Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

این عضو هیات مدیره ذوب آهن در برابر این سوال که آغاز فروش ریل به راه آهن چه اثر سود و زیانی بر این شرکت دارد؟گفت:قطعا با تغییر استراتژی فروش و اضافه شدن ریل به سبد محصولات و در صورت فروش ۴٠٠ هزار تن ریل،این محصول جدید می تواند حاشیه سود ذوب آهن را متحول کند...

ذوب آهن با فروش ریل متحول می شود/سه شنبه امضای قرارداد/افتتاح رسمی؛دو هفته دیگر+تحلیل خبر

بورس24 :سه شنبه هفته جاری، قرار داد راه آهن جمهوری اسلامی و ذوب آهن اصفهان درخصوص ریل ، منعقد خواهد شد. ذوب آهن با توجه به ظرفیت تولیدی خود توان فروش هر میزان ریل را به راه آهن دارد.

محمد یاسر طیب نیا، عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص زمان امضای قرار داد ریل این شرکت با راه آهن جمهوری اسلامی به خبرنگار بورس24 گفت: سه شنبه هفته جاری مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی مهمان ذوب آهن هستند و قرار داد فروش ریل امضا خواهد شد و احتمالا تا دوهفته آتی افتتاح رسمی خواهیم داشت.

وی افزود: ما توان تولید تا 400هزارتن ریل در سال را داریم و عملا این بیش از نیاز سالانه راه آهن جمهوری اسلامی است و آن ها هر چه نیاز داشته باشند از طریق ذوب آهن تامین می گردد. معمولا هر سال به طور متوسط حدود 100هزار تن امکان خرید دارند اما با افزایش بودجه طبیعتا می توانند تناژ بیشتری را جذب نمایند. اما در مجموع خط تولید400هزار تنی ذوب آهن،ریل مورد نیاز راه آهن را تامین می کند.

به گفته وی؛ قرار داد تولید برای میزان 40هزار تن با راه آهن جمهوری اسلامی ایران منعقد خواهد شد. البته به لحاظ کمی این توان وجود دارد که در صورت نیاز همچنان از سوی ما تامین شود.

این عضو هیات مدیره ذوب آهن در برابر این سوال که آغاز فروش ریل به راه آهن چه اثر سود و زیانی بر این شرکت دارد؟گفت:قطعا با تغییر استراتژی فروش و اضافه شدن ریل به سبد محصولات و در صورت فروش 400 هزار تن ریل،این محصول جدید می تواند حاشیه سود ذوب آهن را متحول کند.

چه خبر از افزایش سرمایه؟

طیب نیا در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه ذوب آهن هم گفت: گزارشات در اختیار بازرس قرارگرفته و در حال بررسی است که ممکن است برخی گزارشات یا کنترل ها نیاز باشد که از سوی شرکت در اختیار حسابرس قرار می گیرد. این اطلاعات معمولی است که هر حسابرسی به آن نیاز دارد و در اختیارشان قرار می گیرد.

وی ادامه داد:امیدواریم تا در زمان تعیین شده نظر حسابرس را داشته باشیم،اگرچه تاکنون هم مشکل خاصی از سوی بازرس و حسابرس اعلام نشده است.البته در گذشته به دلیل این که برخی زمین ها معارض داشت یا اسناد آن هنوز به طور کامل در اختیار ما نبود ، تجدید اززیابی به نتیجه نرسید اما تجدید ارزیابی مجدد مشکلی بابت زمین ندارد و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

حسابرس ذوب آهن روز گذشته در پاسخ به این سوال خبرنگار بورس24 که با توجه به مهلت افزایش سرمایه تا پایان سال؛ چه زمان گزارس حسابرس قطعی خواهد شد؟ گفته بود: شرکت هنور در حال ارائه مدارک بوده و ما هم در حال رسیدگی هستیم و در صورت تکمیل پرونده ، گزارش خود را نهایی خواهیم کرد،ولی در هر صورت باید در آبان ماه به نتیجه قطعی در این خصوص برسیم.

بنیادی نگر:

ذوب فروش 150 هزار تن ریل را در بودجه سال 95 خود دیده است گفتنی است حاشیه سود فروش ریل ها 5 درصد برآورد شده است که پیشبینی می شود این حاشیه سود فراتر از پیشبینی شرکت باشد.

از سوی دیگر، طی یک ماه گدشته شاهد جهش فروش شرکت به خصوص فروش تیرآهن که دارای حاشیه سود بالایی می باشد در شرکت هستیم از سوی دیگربا تقویت فروش و پتانسیل افزایش سرمایه به نظر می رسد روند شرکت رو به بهبود باشد به خصوص تاثیرات افزایش سرمایه که می تواند سبب مثبت شدن جو روانی شرکت و رشد قیمتی سهم شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24