.
این طرح در زمینی به وسعت 22 هکتار و با سرمایه گذاری 550 میلیون یورو و 4000 میلیارد ریال اجرا و به بهره داری رسیده است.

غدیر موتور محرک اقتصادی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی

در جریان افتتاح پروژه ملی اوره و آمونیاک مرودشت از غدیر به عنوان موتور محرک اقتصادی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی نام برده شد، به گونه ای که از میان پروژه های پتروشیمی تعریف شده در شیراز، تنها پروژه غدیر به بهره برداری رسید.
گزارش خبرنگار بورس24 حاکی از آن است:غلامرضا سلیمانی امیری صبح امروز در جریان افتتاح طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت شرکت پتروشیمی شیراز که با حضور معاون اول رئیس جمهور و تنی چند از وزرای دولت یازدهم برگزار شد،گفت: اقتدار ملی در سایه افزایش توان تولید داخلی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور می‌انجامد که افزایش رفاه عمومی و ثروت جامعه از دستاوردهای آن است و در این شرایط می‌توانیم در برابر شوک های بین‌المللی و تحریم ها تاب و توان بیشتری داشته باشیم.
مدیر عامل سرمایه‌گذاری غدیر افزود: بر این اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر اجرای چارچوب اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند به افزایش توان داخلی بویژه در بخش گاز، نفت و پتروشیمی بینجامد. به همین منظور و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی 43 هزار میلیارد تومان پروژه توسط سرمایه‌گذاری غدیر در دست اجراست که از جمله آن ها می‌توان به صنعت حمل و نقل، سیمان، پتروشیمی و گاز اشاره کرد.
سلیمانی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری غدیر یکی از بزرگترین بنگاه های چند رشته‌ای کشور در حال مطرح شدن به عنوان یک برند بین‌المللی است، گفت: به دلیل بورسی بودن شرکت های زیرمجموعه این سرمایه‌گذاری و شفافیت در عملکرد آن ها این موضوع موجب افزایش اقبال سرمایه‌گذاران خارجی در دوران پسابرجام به صنایع کشور شده است که در حال رسمی شدن قرارداده ها و شروع به کار برخی پروژه‌ها با خارجی ها هستیم.
مدیر عامل بزرگترین هلدینگ چند رشته‌ای کشور، افزود: یکی از این پروژه‌ها مربوط به طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت است که 54 درصد آن مربوط به گروه نفت و گاز پارسیان است که این موضوع نشان می‌دهد اگر به بخش خصوصی توجه شود می‌توانیم به مشکلاتی از جمله تحریم ها چیره شویم.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته و با وجود تحریم ها تلاش شد با تکیه بر پتانسیل های بخش خصوصی تجهیزات خارجی وارد کشور کنیم و با اتکاء بر توان داخلی طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت را به ثمر برسانیم.
سلیمانی گفت: بر این اساس تا پیش از این طرح 4.4 میلیون تن اوره و آمونیاک در کشور تولید می‌شد که با افتتاح این طرح این ظرفیت تولید در کشور به 5.5 میلیون تن رسیده است و سهم سرمایه‌گذاری غدیر از تولید کشور در این بخش به 80 درصد افزایش پیدا کرده است.
مدیر عامل سرمایه‌گذاری غدیر همچنین با اشاره به این که کارمزد بالای بانکی برای گرفتن تسهیلات یکی از مشکلات راه‌اندازی طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت بود، گفت: این موضوع نشان از وجود مشکلات نقدینگی بر سر راه بنگاه های تولیدی در کشور دارد.

نفر دوم دولت در شیراز چه گفت...؟

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح واحد اوره و آمونیاک شرکت پتروشیمی شیراز گفت: اقتصاد کشور هم‌اکنون با برداشته شدن یک به یک موانع، در مسیر صحیحی قرار گرفته و در ریل واقعی خود و مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر حرکت پر سرعت اقتصاد ایران عنوان کرد: چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران جدی است و این در حالی است که باید اقتصاد کشور پاسخگوی اقتدار ایران در منطقه حساس خاورمیانه به عنوان کشوری مقتدر و با ثبات باشد و کمک کند تا منطقه خاورمیانه نیز به سمت آرامش حرکت کرده و تروریسم از بین برود.

