Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص بازارگردانی اوراق بدهی در ایران گفت: بازارگردانی اوراق یک فعالیت سودآور و پربازده در بازار سرمایه محسوب می شود و امروزه در بورس های بزرگ دنیا نیز این عملکرد به وفور توسط Investment bank ها اتفاق می افتد...

رتبه بندی تامین سرمایه ها در بازارگردانی اوراق بدهی منتشر شد/آرمان ؛ اول

بورس24 :صحبت از تامین سرمایه آرمان است.قاصدک خبر آورده که این تامین سرمایه پس از نقش آفرینی موثر خود در بورس و فرابورس توانسته در بازارگردانی اوراق بدهی به عنوان جذاب ترین ابزار کنونی بازار سرمایه هم فعال عمل کند.

بررسی های بورس24 حاکی از آن است:سهم شرکت تامین سرمایه آرمان در بازارگردانی اوراق بورسی بیش از 1247 میلیارد تومان ، اوراق فرابورسی بیش از 1034 میلیارد تومان و اوراق سلف بورس انرژی بیش از 419 میلیارد تومان بوده است.

جدول زیر روایتگر کارنامه تامین سرمایه ها در بازارگردانی اوراق بدهی حاضر در بازار سرمایه است:

محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان در گفت و گو با بورس24 در خصوص بازارگردانی اوراق بدهی در ایران گفت: بازارگردانی اوراق یک فعالیت سودآور و پربازده در بازار سرمایه محسوب می شود و امروزه در بورس های بزرگ دنیا نیز این عملکرد به وفور توسط Investment bank ها اتفاق می افتد.

وی افزود: انتشار اوراق بدهی از شیوه های تامین مالی از طریق بازار سرمایه محسوب می شود و حجم های منتشر شده در ایران نشان از توجه دولت به این بخش دارد که بایستی روز به روز گسترش یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اوراق بدهی بر بازار سرمایه تاثیر مثبتی دارد چراکه با انتشار این اوراق و از آنجایی که معاملات ثانویه آن در بازار سرمایه انجام می شود ، بخشی از سرمایه های پارک شده در بانک ها به سمت بازار سرمایه هدایت می شوند. دولت در سال های اخیر با توسعه بازار بدهی علاوه بر برنامه ریزی برای پرداخت بدهی های خود به جذابیت های بازار سرمایه نیز افزوده است.

خواجه نصیری بیان داشت: انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه و تامین مالی از طریق بازار سرمایه بایستی لزوما بازارگردان داشته باشد و این انتشار باید از طریق نهادهای مالی معتبر و با حضور آن ها انجام شود.تامین سرمایه آرمان هم با توجه ویژه به بازارگردانی اوراق بدهی در کشور توانسته حجم قابل توجهی از این اوراق را بازارگردانی کند،از سویی دیگر این تامین سرمایه با داشتن نقش متعهد پذیره نویس هم توانسته بخش زیادی از بازار اوراق بدهی رامنتشر کند.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان تصریح کرد: این فعالیت یعنی تامین مالی از طریق بازار سرمایه فعالیتی تاثیر گذار و مفید می باشد. در گذشته اکثرا تامین مالی پروژه ها از طریق بانک ها و بازار پول صورت می گرفت و نقش بازار سرمایه در تامین مالی پروژه ها بسیار کمرنگ بود.پس از این موضوع یعنی انتشار اوراق بدهی بازار سرمایه و تامین مالی از این بازار، منابعی که قبلا در بانک ها بلوک شده بود، آزاد شد و فرصت معامله پیدا کرد تا علاوه بر نقدشوندگی بالا در این بازار هزینه فرصت نگهداری پول نیز از بین برود.

این مقام اجرایی در تامین سرمایه آرمان تصریح کرد: نقدشوندگی این اوراق با حضور بازار ثانویه و معاملات ثانویه در این بازار تقویت می گردد و منجر می شود تا خریداران اوراق بدهی بتوانند هر زمان که مایل بودند اوراق خود را نقد نمایند.

وی تاکید کرد: همان طور که گفته شد با انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه منابع قفل شده در بانک ها آزاد شد و بازار سرمایه منبع تامین مالی سریعتری قلمداد شد که این مهم با بازارگردانی و مشارکت شرکت های تامین سرمایه امکان پذیر نبود و با حضور این نهادهای فعال رسمیت و اطمینان بیشتری به خود گرفت.

این مقام مسئول در صنعت تامین مالی گفت: تامین سرمایه ها بهترین نهادهایی هستند که به لحاظ کفایت سرمایه می توانند وظیفه انتشار و بازارگردانی اوراق بدهی را در دست بگیرند، این شرکت ها تنها با دریافت کارمزدهای محدود و رقابتی وظایف مورد نظر وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می دهند.

او رمز موفقیت تامین سرمایه آرمان برای کسب رتبه اول بازارگردانی اوراق بدهی در میان سایر تامین سرمایه ها را این گونه بیان داشت: تامین سرمایه آرمان با بالا بردن کیفیت خدمات خود و توجه به نیاز مشتری توانسته فعالیت های خود را در بازار سرمایه گسترش دهد و با این عملکرد بیشترین حجم انتشار اوراق را در میان شرکت های تامین سرمایه در دست بگیرد. این موضوعات منجر شد تا تامین سرمایه آرمان به جایگاهی که شایسته آن است برسد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24