Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عادی سالیانه ایران خودرو امسال کمی متفاوت تر از سال‌های قبل برگزار شد، مجمعی که اعتراض عده‌ای از سهامداران به نحوه معاملات از حاشیه‌های آن بود.

درخواست سهامداران برای حسابرسی ٢ ماده قانونی در مجمع ایران خودرو

به گزارش بورس24 به نقل از فارس، مجمع عادی سالیانه ایران خودرو ساعت 10 صبح روز پنج شنبه مورخ 31 تیرماه امسال در سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار و طی آن با تقسیم سود نقدی 5 ریالی به ازای هر سهم و تعیین پاداش 240 میلیون تومانی اعضای هیات مدیره موافقت شد.

بر اساس این گزارش از نکات بارز مجمع امسال ایران خودرو اعتراض عده‌ای از سهامداران و ذینفعان این شرکت نسبت به عدم رعایت انصاف و عدالت در مواجهه با تامین کنندگان قطعات بود.

معترضان در این مجمع عنوان می‌کردند که شرایط پرداخت و تسویه مطالبات از سوی ایران خودرو به یک نسبت با قطعه سازان رعایت نمی‌شود و این در حالی است که به واسطه حضور یک قطعه ساز(کروز) در هیات مدیره ایران خودرو علاوه بر تبعیض در تسویه مطالبات نسبت به اطلاعات و برنام‌های آتی این شرکت خودرویی نیز از رانت برخوردار است.

عمده سهامداران ایران خودرو در مجمع امسال معتقد بودند، حضور این شرکت قطعه ساز بر خلاف اصول اقتصاد رقابتی و مبتنی بر ایجاد انحصار بوده و لزوم دخالت شورای رقابت در این زمینه را بدیهی می‌سازد.

سهامداران ایران خودرو در مجمع امسال به لزوم رعایت مفاد ماده 129 قانون تجارت مبنی بر افشای معاملات با اشخاص وابسته اعتراض داشته‌اند، به گونه‌ای که عنوان می‌کنند، به دلیل آنکه شرکت قطعه سازی کروز از طریق شرکت تدبیر سرمایه آراد در هیات مدیره مدیره ایران خودرو حضور دارد و در عین حال تنفیذ رای این شرکت به شرکت پیشگامان بازرگانی گل یار و از سوی دیگر معاملات ایران خودرو با ساپکو نیازمند حسابرسی دقیق و موشکافه برای بررسی عملکرد این اشخاص با گروه ایران خودرو دارد.

از سوی دیگر در راستای ماده 276 قانون تجارت قریب به 20 درصد از سهامداران نامه‌ای را به هیات رییسه مجمع ایران خودرو قرائت کردند که بر اساس آن افشای معاملات با اشخاص وابسته و در عین عال حسابرسی ویژه صورت‌های مالی را خواستار شده بودند.

سهامداران عنوان کرده‌اند، مطابق با ماده 133 قانون تجارت هر گاه شرکتی که معاملات متناظر با بنگاهی که سهامدار آن است داشته باشد، نمی‌تواندهمزمان در هیات مدیره حضور داشته باشد. در حال حاضر گروه قطعه سازی کروز سهام مدیریتی گروه بهمن را خریداری کرده که به عنوان رقیب ایران خودرو شناخته می‌شود.

در نهایت حسابرسی ویژه در مورد رعایت مفاد ماده 129 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت با رعایت منصفانه حقوق کلیه تامین کنندگان ذینفع برای نخستین بار به عنوان تکلیف مجمع امسال ایران خودرو به تصویب سهامداران رسید.

با تصویب تقسیم سود نقدی 5 ریالی به ازای هر سهم از سوی مجمع ایران خودرو در مجموع با تقسیم 8 میلیارد و 200 میلیون تومان سود نقدی میان سهام داران موافقت شد.

در عین حال پاداش هیات مدیره 5 نفره ایران خودرو به طور ناخالص مبلغ 240 میلیون تومان تعیین و حق حضور اعضاء غیر موظف هیات مدیره برای سال جاری ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24