Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر کل آژانس بین‌ المللی انرژی با بیان اینکه قیمت نفت با اجرای طرح فریز نفتی افزایش می‌ یابد، گفت: وابستگی به نفت کشورهای خاورمیانه و روسیه را با مشکلات جدی مواجه...

مدیر کل آژانس بین‌ المللی انرژی: نرخ جهانی نفت افزایش می‌ یابد + یک توصیه به کشورهای وابسته به درآمد نفت

بورس24 : مدیر کل آژانس بین‌ المللی انرژی با بیان اینکه قیمت نفت با اجرای طرح فریز نفتی افزایش می‌ یابد، گفت: وابستگی به نفت کشورهای خاورمیانه و روسیه را با مشکلات جدی مواجه کرده و این کشورها باید وابستگی به نفت را کم کنند.

مدیر کل آژانس بین‌ المللی انرژی امروز در کنگره بین‌ المللی جهانی انرژی که در استانبول برگزار می‌ شود، گفت: در حال حاضر کشورهای خاورمیانه و روسیه با مشکلات اقتصادی فراوانی رو به‌ رو هستند وکسری بودجه شدیدی به دلیل کاهش قیمت نفت طی دو سال گذشته پیدا کرده‌ اند.

فتیح بیرول گفت: کشورهایی که اقتصاد آنها تک‌ محصولی و متکی به نفت است باید به دنبال تنوع‌ سازی اقتصادی باشند، آنها باید از وابستگی صرف به نفت رهایی پیدا کنند و روند تک‌ محصولی (نفت) خودر ا در اقتصاد متوقف کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار بلومبرگ که پرسید وضعیت سهمیه‌ بندی نفت کشورهای عضو اوپک چگونه خواهد بود، گفت: ما در حال بررسی هستیم که هر کشوری به چه میزان باید تولید خود را کاهش دهد و اینکه پیامد چنین کاهشی برای کشور مزبور چه خواهد شد. تلاش می‌ کنیم تا میزان کاهشی که اعمال می‌ شود، حداقل مشکل اقتصادی را برای آن کشور داشته باشد.

به گزارش فارس، در اجلاس غیر رسمی اوپک که در الجزیره برگزار شد، اعضا برای کاهش تولید نفت روزانه 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز توافق کردند، این میزان یعنی اینکه تولید روزانه سازمان اوپک 700 تا 800 هزار بشکه در روز کاهش می‌ یابد. قرار است کمیته‌ ای از سهم هر کشور را در کاهش تولید تعیین و قبل از اجلاس ماه نوامبر اوپک اعلام کند. در اجلاس رسمی اوپک که در ماه نوامبر برگزار می‌ شود، این تصمیم نهایی و قابل اجرا خواهد بود.

فتیح برول مدیر کل آژانس بین‌ المللی انرژی همچنین از افزایش قیمت نفت با اجرای طرح فریز نفتی خبر داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24