Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بازار تیرآهن به رغم بسیاری از انتقادات شاید نمونه ای مشهود از مدیریت بازار به حساب بیاید که قطعاً ، بارها فعالان بازار میلگرد نیز به این شرایط فکر کرده اند ولی مشخص نیست که آیا چنین وضعیتی را می توان در بازار میلگرد نیز پیاده سازی کرد یا خیر اما در هر حال فاصله گرفتن از انسجام عرضه ها در هر سطحی آن هم در شرایط رکودی فعلی به زیان بازار تمام می شود...

جهش زیر پوستی میلگرد ادامه دارد...

بورس24 :هرچند که رشد قیمت ها در بازار فولاد متوقف شده است ولی باز هم بسیاری از فعالان بازار و عرضه کنندگان از اعلام گسترده قیمت ها خودداری کرده و عرضه ها را به صورت موردی و توافقی اعلامی می کنند. این در حالی است که بسیاری از کارخانجات تولیدی قیمت های خود را ثابت و برخی دیگر با کاهش اعلام کرده اند که این ذهنییت را در بین فعالان بازار ایجاد می کند که رشد قیمت ها به پایان رسیده و افزایش نرخ ابتدای هفته ، جرقه ای بیش نبوده است.

هم اکنون به صراحت نمی توان از احتمال ادامه رشد قیمت ها و یا عدم رشد آن ها سخن گفت ولی در هر حال بازار از این پس به صورت ناخودآگاه در برابر کاهش قیمت ها موضع گیری خواهد کرد زیرا همین جرقه کوچک از افزایش قیمت ها ، می تواند به عنوان چراغ راهنمایی برای رشد نرخ تلقی شود بنابراین میل بازار به کاهش نرخ محدود خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که تولیدکنندگان اصلی چه رویکردی را در آینده برگزینند زیرا از یک سو از مدیریت بازار در بطن جلسات سخن گفته و از سوی دیگر در بازار آزاد شاهد کاهش قیمت ها هستیم هرچند که نمی توان کارخانه خاصی را متهم کرد ولی این روند کژ دار و مریز بیش از همه به خود بازار داخلی فولاد ضربه می زند.

در بازار تیرآهن باز هم شاهد ثبات نسبی قیمت ها هستیم هرچند که در رشد نرخ این گروه کالایی نیز با افزایش قیمت رو به رو شد ولی هم اکنون به جز برخی از سایزهای سنگین ، تغییر چندانی در قیمت گذاری تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بازار تهران را شاهد نیستیم. این در حالی است که با توجه به مدیریت ذاتی این بازار ، رخداد دیگری جز این روند نسبتاً متعادل را نمی توان تصور و ترسیم کرد که به رغم بسیاری از انتقادات ، شاید رویکردی منطقی برای تولیدکنندگان به شمار بیاید اما در هر حال این بازار و واقعیت های عرضه و تقاضاست که جهت گیری نهایی را ایجاد می کند ولی به هیچ عنوان نمی توان مدیریت عرضه ها را فراموش کرد.

بازار تیرآهن به رغم بسیاری از انتقادات شاید نمونه ای مشهود از مدیریت بازار به حساب بیاید که قطعاً ، بارها فعالان بازار میلگرد نیز به این شرایط فکر کرده اند ولی مشخص نیست که آیا چنین وضعیتی را می توان در بازار میلگرد نیز پیاده سازی کرد یا خیر اما در هر حال فاصله گرفتن از انسجام عرضه ها در هر سطحی آن هم در شرایط رکودی فعلی به زیان بازار تمام می شود.

