Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه از آشتی ترکیه و روسیه ابراز خرسندی کرد...

ظریف در کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه ایران و ترکیه: از بهبود روابط روسیه و ترکیه خوشحالیم / امنیت ترکیه را امنیت خودمان می دانیم

بورس24 : محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه از آشتی ترکیه و روسیه ابراز خرسندی کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ گزیده سخنان وزیر خارجه ایران در زیر می آید: روابط ایران و ترکیه در سایه اراده سیاسی دو کشور گسترش پیدا خواهد کرد برای همکاری با ترکیه برای ایجاد خط لوله صادرات نفت و گاز به اروپا آماده ایم امنیت ترکیه را امنیت خودمان می دانیم .

در مبارزه بر علیه تروریسم و افراطی گری اشتراک نظر داریم. تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود و مردم سوریه برای آینده خود باید تصمیم گیری کنند. از بهبود روابط روسیه و ترکیه خوشحالیم . ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی و تورهای ترکیه به زودی لغو خواهد شد.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این نشست خبری از گسترش روابط با ایران استقبال کرد. گزیده سخنان اوغلو در زیر می آید: امروز میزبان برادر عزیزم جواد ظریف هستم. به ایشان خوش آمد می گویم. از برادر عزیزم به خاطر حمایت مردم و دولت ایران تشکر می کنم. آن شب من در سامسون بودم٬ تا صبح نخوابیدم. برادرم ظریف نیز در تهران با ما همراهی کرد و نخوابید.

در آن شب بیشترین تماس را با ما داشتند . تا صبح چهار یا پنج بار با من تماس گرفتند٬ در روزهای بعدی نیز به دفعات مکرر گفت و گو کردیم. به خاطر وقوع کودتای نافرجام در 15 جولای ٬این سفر به تعویق افتاد٬ البته آقای ظریف به ما گفتند هر موقع ترکیه اعلام آمادگی کند ، به آنکارا خواهد آمد. امروز در دیدار دوجانبه در مورد مسائل مختلف به ویژه روابط سیاسی گفت و گو کردیم. ما در واقع با سفرهای متقابل مقام های بلند پایه دو کشور٬ سال بسیار پرباری داریم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24