Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار رتبه‌ بندی اعتباری کارت های بازرگانی شد. محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در گفت وگو با...

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: سوء استفاده از کارت های بازرگانی یک امر محرز است / اتاق بازرگانی چارچوب مشخصی برای ارائه کارت ها تعریف کند

بورس24 : رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار رتبه‌ بندی اعتباری کارت های بازرگانی شد.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در گفت وگو با خانه ملت، از بررسی موضوع کارت های بازرگانی اجاره ای در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خبر داد و گفت: سوء استفاده از کارت های بازرگانی یک امر محرز است.

وی افزود: راهکارهای مناسبی برای رفع این مشکل وجود دارد و کمیسیون اقتصادی مجلس در نظر دارد که با حضور مسئولان اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نشستی تشکیل دهد، تا از تخلفات رخ داده در استفاده از کارت های بازرگانی جلوگیری شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: با اتخاذ تصمیمی مناسب می توان در راستای شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده از کارت های بازرگانی و اجاره دادن این کارت ها با وکالت های نامرتبط گام برداشت.

پورابراهیمی تاکید کرد: مجموعه اتاق بازرگانی باید چارچوب مشخصی برای ارائه کارت های بازرگانی تعریف و مشخص کند، تا امکان نظارت فراهم شود.

وی ادامه داد: در ارائه کارت های بازرگانی باید رتبه سنجی افراد لحاظ شود؛ رتبه سنجی به این معنا است که افراد بر اساس شرایط، توانمندی مالی و سوابق صادراتی در 3 گروه مختلف A، B و C دسته بندی می شوند که بر اساس آن سقف صادرات و واردات هر شخص مشخص شود، که یک شخص خرده پا، سرمایه گذار متوسط و کلان چه میزان سهمی خواهند داشت.

وی یادآور شد: رتبه بندی و امتیازبندی بر اساس درجه اعتباری صادرکنندگان کارت کمک می کند که نظارت ها دقیق شود، متاسفانه کارت های اعتباری در شرایط کنونی همانند دسته چک شده که هر شخصی می تواند کارت اعتباری دریافت کند و این آسیب اصلی ارائه کارت های بازرگانی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24