Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بیگدلی رییس مجمع عادی سالانه بانک در آغاز مجمع گفت: ما تمام سعی خود را به کار گرفتیم که مجمع را به موقع برگزار کنیم. وی افزود: همان طور که در جریان هستید، ١۴ بانک مجامع خود را برگزار نکردند و ما نخستین بانکی هستیم که مجمع خود را برگزار کردیم...

اخبار اولین مجمع بانکی

بورس24 : مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک ملت صبح امروز با برنامه انتخاب عضو هیات مدیره و قائم مقام بانک ملت با حضور 73.43 درصد سهامداران کار خود را آغاز کرد.

در این مجمع علیرضا عسگری مارانی نماینده سرمایه گذاری ملی ایران ریاست جلسه را بر عهده داشت.

انتخاب قائم مقام و عضو هیات مدیره...

او در ابتدا با اشاره به این که نام علی لک زایی جهت عضویت هیات مدیره و قائم مقامی بانک ملت به بانک مرکزی طی نامه ای اعلام شده است، او را جهت عضویت هیات مدیره و قائم مقامی بانک ملت به مجمع پیشنهاد کرد، که این مهم به تصویب مجمع رسید.

گزارش خبرنگار بورس24 حاکی از آن است:پس از این انتخاب مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت کار خود را پس از وقفه کوتاهی با حضور 73.86 درصد سهامداران آغاز کرد.

بیگدلی رییس مجمع عادی سالانه بانک در آغاز مجمع گفت: ما تمام سعی خود را به کار گرفتیم که مجمع را به موقع برگزار کنیم. وی افزود: همان طور که در جریان هستید، 14 بانک مجامع خود را برگزار نکردند و ما نخستین بانکی هستیم که مجمع خود را برگزار کردیم.

سرانجام دریافت غرامت از بریتانیا

در مجمع امروز بانک ملت هادی اخلاقی مدیر عامل این بانک در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 مبنی بر این که سرانجام ادعای دریافت غرامت از بریتانیا به دلیل تحریم های ناشی از پرونده هسته ای ایران در دادگاه انگلیس به کجا رسید، گفت: این پرونده موضوعات پیچیده ای دارد و در اصل چنین ادعای خسارتی یک بار در دوران دکتر مصدق مطرح شده و یک بار هم توسط بانک ملت و در انگلیس.

به گفته وی، خوشبختانه اصل این دعوا مورد قبول واقع شده و خطر رد کل دعوی به طور قطع برطرف شده است و یک مجموعه حرفه ای در حال پیگیری این موضوع مهم است که بتوان مستدات محکم تری را ارائه کرد و ادعا را ثابت نمود.

او گفت: طرف مقابل نیز گروهی حرفه ای را را برای اثبات حرف هایشان به استخدام خود درآورده و همان طور که می دانیم آنها در بحث های مالی و حقوقی بسیار خبره هستند.

زمان برگزاری دادگاه نهایی

مدیر عامل بانک ملت افزود: طی دو ماه گذشته وکلای خوبی این پرونده را با پیشرفت مواجه کرده اند، حال آن که درخواست بریتانیایی ها این بود که دعوا از رسیدگی خارج شود و در واقع پرونده مختومه شود، اما وکلای ما دادگاه نهایی را برای پیدا کردن مستندات قوی تر و محکم تر یک سال به تعویق انداختند و در نهایت دادگاه نهایی این پرونده 4 میلیارد دلاری 14 ماه دیگر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: حال اینکه ما بتوانیم چه میزان از رقم اعلام شده را ثابت کنیم ورقم نهایی مورد تایید در این پرونده چه میزان خواهد بود، این موضوع مهمی است، که از هم اکنوننمی توانیمچیزی را اعلام کنیم.

عایدی مالی بحث غرامت

وی تاکید کرد: به طور قطع در سال 95 از بابت این موضوع عایدی مالی برای بانک شناسایی نخواهد شد.

اخلاقی همچنین دراین مجمع درباره برنامه های آتی بانک گفت: من در نهم تیر ماه امسال توفیق حضور در بانک ملت را پیدا کردم. از 12 تیر ماه نیز به طور رسمی کار خود را در بانک ملت آغاز نمودم.

در ابتدا یک ضرورتی که من احساس نمودم این بود که بایستی برنامه هایی در دست تدوین قرار بگیرد که بتواند در سال 95 و پس از آن ما را به سمت رضایتمندی سهامداران و مشتریان بانک سوق دهد.

او گفت: یکی از برنامه هایی که در بانک ملت آن را دنبال خواهیم کرد، به طور قطع افزایش شبکه خدمات غیرحضوری است.

جلو بردن همزمان دو استراتژی

وی ادامه داد: نتیجه برنامه ریزی هایمان این بود که بایستی دو استراتژی توسعه و سودآوری را به طور همزمان جلو ببریم. به همین جهت برای اینکه بتوانیم به طور شایسته به کار خود ادامه دهیم، بحث های توسعه بانکداری بین المللی، مشتری مداری و تعامل سودمند، بهبود فرایندها، بهینه سازی پرتفوی اعتباری، مولدسازی دارایی ها و تنوع بخشی و توسعه خدمات را در دستور کار خود قرار دادیم.

تکمیل مدیران با رویکرد شایسته سالاری

به گفته او همچنین بازنگری و تکمیل مدیران بانک با رویکرد شایسته گزینی طی این مدت در بانک ملت صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: جهت بهینه سازی پرتفوی اعتباری با هدف بهبود و تنوع بخشی محصولات اعتباری و افزایش بازدهی و همچنین کاهش ریسک نیز موفقیت هایی به دست آورده و به ابزارهای لازم جهت رسیدن به این مهم دست پیدا کرده ایم.

