Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بدین ترتیب دکتر حسن امیری، علی سعیدی، دکتر سعید فلاح پور ، سید احمد عراقچی و دکتر شاپور محمدی اعضای هیات مدیره جدید سازمان بورس شدند...

تغییرات گسترده در مدیریت بازار سهام

دقایقی پیش با انصراف محمد فطانت از عضویت در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پروژه تغییرات مدیریتی در عالی ترین نهاد نظارتی بازار سهام کلید خورد.
به گزارش خبرنگار بورس24 ، دقایقی پیش با اختلاف نظر به وجود آمده ناشی از ترکیب جدید پیشنهاد شده وزیر امور اقتصاد و دارایی برای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، محمد فطانت که از آذر 93 در هیات مدیره و پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار حضور دارد، از هیات مدیره این سازمان رسما انصراف داد.
بدین ترتیب دکتر حسن امیری، علی سعیدی، دکتر سعید فلاح پور ، سید احمد عراقچی و دکتر شاپور محمدی به عنوان اعضای هیات مدیره جدید سازمان بورس شدند.

از شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار یاد می شود و محمد فطانت هم در جلسه امروز شورای عالی بورس به عنوان مشاور علی طیب نیا منصوب شده است.

شایعه تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به روزهای رکودی سال 94 باز می گردد،شایعه ای که حتی یک مرتبه وزیر اقتصاد آن را رد کرد،اما حالا محمد فطانت پس از 20 ماه حضور در ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و مواجهه با چندین مرتبه شایعه تغییر و البته شایعه سازی درباره تابعیت دوگانه اش ساختمان ملاصدرا را به مقصدی نامعلوم ترک می کند.از دوران ریاست محمد فطانت در سازمان بورس و اوراق بهادار به طور قطع خاطره رشد سنگین بازار سهام در زمستان 94 به ویژه سهام خودرویی که بخشی از زیان های گذشته سرمایه گذاران را جبران کرد،از ذهن معامله گران پاک نخواهد شد.او همچنین سعی کرد تا به خرد بازار احترام بگذارد و سازمان بورس تنها در حد یک مقام ناظر در معاملات بازار سرمایه مداخله داشته باشد.گسترش بازار بدهی و گوی سبقت بریدن بورس از بانک در تامین مالی ، توسعه جریان آزاد اطلاعات ، کاهش مداخله نهاد ناظر در معاملات بازار و تعیین تکلیف پرونده 3 ساله قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها چهار اقدام مهم محمد فطانت در 20 ماه حضور مداوم در سازمان بورس و اوراق بهادار به شمار می رود.

دکتر حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس و دبیر کل پیشین سازمان کارگزاران بورس نیز دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار بورس24 شایعه تغییرات در مدیریت بازار سهام را رسما تائید کرد و گفت:شاپور محمدی جایگزین محمد فطانت در هیات مدیره و مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار شده است.

روایت سایت رسمی وزارت اقتصاد از تغییرات در نهاد ناظر بازار

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، عصر امروز (سه شنبه) شورای عالی بورس و اوراق بهادار با حضور اعضاء و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل جلسه داد. در این جلسه ضمن معرفی آقایان موسویان، طالبی، سعدی و محسنی بعنوان اعضای جدید شورا از زحمات آقایان پورابراهیمی، زالی، مقدسیان و خانم فقیه نصیری به عنوان اعضای سابق که دوره عضویتشان به پایان رسید تقدیر شد.
این گزارش می افزاید، شورا،با استعفای محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را پس از استماع توضیحات وی بدلیل عارضه قلبی و عدم قبول مسئولیت برای دوره های آتی، ضمن تشکر از خدمات و زحمات ارزنده وی در دوره تصدی خود، موافقت و برای ایشان آرزوی سلامتی نمود.
بر پایه این گزارش، در ادامه شاپور محمدی به عنوان گزینه پیشنهادی هیت مدیره جدید، بعنوان گزینه نهایی ریاست سازمان بورس به شورا معرفی و به اتفاق آرا از سوی اعضا به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب گردید.
گفتنی است فطانت که طی ماههای اخیر چند بار استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد کرده بود هم اکنون با حکم طیب نیا به عنوان مشاور وی منصوب گردید. همچنین لازم به توضیح است که اعضای جدید هیت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار شامل آقایان محمدی، امیری، فلاح پور، سعیدی و عراقچی توسط شورای عالی بورس منصوب گردیدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24