Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمدرضا پور پور ابراهیمی در گفت وگویی با بیان اینکه نزدیک به ٢.۵ سال است که دولت هیچ برنامه مشخصی برای تامین مسکن خانواده های کم درآمد ندارد، اظهار داشت...

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: برای رونق مسکن باید تورم را پذیرفت / رونق بدون تورم اصلا معنا و مفهوم ندارد

بورس24 : محمدرضا پور پور ابراهیمی در گفت وگویی با بیان اینکه نزدیک به 2.5 سال است که دولت هیچ برنامه مشخصی برای تامین مسکن خانواده های کم درآمد ندارد، اظهار داشت: یکی از انتقادات دولت در ابتدای تشکیل نقد طرح مسکن مهر بود، ما هم در مجلس قبول کردیم و به دولت اعلام کردیم برنامه‌ های جدیدش را به جای مسکن مهر به مجلس پیشنهاد و ارائه کند.

وی افزود: مسئولان وزارت راه و شهرسازی از تصمیمی خود برای اجرای پروژه‌ ای به نام مسکن اجتماعی، خبردادند و ما با این طرح موافقت کردیم، اما پروژه مسکن اجتماعی کجاست؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شوراس اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل رکود بخش مسکن ساخت و ساز‌های بیش از حد سال‌ های گذشته است، خاطرنشان کرد: پیش‌ بینی می‌ شود که حدود یک میلیون واحد مسکونی در تهران خالی از سکنه است و در استان‌ های دیگر نیز وضعیت به همین شکل است، البته این اتفاق به این دلیل افتاده که که در سال‌ های قبل عرضه مسکن متناسب با نیاز بازار نبوده است.

وی اضافه کرد: اگر شوکی به اقتصاد وارد شود که منجر به رشد قیمت‌ ها شود،‌ دوباره تحرکی در حوزه مسکن ایجاد خواهد شد.

او با بیان اینکه عوامل دیگری هم بر بخش مسکن اثر می‌ گذارند، خاطرنشان کرد: افزایش بی‌ رویه قیمت سبب شده تا کشش تقاضا کاهش پیدا کند، در حالی که افزایش قیمت‌ ها که غیر قابل مقایسه با سایر کالاها و خدمات است و همین عامل کشش تقاضا را کم کرده است، در نتیجه محرک‌ ها و قیمت‌ های کنونی در بازار جواب نمی‌ دهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش قدرت خرید مردم باعث می شود، بخش مسکن رونق پیدا کند، گفت: قدرت خرید هم با توجه به ساختار بودجه‌ ای که داریم امکان‌ پذیر نیست.

او اضافه کرد: در اقتصادی که 50 درصد بنگاه‌ های اقتصادی‌ اش تعطیل هستند چطور می‌ توان انتظار داشت که آن اقتصاد به درستی کار کند، بنابراین اگر قرار باشد اقتصاد رونق بگیرد باید بخشی از تورم را به صورت اجباری پذیرفت، این موضوع یک مسئله اجتناب‌ ناپذیر است، یعنی رونق بدون تورم اصلا مفهوم ندارد.

منبع: بولتن نیوز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24