Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از هزار سال قبل بنیان فعالیت‌های آستان قدس رضوی بر وقف و نذر استوار بوده از شفاف سازی مالی این نهاد خبر داد.

وضعیت مالی آستان قدس رضوی شفاف‌ می شود

به گزارش بورس24 ، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رئیسی در دیدار با وزیر اقتصاد گفت: به دلیل ذهنیت‌های نادرست از ثروت آستان قدس رضوی در میان عوام و حتی خواص، توقعات و درخواست‌های بسیاری از این نهاد وجود دارد که لازم است وضعیت مالی آن شفاف‌سازی و بیان شود.

وی ادامه داد: اگرچه آستان قدس رضوی ظرفیت عظیمی از سرمایه‌ها و امکانات را در اختیار دارد که بی‌بدیل به حساب می‌آید اما واقعیت این است که این مجموعه در حال‌حاضر از سرمایه استفاده می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: از هزار سال قبل تاکنون بنیان فعالیت‌های آستان قدس رضوی بر وقف و نذر استوار بوده است. واقفان عمده آستان قدس رضوی در دهه‌ها و سده‌های قبل، املاک گسترده‌ای را وقف این آستان مقدس کرده‌اند، اما اینک تعداد مالکانی که توان وقف‌های عمده داشته باشند، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به نمودار موقوفات در قرون اخیر داشته باشیم، خواهیم دید سیر موقوفات نزولی است. اجرای جدی و گسترده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بهترین شیوه کمک‌رسانی به مستضعفان و محرومان جامعه است.

رئیسی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به موضوع رفع فقر و محرومیت و رسیدگی به امور زائران و مجاوران افزود: سعی داریم سرمایه‌گذاری‌ها را به سوی زائران و رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جهت دهیم.

وی اظهار کرد: دولت می‌تواند در مواردی مانند تسهیل رفت‌ و آمد زائران به مشهد مقدس، تشرف دانشجویان، ایجاد زائرسراها، ساخت بیمارستان‌ها در اطراف حرم مطهر رضوی و سایر خدمات اجتماعی که فواید مستقیم برای زائران و مجاوران دارد، مشارکت کند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضی از مناطق استان خراسان جنوبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی وضعیت سخت معیشتی دارند، افزود: آنچه می‌تواند از فقر و محرومیت این مناطق گره‌گشایی کند، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند منشأ ایجاد اشتغال، رونق کسب‌وکار، امیدآفرینی و رفع مشکلات باشد.

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد نیز گفت: سمت‌وسویی که تولیت آستان قدس رضوی برای شفاف‌سازی و مدیریت انتخاب کرده‌، منطقی و موجب اصلاح ذهنیت‌هاست.

وی با اشاره به بدهی دولت به آستان قدس رضوی افزود: سامانه بدهی‌های دولت را راه‌اندازی کرده‌ایم و تلاش داریم با فروش اوراق اسلامی امکان پرداخت سود اوراق را به طلبکاران فراهم کنیم.

وزیر اقتصاد همچنین با اعلام اینکه چرخ‌های تولید آرام‌آرام به حرکت درمی‌آید و شتاب می‌گیرد، گفت: ورود نهادها به فعالیت‌های اقتصادی نباید محدودیت رقابتی برای بخش خصوصی ایجاد کند و از طرفی از ظرفیت و امکانات و منابع آنها برای توسعه ملی استفاده شود.

طیب‌نیا با اشاره به راه‌اندازی سامانه بدهی‌های دولت اظهار کرد: بدهی‌های دولت به آستان قدس رضوی از طریق تهاتر امکان پرداخت دارد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24