Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت کارت اعتباری ایران کیش یکی از شرکت‌هایی است که از سال‌ها پیش در ارتباط با توسعه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرد، به عنوان چهارصد و شصت و نهمین شرکت در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد و در زیرمجموعه رایانه و خدمات وابسته به آن از سال ٩٠ سهام خود را عرضه کرد.

دلیل تغییر در درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های رکیش چیست؟+تحلیل خبر

به گزارش بورس24 ؛ این شرکت که با ماموریت صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری به بانک‌های ایران کار خود را آغاز کرد، در میانه راه اقداماتی نظیر ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت و پذیرش بانک‌ها و صدور انواع کارت‌های اعتباری را انجام داد. در سال 85 نیز با تایید صلاحیت از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) را نیز دریافت کرد.

در بررسی صورت مالی سه ماهه این شرکت، بندهایی نظیر فروش شرکت و سود عملیاتی نسبت به فروش درصد بالایی را پوشش داده و از طرفی بهای تمام شده کالای فروش رفته و هزینه‌های عمومی و مالی نیز در مدت سه ماهه کاهش داشته که این نکات می‌تواند به نفع سهامداران این شرکت باشد.

علی سودایی کارشناس مالی شرکت کارت اعتباری ایران کیش در گفت‌وگو با بورس24 وضعیت شرکت را مساعد دانست و گفت: بررسی این شرکت در چند سال حضورش در بورس نشان می‌دهد اغلب روزهای مثبتی را شاهد بوده و در سال گذشته نیز 91 روز منفی و 105 روز مثبت را تجربه کرده که این امر برای سهامداران قابل توجه خواهد بود.

سودایی درخصوص پوشش کم درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها گفت: این بند مربوط به سپرده‌های شرکت در بانک‌ها بوده و به همین دلیل جنبه منفی در سوددهی این شرکت به سهامداران نخواهد داشت.

بنیادی نگر:

ایران کیش در 3 ماهه ابتدایی سال جاری با رشد قابل توجه فعالیت ها همراه شده است رشد دو برابری فروش و سود عملیاتی به نسبت 3 ماهه سال قبل از دست آورد های این شرکت می باشد.

همچنین ایران کیش توانسته پوشش مناسب 26 درصدی را در بودجه به همراه داشته باشد این امر در حالی صورت می پذیرد که عمده درآمدهای شرکت در نیمه دوم سال شناسایی می شود و پوشش مناسب 3 ماهه حاکی از رشد بازار و رشد فروش و در نهایت پتانسیل تعدیل مثبت این شرکت دارد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24