Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تنگستانی گفت: این نرخ ها به هیچ وجه قابل استناد نبوده و نمی توان گزارشاتی بر مبنای آن ها تهیه کرد. قرار شده برای بار دیگر از سوی وزارت نفت نرخ های اصلاحی ارسال گردد. تا ما بتوانیم گزارشات خود را اعلام کنیم...

آخرین خبر از وضعیت نرخ خوراک پالایشی ها/اصلاح نرخ ها قطعی شد+تحلیل خبر

با توجه به زمان بر شدن اعلام نرخ های مواد اولیه محصولات پالایشگاهی، ظاهرا این نرخ ها قابل استناد نبوده و به دلیل غیر واقعی بودن و عدم شفافیت باید نرخ های تعدیلی دوباره اعلام شود.

ناصر تنگستانی، مدیر مالی و اقتصادی پالایشگاه شیراز درخصوص آخرین وضعیت اعلام گزارشات فصلی این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: طی هفته های گذشته از سوی وزارت نفت قیمت های مواد اولیه برای ما پالایشگاهی ها ارسال شد.

وی افزود: اما از آنجایی که این نرخ ها هنوز واقعی نیستند . ما منتظر اعلام دوباره نرخ ها هستیم.

تنگستانی گفت: این نرخ ها به هیچ وجه قابل استناد نبوده و نمی توان گزارشاتی بر مبنای آن ها تهیه کرد. قرار شده برای بار دیگر از سوی وزارت نفت نرخ های اصلاحی ارسال گردد. تا ما بتوانیم گزارشات خود را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی شرکت ها گزارشات خود را بر مبنای نرخ های ابلاغ شده اعلام کرده اند ؟ گفت: شرکت های پالایشی که گزارش افشا کرده اند مجبورند دوباره با اعلام نرخ های جدید، گزارش تعدیلی اعلام کنند.

تنگستانی ادامه داد: ممکن است طی روزهای آتی نرخ ها به ما ابلاغ گردد و ما همچنان منتظر هستیم.

بنیادی نگر:

اختلاف شرکت های پالایشی عمدتا بر سر نحوه قیمت گذاری نرخ فروش محصولات و عدم مشخص بودن منبع این نرخ گذاری می باشد 

همین امر باعث شده تا همواره نرخ های اعلامی پایینتر از نرخ های واقعی و مورد نظر شرکت های پالایشی باشد در این زمینه مصوبه وزیر نفت میتواند کارساز شده و شرکت های پالایشی باید به دنبال اجرایی شدن مصوبه فوق باشند.

در این بین تنها پالایش نفت بندرعباس با تعدیل مثبت 7 درصدی گزارش 3 ماهه خود را اعلام نموده و شرکت های دیگر پالایشی همچنان در انتظار نرخ های جدید هستند.

از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت نفت و افزایش قیمت ارز مرجع که هر دو عامل بالاتر از بودجه های پیشبینی شده شرکت های پالایشی می باشد بازار انتظار تعدیل مثبت خوبی را از پالایشی ها دارد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24