Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت از انباشت ١۶ میلیون تن سیمان فروش نرفته در انبارها به دلیل نبود تقاضا خبر داد.

انباشت ١۶ میلیون تن سیمان در انبارها!

به گزارش بورس24 ، جعفر سرقینی در نشست خبری افزود :به دلیل نبود تقاضا 16 میلیون تن سیمان در انبارها ذخیره شده است و کارخانه ها زیر ظرفیت تولید کار می کنند.

وی گفت: صادرات صنایع معدنی از نظر ارزشی در 3ماه امسال 68 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 35 میلیون تن ظرفیت در تولید فولاد سنگان وجود دارد، ادامه داد:در تولید فولاد خام در 3 ماه امسال 9 درصد افزایش داشتیم و تولید به 4 میلیون و 700 هزار تن رسیده است که تا پایان سال به 19 میلیون تن خواهیم رساند.

وی تاکید کرد: 16 طرح با کمک سرمایه گذاری خارجی در قالب 2.8 میلیارددلار مصوب شده است.

سرقینی ادامه داد: میانگین ظرفیت فعال سیمان در سال گذشته 85 درصد، فولاد 75 درصد، کاشی و سرامیک 80 درصد و شیشه 95 درصد است.

وی ادامه داد: هم اکنون 800 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و 16 میلیون تن سیمان در انبارها ذخیره شده که بیشتر به دلیل نبود بازار است و صنعت فولاد و سیمان متاثر از بازار زیر ظرفیت تولید کار می کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت متوسط رشد معدنی در سال 95 را 6 درصد پیش بینی کرد و گفت: بخش معدن در حوزه صادرات نیز از وضعیت مناسبی برخوردار بوده که بر این اساس به نظر می رسد بتواند رشد خوبی را نیز در سال جاری داشته باشد.

معاون امور معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت درباره صدور بخشنامه ای برای جلوگیری از احداث واحدهای جدید سیمانی و فولادی گفت: اگر در نقاطی همچون نزدیکی به آبهای مرزی، پتانسیلی وجود داشته باشد، مجوز صادر خواهیم کرد اما به هر حال نمی توان یک حکم کلی را برای همه بخش های کشور صادر کرد.

تکمیل زنجیره ارزش معادن و توقف خام‌فروشی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت چهار سیاست عمده دولت در حوزه معادن را توسعه اکتشافات معدنی براساس اطلاعات پایه،تکمیل زنجیره ارزش معادن به منظور توقف خام‌فروشی، ارتقاء سهم معدن در تولید ناخالص ملی و ‌ هدایت فعالیت‌های معدنکاری به سمت فعالیت‌های بزرگ‌مقیاس معدن اعلام کرد.

جعفرسرقینی در ارتباط با محور اول سیاست دولت، توسعه اکتشافات معدنی براساس اطلاعات پایه اظهار داشت: در طول برنامه ششم هر سال به تناسب 400 هزار کیلومتر خطی پرواز ژئوفیزیک داشته‌ایم.

وی افزود: تا پیش از این یعنی از سال 85 تا 91 به میزان 120 هزار کیلومتر خطی پرواز ژئوفیزیک شده بود در حالی که در دولت تدبیر و امید 250 هزار کیلومتر خطی پرواز ژئوفیزیک انجام گرفته است.

سرقینی گفت: پهنه‌ها تکلیف 25 درصد از کشور را مشخص می‌کنند و اطلاعات این پهنه‌ها برای فعالیت‌های معدنی در مقیاس بزرگ اهمیت دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص محور دوم سیاست دولت، تکمیل زنجیره ارزش معادن به منظور توقف خام‌فروشی گفت: در طول 3 سال گذشته یعنی تا پایان سال 1394 به میزان 23 میلیون ظرفیت جدید فقط در چرخه فولاد اضافه شده است.

سرقینی تصریح کرد: امسال به میزان 20 میلیون ظرفیت جدید راه‌اندازی می‌شود و در سال 96 به میزان 11 میلیون که در نتیجه دیگر عملاً خام‌فروشی اتفاق نخواهد افتاد.

وی در مورد فولاد خام اظهار داشت: اگر تا پایان برنامه به 40 میلیون تن فولاد خام تولید کنیم 30 میلیون تن آن برای مصرف داخلی و 10 میلیون تن برای صادرات است.

وی در زمینه برنامه‌ریزی صادرات فولاد تاکید کرد: امسال روی تولید 6 میلیون تن صادرات فولاد و 240 هزار تن صادرات مس برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سرقینی درباره بحث شفاف‌سازی سیاست‌های دولت اظهار داشت: در راستا ی شفاف‌سازی سیاست‌های دولت، طرح کاداس راه‌اندازی شد که موفقیت بزرگی برای مملکت است.

سرقینی اظهار داشت: در بحث کاداستر، هر کس می‌تواند به هر میزان محدوده معدنی آزاد را براساس تشخیص سازمان نظام مهندسی به نام خودش ثبت کند و در کنار آن با استفاده از قانون صلاحیت‌های فنی و مالی اقدام کند.

وی گفت: تکمیل زنجیره تولید معدن تنها چیزی است که می‌تواند ما را به آینده معدن کشور امیدوار کند و در جاهایی که دسترسی به آب و مواد اولیه داشته باشیم، تکمیل زنجیره تولید و در پی آن اجازه تأسیس کارخانه هموار است.

سرقینی با تأکید بر اینکه تولید باید صادرات‌محور باشد اظهار داشت: هیچ کشوری تولید داخلش را در مقابل واردات تنها نمی‌گذارد.

سرقینی گفت: صنعت ساختمان چند سالی است که رونق ندارد واین به علت کاهش تولید و صادرات در صنعت سیمان و فولاد بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد مردم کشورمان بزودی شاهد رونق معادن و صنایع معدنی می شوند.

منبع: صدا و سیما

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24