وی افزود: اقتدار اقتصاد ایران باید متناسب با شأن مردمان آن باشد و پیشرفت ایران به نقطه‌ای برسد که مسأله مهم بیکاری حل شده و جوانان از کار مناسب برخوردار شوند.

جهانگیری با بیان این که اقتصاد ایران باید امکان افزایش رفاه و درآمد مردم را داشته باشد، گفت: مردم ایران باید از زندگی در شأن خودشان برخوردار شوند، یکی از موانع پیش روی کشور تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه علیه ملت بوده که بخشی از آنها لغو و باید بخش دیگر آن نیز با توجه به تعهدات غربی‌ها در توافق برجام لغو شود.به گفته وی، بخش خصوصی باید از حضور قدرتمندی در ایران برخوردار باشد. باید زمینه‌ای به وجود آورد که از نظر فرهنگی بخش خصوصی وجود داشته باشد که فضای امن کار را احساس کند و فضای مطمئنی بر اقتصاد کشور حاکم باشد.

وی افزود: آنچه در اقتصاد کلان اهمیت دارد، عوامل داخل بنگاه‌ها و صاحبان آنها و در عین حال فضای پیش‌برنده اقتصادی حاکم بر بنگاه‌ها است، وجود شاخص‌های اقتصادی مطمئن، قابل پیش‌بینی بودن آینده و ایجاد محیطی برای فعالان اقتصادی که بتواند 5 سال آینده را پیش‌بینی کند و یا اطمینان از تغییرات نرخ ارز، نرخ تورم، نرخ سود بانکی و یا قیمت متغیرهای انرژی است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش کرده تا فضای اقتصاد را برای فعالان کشور قابل پیش‌بینی کند، گفت: مردم هم‌اکنون مطمئن هستند که نرخ دلار دیگر شبانه‌روزی تغییر نمی‌کند، مردم می‌دانند که دولت با سیاست‌گذاری کاری می‌کند که نرخ سود بانکی کاهش یابد و فضای سیاسی اجتماعی کشور باید آرام باشد.

جهانگیری با بیان این که آن دسته از افرادی که عنوان می‌کنند فضای کشور با ثبات نیست قطعاً به نفع جوان ایرانی و اقتصاد کشور کار نمی‌کند، گفت: باید فضایی ایجاد کرد که جوان ایرانی احساس امنیت کند و در عین حال فعالان اقتصادی بتوانند کالای خود را تامین کند به نظر می‌رسد این توفیق هم‌اکنون نصیب دولت شده که بتواند این فضا را در کشور حاکم کند.وی افزود: آنچه در نهایت باید رخ دهد اینکه باید بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد باشد و باید همه از این موضوع حمایت کنند.

جهانگیری گفت: آنچه اهمیت دارد اینکه باید شرایطی وجود داشته باشد که نهادهای عمومی و خصوصی بتوانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و بگذارند تا مردم سهامدار باشند، تا از این طریق تأمین مالی انجام شود. در حال حاضر حجم صادرات کشور به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده و باید از کل واحدهای پتروشیمی فعلی در این بخش قدردانی کرد که توانسته‌اند، در دوران تحریم‌ها این اقدامات را انجام دهند.

جهانگیری عنوان کرد: فردی به انداز احداث 4 پتروشیمی شیراز در گذشته مبلغی در حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از پول‌های کشور را برداشت و بُرد؛ امیدواریم که شرکت‌های پتروشیمی بخش خصوصی در این زمینه افزایش و توسعه یابد و با توجه به فرصت‌های خوبی که برای کشور به وجود آمده و در عین حال چهارچوب‌های‌ اقتصاد مقاومتی بتوانیم وارد رونق اقتصادی شویم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24