Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

خزلی نرخ بازده این اوراق را ١٠ درصد (معادل ٢٠ درصد سالانه) در سررسید ۶ ماهه اعلام کرد که ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید دولت جمهوری اسلامی ایران، خزانه داری کل و سپس بانک کشاورزی محسوب می شوند.

بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی ایران استارت خورد+تحلیل خبر

بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی  برای شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی استارت می خورد.

حسین خزلی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ، از انجام بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی ایران در بورس کالا توسط این شرکت کارگزاری خبر داد که به منظور جبران نیاز مالی دولت جهت خرید تضمینی گندم طی روزهای آینده صورت می گیرد.

او در بیان جزئیات انتشار این اوراق برای 3 میلیون و200 هزار تن گندم خوراکی، از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان ناشر و از شرکت کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان مشاور عرضه این اوراق بهادار در بورس کالای ایران نام برد.

وی نرخ بازده این اوراق را 10 درصد (معادل 20 درصد سالانه) در سررسید 6 ماهه اعلام کرد که ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید دولت جمهوری اسلامی ایران، خزانه داری کل و سپس بانک کشاورزی محسوب می شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی؛ متعهد پذیره نویس در انتهای دوره پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی است که همچنین این صندوق بازارگردانی اوراق مزبور را طی مدت عرضه تا سررسید بر عهده دارد.نرخ بازخرید بازارگردان نیز روزشمار معادل 19 درصد است که تحویل فیزیکی این کالا پس از زمان سررسید اوراق در هر مرحله، طبق برنامه زمان بندی ارائه شده توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران شروع و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

این فعال صنعت کارگزاری تصریح کرد: عدم ارائۀ درخواست جهت تحویل فیزیکی کالا 40 روز پیش از تاریخ سررسید اوراق به منزلۀ انصراف خریدار از تحویل دارایی پایه و انجام تسویۀ نقدی خواهد بود.

خزلی همچنین زمان شروع معاملات ثانویۀ قرارداد را حداکثر 40 روز پس از پایان دوره عرضۀ اولیه و تاریخ ارائۀ درخواست برای تسویۀ فیزیکی کالا را 40 روز پیش از سررسید قرارداد عنوان کرد.

بنیادی نگر:

انتشار این اوراق به منظور پرداخت بدهی دولت به بانک کشاورزی خواهد بود در پروسه خرید تضمینی گندام بانک کشاورزی اقدام به پرداخت وچوه کشاورزان از سوی دولت نموده و حال دولت برای تسویه این بدهی اقدام به انتشار این اوراق کرده است.

این اوراق از دو جهت حائز اهمیت است:

اول سود 10 درصدی در بازه 6 ماهه که با توجه به سود 15 درصدی سپرده های یک ساله نرخ جذابی محسوب می شود.

دوم نیز بازخرید اوراق با نرخ روز شمار 19 درصدی قبل از سررسید که می تواند بر جذابیت بیشتر این اوراق بیافزاید .

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24