Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

روز ٢١ سپتامبر ٢٠١٦ بعد از نزدیک به ٧ سال دوباره صادرات سنگ آهن دانه بندی فاین و لامپ از هندوستان آغاز شد.

به گزارش معدن 24، از پایان سال ٢٠٠٩ صادرات سنگ آهن دانه بندی پیرو تصویب عوارض صادراتی ٣٠درصد‏ و پیرو معدنکاری غیر رسمی (بر اساس اعلام مسئولین هندی معدنکاری قاچاق) محدود ممنوع شد. هندوستان که تا سال ٢٠٠٩ با رکورد صادرات ١١٠ میلیون تن سنگ آهن در سال، دومین کشور صادر کننده سنگ آهن به چین بود یک باره با کاهش شدید صادرات در طول ٧ سال گذشته به مقدار ٥ تا ١٥ میلیون تن در سال (در سال های مختلف متفاوت بوده است) مواجه شد و بر این اساس بعد از ایران و کشورهای آسیای میانه قرار گرفت.

دادگاه عالی فدرال هندوستان پیرو درخواست های مکرر معدن داران بومی و حتی خارجی که با زیان انباشته فوق العاده ایی در طول این سال ها مواجه شده بودند و اکثر معادنشان تعطیل شده بود و عده ایی حتی برای تحریک و وادار کردن مسئولین بصورت سریال وار خودکشی می کردند، با درخواست دولت های ایالتی موافقت کرد و صادرات از بنادر گوآ، وایزاگ و ساحل شرقی هندوستان را برای عیار زیر ٥٨درصدرا از امروز آزاد کرد.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از مسئولان هندی که در ١٦مین کنفرانس بین المللی فولاد و مواد خام چین که در شهر دالیان در حال برگزاری است حضور دارند، فقط در بندر گوآ ١١ میلیون تن سنگ آهن هماتیت با عیار زیر ٥٨درصد آماده بارگیری است که با محدودیت های بارگیری در بنادر هندوستان بیش بینی می شود با حداقل ٢٥٠ فروند کشتی در ظرف مدت ٣ ماه آینده تا پایان سال میلادی بارگیری صورت گیرد. وضعیت بندر وایزاگ نیز تقریباً مشابه است و از هم اکنون کشتی ها صف کشیده اند.

هندوستان در حالی بطور رسمی بازار صادراتی خود را برای سنگ آهن دانه بندی زیر ٥٨درصدباز کرد که محموله هایی با عیار های بالاتر از ٦٠درصد نیز در بین آنها وجود دارد و مسئولان عملاً با اینکار چشم خود را بر روی سنگ آهن هایی با عیار بالای ٥٨درصدبسته اند و معیار و ملاک را فقط گزارش بازرسی صوری و إسناد گمرکی می دانند، حتی اگر بطور صوری عیار سنگ آهن ٦2درصد‏ در اسناد زیر٥٨درصد ذکر شده باشد.

بدیهی است آغاز روند صادرات سنگ آهن هماتیت از هندوستان به چین بر روی قیمت صادراتی سنگ آهن صادراتی بقیه کشورها از جمله ایران بی تاثیر نبوده و تاثیر آن بیشتر بعد از تعطیلات روز ملی یک هفته ایی ١-٧ اکتبر چین ، مشخص خواهد شد.

کیوان جعفری طهرانی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24