نکته مهمی که در دورنمای قیمت ها مؤثر است را باید فاصله قیمتی رکود فعلی با رکود پیشین در سال گذشته دانست. در ابتدای بهمن ماه سال قبل یعنی عمق رکود پیشین ، قیمت ها در سطوحی نزدیک به 1100 تا حتی 1200 تومان نوسان می کردند ولی این وضعیت در شرایط فعلی رقمی بین 1400 تا 1500 تومان است که همین ویژگی ساده احتمال کاهش محسوس قیمت ها را ایجاد می کند. ساده ترین پاسخ به این وضعیت را می توان در نرخ های تعرفه با احتساب قیمت های جهانی جستجو کرد زیرا رقمی بین 10 تا 15 درصد ، تعرفه واردات فولاد افزایش یافته که همین فاصله قیمتی را به سادگی پوشش می دهد.

در خصوص دورنمای بازار نمی توان اظهارنظر قاطعی داشت هرچند که میل به حفظ سطوح قیمتی می تواند قوی تر جلوه کند اما به صراحت نمی توان از احتمال رشد و یا ثبات قیمت ها صحبت کرد.

قیمت میلگرد در انبار تهران – تومان بر هر کیلوگرم

نوع میلگرد –سایز–انبار تهران

سه شنبه هفته گذشته

سه شنبه هفته جاری

تغییر قیمت

8قزوین

1495

1505

10+

10 قزوین

1425

موردی

-

12قزوین

1425

موردی

-

16ذوب آهن اصفهان

توافقی

موردی

-

16فولاد نیشابور

1508

1528

20+

18ذوب آهن اصفهان

توافقی

1515

-

18فولادنیشابور

1510

1528

18+

20ذوب آهن اصفهان

توافقی

موردی

-

20فولاد نیشابور

1508

1528

20+

22ذوب آهن اصفهان

توافقی

موردی

-

22 فولاد نیشابور

-

1528

-

قیمت های فوق یکی از کمترین نرخ ها در بازار است.

سایر رسانه ها:

قیمت جهانی فولاد به اوج پنج‌ماهه خود رسید

قیمت فولاد در معاملات آتی چین با رشدی 4 درصدی به بالاترین سطح خود از ماه آوریل 2016 رسید؛ موضوعی که باعث افزایش قیمت سنگ‌آهن شد.

به گزارش رویترز، تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند: ‌«برنامه‌های فشرده فولاد چین به نرخ تولید فولاد فراتر از انتظار از سوی این صنعت نیاز دارد، این موضوع تقاضای سنگ‌آهن را به شدت تقویت کرده است.» افزایش تقاضای سنگ‌آهن باعث شده تا پیش‌بینی 40 دلاری مورگان استنلی برای هر تن سنگ آهن در پایان سال با خطر مواجه شود.

هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با رشدی 3.6 درصدی 2642 یوآن معامله شد. معامله گران چینی ذخایر فولاد خود را برای چند هفته پر کردند تا بتوانند به تقاضا پاسخ دهند و سقوط موجودی به پایین‌ترین سطح چند سال اخیر را جبران کنند.

بر اساس گزارش شرکت مشاور استیل‌هوم، در هفته منتهی به 12 آگوست، ذخایر میل‌گرد در 28 شهر اصلی چین با رشدی 2.8 دصدی نسبت به هفته گذشته به 3.6854 میلیون تن رسید.

در اواسط جولای موجودی ذخایر با رسیدن به 3.4235 میلیون تن پایین‌ترنی سطح خود را از دسامبر 2011 تجربه کرده بود. در بورس کالای دالیان، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ژانویه سال آینده با 2.7 درصد افزایش به 433 یوآن رسید.

قیمت‌های بالاتر در معاملات آتی موجب تقویت قیمت محموله‌های سنگ‌آهن فیزیکی به چین شده و شاخص قیمت لحظه‌ای را افزایش می‌دهد. بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی 0.3 درصدی 60 دلار معامله شد. شاخص قیمت لحظه‌ای در سال جاری رشدی 40 درصدی داشته است . این معیار قیمت در هشتم آگوست با رسیدن به سطح 61 دلار و 40 سنتی بالاترین قیمت سه ماه اخیر خود را تجربه کرده بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24