Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

کارگزاران باید حتما به معامله گران خود سهم تخصیص دهند،در غیر این صورت تخلف محسوب می شود و در این خصوص همکاران ما کنترل های لازم را انجام خواهند داد.حتی بورس تهران روی تعداد سهام تخصیص پیدا کرده به معامله گران بر خط هم حساسیت دارد و از طریق گزارش هایی که دریافت می شود این مهم با دقت نظر رصد می شود...

عرضه امروز لغو نمی شود/هشدار بورس برای رعایت عدل و انصاف در تخصیص سهم به آنلاین ها

بورس24 :در پی تغییر شرایط عرضه اولیه شرکت آسان پرداخت در بورس تهران و عدم تخصیص سهمیه جداگانه برای معامله گران آنلاین شایعه لغو عرضه امروز و تغییر شرایط این واگذاری عمومی در فضای مجازی مطرح شده است.

حمید روح بخش، سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار بورس24 که آیا احتمال لغو عرضه امروز شرکت آپ به دلیل نارضایتی گروه هایی از سهامداران وجود دارد؟ گفت: احتمال لغو عرضه بسیار ضعیف است. چراکه این دستور العمل از گذشته مورد بررسی قرار گرفته و مورد مطالعه بوده است،همچنین با قوانین هیچگونه تداخل و مشکلی ندارد.

این مقام مسئول در بورس تهران در خصوص این شرایط عرضه جدید هم توضیح داد: 25درصد از خرید هایی که ایستگاه های معاملاتی انجام می دهند به معامله گران برخط تخصیص داده می شود.در واقع نحوه تخصیص معامله گران برخط تفاوت کرده و بعد از کشف قیمت و دریافت سهام توسط کارگزاران این تخصیص انجام می شود.

او درباره مشکلات احتمالی و تخلف برخی کارگزاران در عدم تخصیص سهم به معامله گران برخط هم گفت:کارگزاران باید حتما به معامله گران خود سهم تخصیص دهند،در غیر این صورت تخلف محسوب می شود و در این خصوص همکاران ما کنترل های لازم را انجام خواهند داد.حتی بورس تهران روی تعداد سهام تخصیص پیدا کرده به معامله گران بر خط هم حساسیت دارد و از طریق گزارش هایی که دریافت می شود این مهم با دقت نظر رصد می شود.

گفتنی است،امروز تعداد 100میلیون سهم شرکت آسان پرداخت موسوم به «آپ» در فرایند کشف قیمت نماد معاملاتی آپ عرضه خواهد شد که 40 میلیون آن سهمیه کارکان شرکت خواهد بود.سهمیه هر ایستگاه معاملاتی هم جهت کشف قیمت حداکثر 45هزار سهم می باشد که خریدها باید به صورت خریدگروهی (ددد) انجام پذیرد.همچنین هرکارگزار موظف است حداقل 25 درصد از کل سهمیه دریافتی ایستگاه های معاملاتی تحت نظر خود را به معامله گران بر خط براساس سفارش خرید مشتریان و مطابق با ضوابط و بر اساس رعایت اصل انصاف و عدالت تخصیص دهد.

محدودیت خرید هر یک از صندوق های سرمایه گذاری به شرح جدول پیوست می باشد.

لازم به ذکر است صندوق های سرمایه گذاری که مجوز فعالیت دریافت نموده اند و در فهرست پیوست نمی باشند، در صورتی که ماهیت آنان صندوق با درآمد ثابت باشد مجاز به خرید حداکثر4500 سهم و در غیر این صورت 9هزار سهم می باشند.همچنین هرگونه تخصیص یا عدم تخصیص که منجربه انتقال سهام به کد شرکت کارگزاری گردد ممنوع می باشد و عدم توجه به مورد مذکور تخلف بوده و مطابق مقررات وضوابط با کارگزار رفتار می شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24