Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز گذشته رئیس فراکسیون بازار سرمایه و رئیس کمیسون اقتصادی مجلس دقایقی مهمان غرفه بورس ٢۴ در نمایشگاه مطبوعات بود.

​پورابراهیمی: بورس تا ٩۶ تیک آف خاصی ندارد/تغییر رییس بورس با ما هماهنگ شده بود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس فراکسیون بازار سرمایه و رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در بازدید از غرفه بورس24 در نمایشگاه مطبوعات از هماهنگی کامل دولت و مجلس برای اداره بازار سهام خبر داد و گفت: تغییر رئیس سازمان بورس با خانه ملت هماهنگ شده بود؛ اعتقاد ما بر این بود که تغییرات مدیریتی در اداره بازار سهام ضروری است. بدون شک که گزینه خوبی هم برای این جایگاه انتخاب شد. بازار بورس نیز خوشبختانه به این موضوع واکنش مناسبی نشان داد. به طور کل سیاست های دولت در اداره بازار سرمایه منطبق بر نظرات خانه ملت بوده و احتمالا با حضور آقای شاپور محمدی تحولات بنیادینی در بازار بدهی و ابزارهای نوین مالی بازار سرمایه را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که چه تحلیلی از شرایط روز بازار سرمایه دارید و آیا بورس در آستانه انتخابات تحت تحریک دولت یا سایر گروه ها قرار می گیرد، گفت: اساسا بازار سرمایه بزرگتر از این شده که دولت و سایر گروه ها بتوانند بر آن اثر گذار باشند و چنانچه بتوانند اثر بگذارند این اثرگذاری خیلی مقطعی و گذراست. ما در سال 92 با روی کار آمدن روحانی شاهد هیجانی در بازار سرمایه بودیم که این هیجان نیز بسیار گذرا بوده و با گذشت زمان نیز این بازار خودش را با واقعیت های اقتصاد کشور منطبق کرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی هم نه انتخابات ایران و نه آمریکا و نه رویکرد متغیرهای سیاسی، اثر بلند مدت بر بازار سرمایه می گذارد و تنها شانس رشد منطقی و واقعی بازار سرمایه ناشی از متغیرهای واقعی اقتصاد خواهد بود و اینکه مجددا در کشور رونق اتفاق افتد.

وی همچنین درباره رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: تا آخر سال 94 قطعا هیچ رشد اقتصادی مثبتی اتفاق نیفتاده و آمارهای دولت در این خصوص درست نیست. بنابراین مادامی که رشد اقتصادی کشور به سمت مثبت گرایش پیدا نکند هر گونه رشد و رونق در بازار مقطعی بوده و نمی تواند دوام خاصی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: با همکاری دولت و مجلس بازار به جایگاه اصلی خود یعنی تامین مالی برای بحث تولید بازگردد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24