Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بالای ۵٨میلیون دلار از بدهی هرمس مربوط به کشتیرانی بود که کشتیرانی به توافق رسید که تضامین مالی ارائه شود. دولت تصمیم گرفت برای این که رتبه ایران را یک واحد کاهش یابد موضوعات را در ٢٠ژوئن با bcd حل کند و تعهد مالی قبل را حل کردیم که به ۶رسیده و امیدواریم رتبه ریسک به ۵برسد...

مجمع کشتیرانی/ ١٧ریال سود نقدی/هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از انباشته در راه است/خرید چند کشتی جدید

مجمع کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور بالغ بر93درصد از سهامداران در تهران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع کشتیرانی 17 ریال معادل 10درصد سود نقدی داد.

هیات رییسه:

رییس هیات مدیره : آقای لطف الله سعیدی

رییس مجمع : آقای بهروز خالق

ناظر اول : آقای انتشاری

ناظر دوم : آقای فیاض

در این جلسه کاپیتان ترابی زاده ،مدیر فنی و بازرگانی شرکت کشتیرانی در توجیه برنامه های شرکت گفت: ترکیب سهامداران شرکت شستا، صندوق بازنشستگی، سهام عدالت و .. هستند.وی گفت: دامنه فعالیت  شرکت حمل و نقل دریایی، خدمات عملیات بندری، تجارت کالا، تعمیرات کشتی و.. است.

او افزود:640نفر در این شرکت فعال هستند که در بخش دریایی عمدتا فعال هستند.به گفته وی: ظرفیت شرکت 525000 Dwt می باشد که به تعداد فروند 156 شناور رسیده است.همچنین رتبه شرکت در حمل و نقل کانتیری به رتبه 19ارتقا یافته است.

وی گفت:میزان سوخت مصرفی در شناور های جدید و دارای تکنولوژی مدرن در راستای بالابردن ضریب ایمنی و کاهش هزینه ها از ضرورت نوسازی ناوگان است. بحث توسعه ناوگان تامین مالی است که ما قصد داریم برای توسعه کشتیرانی با رویکرد تامین مالی خارجی که بعد از برجام بانک های بین المللی این کار را انجام می دهند از شرایط موجود استفاده کنیم و این شرکت از شرایط فاینانس 100درصدی می تواند برخوردار شود.

به گفته وی، 30تا 40درصد کشتی ها مصرف سوخت دارند که می توانیم با نوسازی این هزینه را کاهش دهیم.

وی گفت: میزان کانتینری و بارگیری شرکت در سال 94 نسبت به قبل 14درصد کاهش داشته است.

این مثام مسئول در مورد پرداخت بدهی شرکت ها گفت: بالای 58میلیون دلار از بدهی هرمس مربوط به کشتیرانی بود که کشتیرانی به توافق رسید که تضامین مالی ارائه شود. دولت تصمیم گرفت برای این که رتبه  ایران را یک واحد کاهش یابد موضوعات را در 20ژوئن با bcd حل کند و تعهد مالی قبل را حل کردیم که به 6رسیده و امیدواریم رتبه ریسک به 5برسد.

مدیر مالی شرکت کاپیتان شهباز بیگی هم در مورد وضعیت مالی حکشتی گفت: آخرین محل افزایش سرمایه 93 از محل تجدید ارزیابی 64درصدی بوده است که باز هم ظرفیت افزایش سرمایه برای رشد شرکت وجود دارد.

وی افزود: شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته به میزان 1000میلیارد تومان را در دستور کار دارد و به گفته رییس مجمع تا 3ماه آینده نهایی خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به موقعیت شرکت قیمت سهام در همین محدوده حفظ می شود. همچنین شرکت سود پیش بینی شده خود را در سال جاری محقق خواهد نمود.

وی افزود: شرکت در زمینه بانکرینگ 50هزار تن حجم مخازن ذخیره سازی سوخت در بندر عباس در اختیار دارد و در جزیره قشم هم مخازن ذخیره سازی سوخت 55هزار تنی در دست اجرا دارد که تا دوماه آینده نهایی خواهد شد.

به گفته وی؛ 30 تفاهم نامه و 6توافق نامه با شرکت های اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین انجام شده است که توافقات برای توسعه ترانزیت می باشد.

بند های حسابرسی شرکت:

بند 4. دریافتنی های تجاری و غیر تجاری و سایر دارایی های گروه و شرکت اصلی شامل 2825میلیارد ریال معادل 93.4میلیون دلار مطالبات و وجوه نزد اشخاص خارج از کشور است که وصول نشده و 22میلیارد تومان ذخیره در نظر گرفته شده است.

پاسخ)بر اساس شرایطی که پس از تحریم به وجود آمده و با توجه به مذاکراتی که شده احتمال وصول این مبلغ وجود دارد ولی در مورد ذخیره 22 میلیارد تومانی که بابت یکی از شرکت های ورشکسته بوده بعید است وجه حاصل مسترد گردد.در خصوص بند های 7و 8 و9 رییس مجمع یک پاسخ داد که مربوط به موضوع روش های درآمد در حوزه تلفیق بوده و تکلیف شد مجددا مذاکراتی با سازمان حسابرسس ادامه داشته باشد.

بند 10) به دلیل نبودن مدارک و شواهد کافی در مورد 607میلیارد ریال مطالبات شرکت خدمات دریایی و مهندسی بابت فروش در سال مالی 93 تائیدیه درخواستی دریافت نشده است.

پاسخ)مبلغ مذکور بهای فروش سوخت مشتری بوده است و در حال پیگیری حقوقی و وصول آن هستیم.

سوالات سهامداران

تعدیلات سنواتی شرکت به چه دلیلی بوده است؟

معاون مالی کشتیرانی گفت که این تعدیلات همانطور که مشخص است مربوط به سنوات گذشته بوده و مربوط به تسعیر ارز و گردش های سال های قبل است.

آیا شرکت با توجه به نرخ استهلاک کشتی ها به سمت ورشکستگی می رود؟

معاون مالی شرکت گفت که ما کشتی ها را با نرخ 10درصد و 20ساله مستهلک می کنیم و با افزایش ناوگان و گسترش فعالیت نرخ استهلاک را کاهنده خواهیم نمود تا به سمت کاهش سود نرویم.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24