Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران (ایفیک) اعلام کرد که این شرکت در هیچ مقطعی از اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در اولویت واگذاری قرار نداشته و بحث واگذاری آن صحت ندارد...

خصوصی سازی در هفته اول مرداد

"آزادسازی سهام عدالت در قالب تعاونی ها"؛ " تکذیب واگذاری شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران"؛ " تمرکز وزارت اقتصاد بر رفع ضعف های اجرای اصل 44 " و "شرایط جدید خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها" مهمترین عنوان های خبری هفته گذشته پیرامون موضوع خصوصی سازی هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته اول مردادماه بدین شرح است:

سهام عدالت در قالب تعاونی آزاد شود

در هفته ای که گذشت مدیرعامل اتحادیه سراسری سهام عدالت با انتقاد از عملکرد دولت برای آزادسازی سهام عدالت به عدم وجود پشتوانه ۲۱ هزار میلیارد تومان از سهام در دست مردم گفت: سهام عدالت طبق سیاستهای کلی در قالب تعاونی ساماندهی و آزادسازی شود.

تکذیب واگذاری شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران

همچنین شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران (ایفیک) اعلام کرد که این شرکت در هیچ مقطعی از اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در اولویت واگذاری قرار نداشته و بحث واگذاری آن صحت ندارد.

تمرکز وزارت اقتصاد بر رفع ضعف های اجرای اصل 44

از سوی دیگر معاون پیشین اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: دولت یازدهم با ارتقای 34 پله ای فضای کسب و کار عملکرد خوبی در اجرای برخی بندهای اصل 44 قانون اساسی بر جا گذاشت اما در دیگر بخش ها باید تمرکز بیشتری داشته باشد.

شاپور محمدی گفت: احصای مجوز دستگاه ها، شناسایی قوانین مخل و نگارش آیین نامه های بهبود محیط کسب و کار، سایر مواردی بود که در کانون توجه دولت یازدهم برای اجرای اصل 44 قانون اساسی قرار گرفت و موفقیت خوبی در زمینه بهبود فضای کسب و کار کشور ایجاد شد.

واگذاری‌های اصل 44 فاجعه بود

خبر دیگر این که سیدحسین‌ هاشمی استاندار تهران گفت: آن چیزی که در چند‌ سال گذشته به نام واگذاری امور به بخش خصوصی بنابر اصل 44 قانون اساسی انجام شد، فاجعه بود و در واقع خواست رهبری نیز در این قضیه محقق نشد.

به گفته استاندار تهران، طرح‌ها و پروژه‌ها باید به بخش خصوصی دارای اهلیت و صلاحیت داده شود تا بتواند در موعد مقرر پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

دولت با واگذاری شرکت‌های دولتی به مردم امنیت اقتصادی کشور را ارتقا دهد

نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز گفت: در اقتصاد مقاومتی نگاهها معطوف به مردم است و هر چه قدر وابستگی از دولت به سمت مردم باشد موفق‌تر و امنیت ملی نیز بالا می‌رود و در حقیقت امنیت اقتصادی کشور در گرو واگذاری شرکت‌های دولتی به مردم است.

هادی بهادری اظهار داشت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به موضوع وابستگی به داخل کشور پرداخته شده که در این مبحث ضمن فعالسازی تولیدات داخلی از نیروی کار داخل نیز بهره جسته و علاوه بر ایجاد اشتغال به صادرات نیز منجر می‌شود.

شرایط جدید خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها

رئیس سازمان خصوصی سازی در هفته ای که گذشت با اشاره به اینکه براساس مصوبه دولت دو باشگاه سرخآبی‌ها به عنوان موسسات فرهنگی–آموزشی شناخته می‌شوند و موضوع واگذاری‌شان سازوکار خاصی دارد، گفت: زمان خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها منوط به ارائه لایحه جدید از سوی دولت است.

تهاتر مطالبات و بدهی های شرکت ها

همچنین با تصمیم هیئت وزیران و ابلاغ اسحاق جهانگیری، مطالبات و بدهی شرکت های مدیریت تولید، توانیر، افق توسعه انرژی خلیج فارس، تولید نیروی آذرخش، مولد برق یزد، صنعتی گام اراک و گروه صنعتی سپاهان به سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی سازی تهاتر می شود.

دلیل واگذاری دوباره هلدینگ خلیج فارس، ذوب آهن و بازگشت مپنا به دولت

مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: عدم پرداخت اقساط معوق بابت واگذاری‌ها و در عین حال تلاش صندوق‌ها و نهادهای عمومی برای تسویه بدهی خود به مستمری بگیران و بازنشستگان باعث شده تا دوباره سهام «فارس» و «ذوب» روی میز فروش قرار گیرد.

سهم بخش خصوصی از واگذاری‌ها به ۳۸ درصد رسید

افزون بر این؛ مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: با گذشت ۱۵سال از تاسیس سازمان خصوصی در کشور حدود 142 هزار و 500 میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته که سهم بخش خصوصی واقعی از این رقم به 38 درصد رسیده است.

تاکید رییس‌جمهور بر پیگیری جدی اجرای اصل۴۴

در جلسه هفته گذشته هیات وزیران که به ریاست حسن روحانی تشکیل شد، گزارش سازمان خصوصی‌سازی و ارزیابی عملکرد این سازمان و نیز نحوه نظارت بر شرکت‌های واگذار شده را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش؛ رییس‌جمهور در این جلسه با تشکر از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی، پیگیری جدی اجرای اصل44 قانون اساسی را که به تعبیر مقام معظم رهبری باید منجر به انقلاب اقتصادی در کشور شود، خواستار شد.

وی همچنین بر ضرورت واگذاری شرکت‌ها به اشخاص صاحب صلاحیت و ساماندهی واگذاری به گونه‌ای که زمینه‌سازی تحول اقتصادی در کشور باشد، تأکید کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24