او ادامه داد: خارج شدن از سرمایه گذاری های غیرمرتبط با فعالیت بانک، خروج از اموال مازاد و افزایش بازدهی سرمایه گذاری ها از آن دسته مواردی است که با جدیت در بانک ملت دنبال خواهد شد.

جذب نقدینگی...

مدیر عامل بانک ملت خاطرنشان کرد: به اعتقاد من اگر کار فروش اموال مازاد بانک در زمان اکنون نشدنی است، می توانیم از آنها برای جذب نقدینگی استفاده کنیم. می توان 667 واحد از 2 هزار واحدی که در اختیار بانک است، را به درآمدزایی برسانیم.

وی اضافه کرد: توسعه هدفمند شبکه تعاملات بین المللی بانک ( برقراری بیش از 100 رابطه کارگزاری فعال در عرصه بین المللی ) را داشته ایم و کار تاسیس شعبه های بین المللی جدیدی را نیز پیگیری کرده ایم.

این مقام مسئول در بانک ملت سخنان خود را اینگونه ادامه داد: همان طور که سهامداران می دانند بانک در کشورهای مختلفی از جمله کره، ترکیه و... شعباتی داشته و دارد؛ سعی ما نیز بر تاسیس شعبات جدید بین المللی استوار خواهد بود.

خرید کارت های بین المللی

او گفت: قصد خرید کارت های بین المللی را نیز در دستور کار خود داریم و به امید خدا در برج 9 سال جاری در این زمینه نیز پیشرو خواهیم بود.

به گفته اخلاقی بانک ملت تغییر رویکردی در رابطه با ترکیب سپرده های ارزی و ریالی از منظر هزینه زایی داشته و در این باره تحولات عظیمی در این بانک صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: بانک ملت ظرفیت های بسیار ارزشمندی جهت درآمدزایی و ارائه خدمات دارد. ما می توانیم به بخش صنعت خدمات ویژه ای بدهیم. قصدمان نیز بر این است، که عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهیم.

کاهش هزینه ها و...

او گفت: تاکید بانک بر کاهش هزینه ها و ارائه خدمات بانکی آن هم با تاکید بر خدمات غیرحضوری است. سهامداران همچنین در رابطه با دریافت طلب بانک از دولت سوالاتی را مطرح می کردند، که مدیران بانک پیگیری مداوم خود جهت دریافت این مطالبات را به سهامداران گوشزد کردند.

سهامداری خطاب به مدیر عامل بانک ملت گفت: شما از بازدهی و منافع سهامداران صحبت می کنید، اما با این حاشیه سود کدام بنگاه اقتصادی بازدهی دارد. چرا از شهرداری تراکم نمی گیرید؟

خرید تراکم مسیر ناچار، نه ارزنده

اخلاقی پاسخ داد: اگر اصلاحی صورت گرفته در همین رابطه است. اگر ما بخواهیم با 24، یا 25، درصد سود پول بگیریم و سرمایه گذاری کنیم مشخص است که به صرفه نیست.

او گفت: این را هم در نظر بگیرید بانک ملت املاک مازاد زیادی دارد. 2 هزار واحد داریم که استهلاکش برای ماست. آگهی می کنیم اما خریدی صورت نمی پذیرد. این ها را می توانیم و باید مولد کنیم. خرید تراکم از شهرداری مسیر ناچار است، نه مسیر ارزنده.

سود، بی سود...

سهامداران در ادامه اعتراض خود را به افزایش هزینه های پرسنلی و رقم پرداختی های بانک به کارکنان خود نشان دادند. سهامداری گفت: بعد از هر صحبت مدیران بانک کارکنان بانک که در سالن حضور دارند برای مدیران خود کف می زنند، آخر این چه کاری است؟ آنوقت می گویید سود نداریم برای تقسیم؟ می گویید پرداختی های ما به کارکنان بالا رفته همه کارمندان بانک کف می زنند، پس حقوق سهامداران چه می شود؟

در این لحظه سهامدار عمده بانک از مجمع درخواست کرد جهت پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان بانک منافع سهامداران را زین پس در نظر بگیرند.

عسگری مارانی در ادامه مجمع در رابطه با بحث تقسیم سود گفت: بانک ده درصد سودی که می تواند تقسیم کند، 20 ریال می شود که اصلا ارزش این همه چانه زنی در مجمع برای شما را ندارد.

وی افزود: باور کنید هزینه های آی.اف.آر.اس و نامه ای که بانک مرکزی به بانک ملت نوشته بود، برای بانک بسیار زیادتر از هزینه های نیروی انسانی بوده است.

به امید سال بعد...

او افزود: مدیران بانک صبح به صبح طی این مدت در بانک مرکزی کارت می زدنند! بگذارید این دوره سود نداشته باشیم. اختیار را به بانک بدهید اما با این قول که در سال بعد دیگر اینگونه نباشد.

گفتنی است، در نهایت در پایان مجمع بانک ملت سودی بین سهامداران تقسیم نشد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    با درود به شما، تا قبل از این مجمع صحبت از تایید حکم و اجرای حکم تا مرداد ماه 1395 بود اما ایشان میگوید میخواهند مستندات قوی تر پیدا کنند و ارایه کنند و این یعنی...

    7 سال پیش
  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    سود 500ریالی شده 20 ریال !!!؟؟؟ ،روز بازگشایی قیمت سهم چند خواهد بود ؟

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24