Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز به مناسبت بیست و یکمین سالروز ورود شرکت ایران خودرو به بورس تهران، مراسم بازگشایی نمادین بازار توسط هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو انجام شد.

مدیرعامل ایران خودرو: برخلاف بعضی شرکت ها به دنبال بالا بردن خودمان با تجدید ارزیابی نیستیم!

به گزارش بورس24 ؛ یکه زارع که در این مراسم با سوالات زیاد خبرنگاران مواجه شده بود، در پاسخ به سوالاتی درخصوص افزایش سرمایه این شرکت گفت: ما افزایش سرمایه از محل آورده انجام داده ایم. تجدید ارزیابی هم که برای شرکت تامین منابع نمی کند. از سازمان بورس تشکر می کنیم که خوشبختانه ساز و کاری را فراهم کرده تا خودروسازها بتوانند از روش هایی که بعدا مشخص می شود تامین مالی کنند.

او در پاسخ به این سوال که ایران خودرو تجدید ارزیابی خواهد داشت یا نه؟ گفت: تجدید ارزیابی را اگر بخواهیم باید در زمان مناسب خودش انجام دهیم که در این مورد در مجمع صحبت می کنیم. تجدید ارزیابی باید منافع سهامداران را به دست بیاورد اما در زمان مناسب بحث تجدید را هم داریم.

یکه زارع درخصوص فروش های سمند در نماد خودرو گفت: خرید و فروش های سرمایه گذاری سمند برای کار سود و زیانی نیست و بازارگردان ایران خودرو است. در این چند روز اخیر هم خریدار بوده و فروشنده نبوده است.

وی درخصوص شرکت ایکاپ گفت: این شرکت یک شرکت جوینت ونچر است با پژو. طرف مقابل مبلغ سهم ریالی سرمایه شرکت ایکاپ را به میزان 45 میلیارد تومان به حساب ایران خودرو واریز کرد.

مدیرعامل ایران خودرو درخصوص مذاکرات با شرکت های خارجی گفت: 6 شرکت خارجی هست که در حال مذاکره هستیم. با این شرکت ها مذاکره کردیم که قرارداد امضا کنیم. اما ممکن است جوینت ونچر نباشند. ما با شرکت هایی شریک می شویم که تولید تیراژ بالا داشته باشند.

او درخصوص عملکرد شرکت در سال 95 گفت: در سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته فروش 40 درصد رشد داشته است. امیدواریم به تولید 600 هزار دستگاه برسیم امسال. سوالات جزئی را در مجمع جواب می دهم.

یکه زارع درخصوص اوراق سلف گفت: می خواهیم اوراق سلف را انتشار بدهیم که برای اولین بار است. فعلا باید ساز و کارش را انجام دهیم. این اوراق درخصوص خودروهایی است که مشمول قیمت گذاری نباشند. ما هم خودروهایی داریم که این طوری باشد. ما 207 صندوق دار را شهریور وارد بازار می کنیم که در دنیا و ایران محصول خاص ایران خودرو است و در بهمن گیربکس اتوماتیک را خواهیم داشت.

مدیرعامل ایران خودرو درباره فروش محورسازان ایران خودرو هم گفت: در کل داریم برای فروش یک سری شرکت ها برنامه ریزی می کنیم که این شرکت هم جزو آن هاست. اگر مشتری پیدا شود، این شرکت ها را می فروشیم.

از یکه زارع پرسیدیم چرا ایران خودرو طی 5-6 ماه گذشته از سایپا عقب افتاده و حتی ارزش بازار این دو شرکت نزدیک به یکدیگر شده؟ که در پاسخ گفت: ببینید برخی شرکت ها ممکن است در یک مقطعی به یک دلیلی مثل تجدید ارزیابی قیمت شان رشد کند ولی ما سعی می کنیم لیدر بازار باشیم و خواهیم بود. کارهای بنیادی انجام می دهیم و نمی خواهیم فقط با تجدید ارزیابی خودمان را بالا ببریم و بعد برگردیم پایین. ما جوینت ونچرهایی انجام می دهیم که برای آینده خوب باشد. ما منطقی نگاه می کنیم که سود پایا باشد و کارهایی می کنیم که منافع ایران خودرو را تامین کنیم. ممکن است در مقطعی اتفاقاتی بیفتد که سهامداران احساسی برخورد کنند و بعد متضرر شوند. دوست نداریم چنین برخوردی کنیم.

او درخصوص احتمال تعدیل مثبت خودرو هم گفت: به وقتش اعلام خواهیم کرد. اما رشدهایی داشته ایم و اگر تعدیل داشته باشیم به وقتش اعلام می کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24