Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مراسم اولیه معارفه شاپور محمدی و تودیع محمد فطانت امروز برگزار شد.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه اولیه رئیس سازمان بورس

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ این مراسم هم اکنون بدون حضور وزیر اقتصاد و با حضور شرف شاهی و قضاوی دو معاون وزیر، آغاز شد.

محمد فطانت در این مراسم گفت: قوی ترین مهره برای اداره بازار سهام در این مقطع انتخاب شده است. بیش از 20 سال است که در اقتصاد کشور و در شرکت های با گردش 1 میلیارد دلار، کار کرده ام. همیشه در دوران بحران به سازمان ها وارد می شدم. خیلی ها از بازگشایی پالایشگاه ها می ترسیدند و پیش بینی می کردند شاخص 11 هزار واحد سقوط کند.

رئیس سابق سازمان بورس ادامه داد: نرخ سود بانکی در زمان آمدن من به بورس 22 درصد بود که کاهش پیدا کرد. من در رکودی ترین شرایط بازار سهام مدیر بازار بودم.

فطانت گفت: از همه همکاران و فعالان بازار سهام حلالیت می طلبم. شاخص های بازار سهام در این مدت بهبود پیدا کرد. 1.7 میلیارد دلار در شب عید برای بخش نفت در کسری از ثانیه تامین مالی کردیم. مطمئن هستم بورس به بانک غلبه می کند و بانک محوری در کشور به پایان می رسد.

فطانت خبر از برگزاری مراسم تودیع و معارف رسمی با حضور وزیر اقتصاد داد و گفت: تودیع و معارفه رسمی هفته بعد با حضور وزیر اقتصاد در باب همایون برگزار می شود و جلسه امروز به دلیل ناگهانی بودن تغییرات بود.

در این مراسم همچنین قضاوی معاون وزیر اقتصاد گفت: دولت به بازار بدهی اهمیت ویژه ای می دهد. با بازار بدهی ثبات به پایه پولی بر می گردد. رشد بورس در همه ابعاد از زمان عبده تبریزی آغاز شده است. محمدی باید بازار بدهی را بیشتر توسعه دهد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: اوضاع بورس تا دو سال دیگر کلا تغییر می کند و بورس تعیین کننده اقتصاد خواهد بود.

شاپور محمدی رئیس جدید سازمان بورس هم در این مراسم گفت: کار خود را از دفتر معاملات بنیاد جانبازان شروع کردم. 6 سال عضو هیات داوری بودم و مدتی هم رییس کمیته امتحانات و عضو کمیته شاخص بوده ام.

وی ضمن تشکر از اقدامات فطانت در طول دوره ریاستش گفت: با فطانت ارتباط برادرانه دارم. تعیین تکلیف قیمت خوراک و بحث معافیت مالیاتی دو کار عمده فطانت در 20 ماه گذشته بود. همچنین برای بورس سند راهبردی تهیه کرده اند که تقدیم رییس جمهور شده است. سال گدشته 10 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شد.

شاپور محمدی گفت: رییس سازمان امور مالیاتی قول داده که مشکل مالیاتی حال حاضر بازار حل شود و در این زمینه مساعدت داشته باشند. امیدوارم روزهای پر رونقی را در پیش داشته باشیم.

سید احمد عراقچی عضو جدید هیات مدیره سازمان بورس در این مراسم گفت: تمام تلاش خود را برای رونق بازار سهام در پیش خواهیم گرفت.

حسن امیری دیگر عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: بدون وقفه برای رشد و توسعه بورس تلاش خواهیم کرد. فطانت برای بازار زحمت زیادی کشید.

فهیمی عضو سابق هیات مدیره نیز گفت: حضور 10 ساله من در بورس پرافتخار ترین دوران زندگی ام است.

قالیباف مدیرعامل شرکت بورس در این مراسم گفت: فطانت مرد پر کاری بود. دوره او کوتاه، لکن تاریخی و اثر بخش بود. شاپور محمدی می تواند بازار سهام را متحول کند.

سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی هم از رئیس سابق سازمان تمجید کرد و گفت: فطانت به همه حسن اعتماد داشت و این ویژگی منحصر به فردی بود. محمدی در تجهیز منابع انسانی بازار سهام نقش موثر داشت.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در این مراسم یک خاطره تعریف کرد و گفت: شهریور پارسال بحث ورود ابزار بدهی را در بازار سرمایه داشتیم. 8 ساعت برای نهایی کردن ورود اسناد خزانه به بازار جلسه داشتیم. جلسه ما از 12 ظهر تا 8 شب طول کشید و نهایتا 6 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه وارد بازار شد. 7500 میلیارد تومان اسناد خزانه هم در راه است. بنده کارم را با شاگردی دکتر محمدی شروع کردم و از آمدن ایشان خرسندم.

حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا هم در این مراسم حضور داشت. او گفت: در بورس کالا بخش واقعی اقتصاد با بخش مالی گره می خورد. فطانت به اوضاع بورس کالا اشراف داشت. پتروشیمی ها نه تنها از بورس کالا نرفتند بلکه سهمشان از معاملات بورس کالا بیشتر هم شد. شاپور محمدی هم تسلط ویژه ای به وضع بورس کالا داشت و مانع خروج پتروشیمی ها از بازار کالا شد.

بیژنی مدیر بین الملل سازمان در این مراسم گفت: برای اولین بار عضو آیسکو شدیم و پیگیری های دکتر فطانت در این خصوص مجدانه و شبانه روزی بود.دکتر محمدی بهترین گزینه ریاست بورس بود.

وی خبر از انتشار اوراق قرضه مشترک با کره ای ها در آینده داد.

محمدرضا محسنی ازغندی مدیر شرکت سپرده گذاری مرکزی در این مراسم گفت: فطانت در دورانی سختی اداره بازار سهام را بر عهده گرفت و نقش موثر او در تاریخ بورس همیشه ثبت خواهد شد. ضمن اینکه با آمدن محمدی دوران جدیدی از حیات بازار سهام آغاز می شود.

مرتضی آنالویی مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری در این مراسم گفت: امروز نوروز بازار سرمایه است. دلسوزی ویژگی منحصر به فرد فطانت بود. فطانت می گفت در حوزه فناوری دائما الگوهای جهانی را رصد کنید.

دکتر جعفر جمالی معاون حقوقی بورس هم در این مراسم گفت: بورس جای شایستگان و متخصصین است که هم فطانت و هم محمدی این دو ویژگی را دارند.

فطانت هم در پایان جلسه گفت: به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است.

مهم ترین ماموریت شاپور محمدی در سازمان بورس

در حاشیه این مراسم شاپور محمدی رئیس جدید سازمان بورس در مصاحبه با بورس24 گفت: تغییرات ناگهانی بورس به خواسته خود دکتر فطانت بود. ما برای تمدید معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی تلاش می کنیم. کارهای دکتر فطانت را با قدرت ادامه می دهم. رونق مداوم و آرام بازار، توسعه بازار بدهی و توسعه همه بخش ها، برنامه اصلی من است.

شاپور محمدی ادامه داد: ماه های سخت و البته امیدوار کننده ای در پیش است. سیاست های کلی بورس بر مبنای سند راهبردی ادامه پیدا می کنند. هیچ محدودیتی به بورس بر نمی گردد؛ بلکه محدودیت ها برداشته هم می شود.

رئیس جدید سازمان بورس، تامین مالی را مهم ترین ماموریت خود در بازار سهام عنوان کرد.

فطانت: از شنبه می روم ساختمان باب همایون

محمد فطانت رئیس سابق سازمان بورس هم در حاشیه این مراسم با بورس24 گفت و گو کرد. او درخصوص دوره حضورش در سازمان بورس گفت: به جریان آزاد اطلاعات اعتقاد داشتم. از همه بازار حلالیت می طلبم، حتی آن هایی که دوست داشتند من بروم.

فطانت درباره شایعه رفتنش به هلدینگ مالی پارسیان گفت: درباره شایعه رفتن به هلدینگ مالی پارسیان فعلی حرفی نمی زنم. از شنبه در ساختمان باب همایون مستقر می شوم. معتقدم بازار با حضور دکتر محمدی رشد می کند. من رسانه ها را به عنوان یکی از ارکان رشد بازار قبول داشتم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24