Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با تغییرات انجام شده در سازمان بورس انتظار می رود تعامل نهاد ناظر با بازار در دوره جدید از قبل نیز بیشتر و بهتر باشد.

یک پیش بینی از دوران شاپور محمدی

به گزارش بورس24 ؛ علیرضا باغانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تغییرات اخیر سازمان بورس گفت: تعامل نهاد ناظر با بازار در دوره شاپور محمدی می‌تواند حتی از دوره محمد فطانت نیز بیشتر و بهتر باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: هر چند فطانت اینک به عنوان رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار و پنجمین مدیر بازار پس از انقلاب شناخته می شود و کارهای زیادی از او انتظار می رفت، اما جا انداختن نقش سازمان بورس به عنوان یک ناظر در بازار سهام شاید مهمترین دستاورد وی بود.

وی در خصوص عملکرد رئیس پیشین سازمان بورس اذعان داشت: درباره عملکرد 20 ماهه او می توان به حل مناقشه سه ساله نرخ خوراک پتروشیمی ها و فرمولی شدن نرخ گذاری خوراک، تمدید مهلت کیفی سازی پالایشگاه ها، تقویت بازار بدهی و تمرکز تامین مالی در بازار سهام(حدود 2 ملیارد دلار تامین مالی در حدود 6 ماه) و مسائلی از این دست اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که فطانت سکان رهبری بورس را پذیرفت نرخ سود بانکی بورس 22 درصد بود و بازرا سهام در شرایط رکودی بسر می برد و بازگشایی پالایشگاهها نیز یکی از مشکلات اصلی پیش روی وی در کوتاه مدت بود.

وی همچنین در خصوص رئیس جدید سازمان بورس اظهار داشت: شاپور محمدی برای بازار سرمایه نام آشنایی است که نخستین مدیرعاملی بورس انرژی را هم در کارنامه خود دارد.

باغانی با باین این که همانگونه که اشاره شد تعامل نهاد ناظر با بازار در دوره وی می تواند حتی از دوره محمد فطانت نیز بیشتر و بهتر باشد افزود: تقریبا هیچ تنش رسانه ای خاصی از او دیده نشده و بیشتر سعی کرده که خود را آهسته و پیوسته و با اصول تا بالاترین سطوح مدیریتی در اقتصاد و بازار بالا بکشد.

وی اضافه کرد: چون بخش قابل توجهی از مدیران فعلی سازمان بورس و اوراق بهادار و البته بدنه سازمان از دوره صالح آبادی در این نهاد مانده اند، تغییرات گسترده مدیریتی در بورس بعید به نظر می رسد مگر در پست های مهم و کلیدی تر حتی در بورس ها با وجود وی، احتمال ابقا و ارتقا بیشتر از تغییرات است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: رئیس جدید سازمان بورس همانند فطانت به بازار بدهی اعتقاد ویژه ای دارد و به دنبال تحقق برنامه دولت برای تامین مالی 37 هزار میلیارد تومانی است.

وی با بیان این که وی همچنین به سرمایه گذاری بلند مدت در بورس اعتقاد دارد اذعان داشت: شاید برنامه هایی مثل تجدید ارزیابی دارایی ها و پوشش زیان شرکت ها از این محل را مورد توجه قرار ندهد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با این حال رسانه ها امیدوارند که از ظرفیتشان برای شناخت هرچه بیشتر بورس و ابزارهای آن به مردم بیشتر استفاده شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24