Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از کشف حملات سایبری به یکی دو مجتمع پتروشیمی خبر داد و گفت: در بازرسی‌های سازمان در یکی از دو مجتمع های پتروشیمی ویروسهایی که به صورت غیرفعال وجود داشت، کشف و اقدامهای دفاعی لازم در این زمینه انجام شد.

حمله سایبری به مجتمع های پتروشیمی تحت کنترل درآمد

به گزارش بورس24 ؛سردار غلامرضا جلالی در حاشیه مراسم معرفی فرمانده ارشد اچ اس یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) اظهار کرد: مجتمع های پتروشیمی از مجموعه هایی هستند که کنترل فرآیندهای صنعتی آن بوسیله سامانه های کنترل صنعتی انجام می شود و سامانه های کنترل صنعتی به عنوان اسکادا می تواند مورد حمله و نفوذ سایبری قرار گیرند و اگر با دستورهایی خلاف دستورهای منظمی پیش بینی شده در برنامه از طریق ویروس به آنها داده می شود، ممکن است برای مجموعه ایجاد خطر کند.

به گفته وی، در بازرسی‌های سازمان در یکی از دو مجتمع های پتروشیمی ویروسهایی که به صورت غیرفعال وجود داشت، کشف شد و اقدامهای دفاعی لازم در این زمینه انجام شد.

سردار جلالی گفت: بررسی‌های ما نشان می دهد برخی محصولات صنعتی خریداری شده خارجی حتی زمان نصب هم آلوده بودند و آلودگی صنعتی به صورت نهادینه شده در زیرساخت آن وجود داشته است.

وی با اشاره به مقاله آمریکایی‌ها در نیویورک تایمز مبنی بر این که در برخی زیرساختها حس گرهای الکترونیکی بکار می بریم، توضیح داد: درباره حمله های سایبری برخی واحدهای پتروشیمی می توانیم بگوییم این موضوع کشف و به طور غیرفعال پیدا شده است و ما آنها را کنترل کردیم و در حال شناسایی و انجام اقدامهای لازم هستیم.

سردار جلالی در پاسخ به احتمال حمله سایبری در حوادث آتش سوزی اخیر در صنعت پتروشیمی گفت: در جمع بندی سازمان پدافند غیرعامل از حوادث آتش سوزی مجتمعهای پتروشیمی به حمله سایبری نرسیدیم.

به اعتقاد وی، با توجه تحولات منطقه، تهدیدها و آسیبها، لازم است اقدامهایی در راستای آماده سازی انجام شود.

منبع:شانا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24