Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس پیشین سازمان بورس گفت: در بدترین شرایط به بورس وارد شدم و حالا که بازار سرمایه به تعادل رسیده از آن خارج می شوم.

در بدترین شرایط بورس، رئیس شدم

به گزارش بورس24 ؛ محمد فطانت صبح امروز در میان مدیران ارشد بازار سرمایه با اشاره به این که بورس نقش دانشگاه را برای اقتصاد کشور دارد گفت: بر این اساس می توان مشاهده کرد که همه افرادی که در سالهای گذشته در بدنه این سازمان و در این دانشگاه فعالیت داشته اند، نتیجه کارشان در رشد بورس و بازار سرمایه نسبت به سایر بازار ها قابل مشاهده و توجه است.
رئیس پیشین سازمان بورس اوراق بهادار افزود: بازار سرمایه با پشتوانه نیروهای جوان و خلاق خود در این سالها توانسته اثر خود را در اقتصاد بگذارد و حالا زمان شکوفایی بورس در اقتصاد کشور فرارسیده است.
در این نشست که رئیس جدید سازمان بورس و تن چند از معاونین وزیر اقتصاد نیز حضور داشتند، فطانت با بیان این که بدلیل انتخاب شاپور محمدی برای ریاست سازمان بورس باید به وزیر اقتصاد تبریک گفت اظهار داشت: سابقه فعالیت های بنده نشان می دهد، مواردی که تاکنون در آن فعالیت داشته ام مرتبط با مسائل اقتصادی و بانکی در کشور بوده است و بررسی وضعیت ورود و خروج بنده به ادارات و سازمانهای مختلف نشان می دهد در بدترین شرایط به سازمانها ورود کرده ام و زمانی که وضعیت آن سازمان به تعادل رسیده از آن خارج شده ام.
فطانت افزود: بر این اساس نیز زمانی که بنده به سازمان بورس ورود کردم وضعیت بازار سرمایه کشور مناسب نبود و یکی از دغدغه هایی اصلی فعالین بازار نیز موضوعی مانند بازگشایی نماد پالایشگاهی ها در بورس با تمام حواشی بود که همگان بر این باور بودند که این اتفاق موجب ریزش 11 هزرار واحدی شاخص می شود.
وی اضافه کرد: ترس از بازگشایی نماد پالایشگاهی ها در بورس به گونه ای بود که بنده نیز در آن مقطع اذعان داشتم اول پالایشی ها در بورس بازگشایی شوند بعد انتصابم در سازمان بورس عملی شود، با این حال و پس از تکیه بر صندلی ریاست سازمان بورس مصوبه ای از دولت گرفتیم و در وضعیتی خاص اقدام به بازگشایی پالایشی ها در تالار کردیم.
فطانت اذعان داشت: هر چند شاخص بورس ملاک خوبی باری بیان وضعیت بازار نیست اما تلاش کردیم که هر موضوعی که موجب کندی نقدشوندگی در بورس می شود را از میان برداریم و در این راستا ریسک تحت تاثیر قرار گرفتن شاخص بورس در پی بازگشایی نماد پالایشی ها را به تن خریدیم.
وی گفت: بررسی شاخص بورس از زمان حضور بنده در سازمان بورس تاکنون بجز مقطع بازگشایی پالایشی ها نشان از تعادل و حرکت در خطی صاف دارد که در دوران پسابرجام روند حرکتی شاخص بورس صعودی نیز شد.
رئیس پیشین سازمان بورس اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این دوران انجام دادیم بازار صکوک و اوراق بود که تلاش کردیم در بخش طراحی و مقبولیت در بازار و نیز ایجاد تقاضا و رشد کمی موفق باشیم.
وی افزود: صدور اوراق نفت هم از دیگر اقدامات اینجانب در بازار سرمایه بود که در روزهای پایانی سال گذشته موفق شدیم مبلغ قابل توجهی از این اوراق را در کسری از ثانیه بفروش برسانیم.
فطانت ادامه داد: بنابر اظهارات وزیر اقتصاد، سازمان بورس از جمله جوان، خلاق و نوآورترین سازمانهای اقتصادی کشور است که به عنوان ثروتی برای بورس محسوب می شود و به پیشتوانه این ثروت بزرگ، افق بازار سرمایه در کشور مثبت خواهد بود و باید تلاش کنیم تا اقتصاد را از بانک محور بودن به سمت بازار سرمایه سوق دهیم.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24