Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این استاد حوزه و دانشگاه توانایی ایفای نقش،اشراف به روانشناسی رنگ،تسلط به روانشناسی شخصیت،بلد بودن فن بیان و دارابودن درجه علمی به عنوان ۵ ویژگی مهم روابط عمومی ها ذکر کرد و گفت:مهمترین چالش روابط عمومی های ما این است که در بیشتر موارد همه این ۵ ویژگی مهم را ندارند و این شرایط سبب شده تا عملکرد روابط عمومی ها آن طور که انتظار می رفته نمود پیدا نکند...

معرفی چالش های «روابط عمومی» در ایران/اعلام شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی-کاربردی واحد ١٢

سمینار چالش های روابط عمومی در ایران در دانشگاه جامع علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد 12 تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،در این سمینار که به همت انجمن علمی-دانشجویی روابط عمومی برگزار شده بود،اساتید،مدیران روابط عمومی و دانشجویان رشته روابط عمومی حضور داشتند.

در این سمینار دکتر مهدی داودی رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی واحد 12 از روابط عمومی به عنوان مهمترین رشته ایجاد شده در دانشگاه ها طی یک دهه اخیر یاد کرد و افزود:9 سال است که رشته روابط عمومی در دانشگاه ها ایجاد شده است چرا که از بیش از یک دهه قبل اهمیت بنیادی بودن و زیرساختی بودن روابط عمومی در سازمان ها،نهادها و حتی شرکت های متعلق به بخش خصوصی احساس شده است و در حال حاضر روابط عمومی ها یکی از مهمترین و راهبردی ترین واحد ها در سازمان ها هستند و البته نزدیک ترین واحد ها به مدیران سازمان ها و نهادها؛به طوری که در بیشتر تصمیمات مهم سازمان مورد مشورت قرار می گیرند.

فرق تبلیغات و «روابط عمومی»

در ادامه برگزاری این سمینار رضا مالک استاد حرفه روابط عمومی در تفاوت تبلیغات با روابط عمومی عنوان کرد:آنچه که امروز روابط عمومی را با تبلیغات متمایز کرده،دوسویه بودن آن است در حالی که تبلیغات فقط یک سویه است.اما روابط عمومی به عنوان رابطه ای دو سویه و حتی چند سویه مطرح است.متاسفانه در کشور ما به تناسب رشد کشور در همه بخش ها روابط عمومی ها هنوز رشد کافی را نداشته اند و همچنان در برخی سازمان ها و نهادها برگزاری مراسم،نصب پرچم،پلاکارد و چراغانی های مناسبتی را به عنوان مهمترین وظیفه روابط عمومی ها می دانند.

مالک افزود:در جهان روابط عمومی ها مهمترین رکن ارتباطی سازمان ها هستند و در تمام تصمیم گیری ها حضور دارند و البته این نیاز در ایران هم طی سال های گذشته حس شده و جایگاه روابط عمومی ها به عنوان تنظیم کننده رابطه سازمان ها و نهادها با خارج سازمان در حال تقویت است.

وی گفت:روابط عمومی ها امروزه ویترین سازمان ها هستند و در واقع هر نوع ارتباط یا سوء ارتباط آن ها می تواند مزایا و مضراتی برای سازمان های متبوعه داشته باشد.اما چالش مهم حرفه روابط عمومی به اعتقاد من خارج شدن این واحدها از ریل اصلی خود توسط مدیران است،در واقع به جای این که تصمیمات ارتباطی سازمان ها از طریق کمیته های روابط عمومی گرفته شود بعضا مدیران عامل یا روسای سازمان برای آن ها تصمیم می گیرند و روابط عمومی ها اجرا کننده منویات مدیران هستند که این یک آسیب و البته یک چالش مهم است.

او از ادوارد برنت جامعه شناس بریتانیایی به عنوان اصلی ترین بنیانگذار تفکر و ایده روابط عمومی یاد کرد.

5 ویژگی مغفول مانده «روابط عمومی» ها

در ادامه این مراسم حجت الاسلام زبردست استاد دانشگاه و متخصص ارتباطات اسلامی از پنج ویژگی مهم روابط عمومی ها سخن گفت.

این استاد حوزه و دانشگاه توانایی ایفای نقش،اشراف به روانشناسی رنگ،تسلط به روانشناسی شخصیت،بلد بودن فن بیان و دارابودن درجه علمی به عنوان 5 ویژگی مهم روابط عمومی ها ذکر کرد و گفت:مهمترین چالش روابط عمومی های ما این است که در بیشتر موارد همه این 5 ویژگی مهم را ندارند و این شرایط سبب شده تا عملکرد روابط عمومی ها آن طور که انتظار می رفته نمود پیدا نکند.

در این مراسم به فعالان عرصه روابط عمومی جوایزی اهدا شد.

این سمینار در نهایت با این بیانیه به پایان رسید:اگرچه ساختارها با توجه به وضع سازمانی و نوع ماهیت دستگاه ها تعریف می شود ولی نباید در ترکیب اصلی بدنه تشکیلاتی سازمان تفاوتی میان واحدهای مختلف وجود داشته باشد. چالش دیگر روابط عمومی، چالش حرفه ای بودن کارکنان و کارشناسان آن است. متاسفانه تعداد نیروهای متخصص و کارشناس در روابط عمومی بسیار اندک است. به طوری که این نیروها چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ تخصص، جوابگوی نیاز دستگاه ها نیستند. به همین دلیل باید موانعی که سر راه پژوهش وجود دارد را برطرف کرد، برخی از این موانع عبارتند از:

 1-بی اعتقادی به پژوهش و تحقیق در مدیریت سازمان ها.

2-ناآشنایی و نداشتن تخصص کافی مدیران روابط عمومی در زمینه دانش روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی.

3-نامشخص بودن جایگاه و تشکیلات روابط عمومی.

4-نداشتن نیروی انسانی متخصص و پژوهشگرانی که بتوانند موضوعات مورد توجه مخاطبان را مطالعه و مسائل مربوط به سازمان را آسیب شناسی کنند.

 5-تخصیص ندادن و نبود بودجه و اعتبارات لازم و کافی برای انجام طرح های پزوهشی.

کارشناسان علوم ارتباطات مهمترین وظیفه یک روابط عمومی پویا و فعال را تلاش برای انتشار فعالیت ها و اهداف سازمانی از یک سو و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد سازمان یا مجموعه از دیگر سو برشمرده اند. بر این اساس، هر یک از مسئولان روابط عمومی ها باید در تعامل و همکاری با رسانه های جمعی به اشتراک نظر درباره ارائه و انتقال بخشی از رویدادهای مرکز یا مجموعه کاری خود دست یابند. متاسفانه در سال های اخیر این تعامل و همکاری یک سویه بوده و روابط عمومی ها کمتر بر کارکرد رسانه های جمعی در انتقال اطلاعات و اخبار توجه نشان داده اند!

باشد که چالش های حرفه روابط عمومی در آینده ای نزدیک در ایران اسلامی به حداقل برسد.

جزئیات پذیرش دانشجو در واحد 12

واحد 12 دانشگاه جامع علمی-کاربردی همزمان با پایان ترم تابستان شرایط پذیرش دانشجو در این واحد را اعلام کرده است:

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24