Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

نشست خبری مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی صبح امروز در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

توضیحات مدیر عامل سمات درباره برگزاری بیستمین همایش ACG در تهران...

بورس24 : نشست خبری مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ایران صبح امروز در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

زمان برگزاری همایش

محسنی در آغاز این نشست مطبوعاتی در سخنان خود به برگزاری بیستمین همایش بین المللی ACG از تاریخ 15 تا 19 آذر ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران اشاره کرد و گفت: همایش شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه همایشی است، که به صورت منظم هر ساله برگزار می شودو در حال حاضر 34 عضو دارد.

وی تصریح کرد: در سال 2014 نیزما توانستیم نخستین سمینار تخصصی را در این باره برگزار کنیم.

تعداد شرکت کنندگان

او ادامه داد: تا زمان اکنون بیش از 90 نفر برای این همایش ثبت نام کرده اند و تا روز آخر به اعتقاد من این تعداد به 100 نفر نیز خواهد رسید. به گفته او در طول سال های گذشته که این همایش برگزار شده به طور متوسط هر ساله بین 75 تا 90 نفر در این همایش حضور داشته اند.

محسنی تاکید کرد: توسعه کسب و کار از اهداف مهمی است، که هر میزان به سوی آن گام برداریم، به سمت اقتصاد مقاومتی و پیروی از سخنان مقام معظم رهبری نزدیک خواهیم شد. به همین خاطر وزیر اقتصاد با حضور در این همایش وضعیت کسب و کار را توضیح خواهند داد.

توسعه کسب و کار

این مقام مسئول در سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: ما بیستمین سال برگزاری این همایش را به فال نیک می گیریم و به شخصه امیدوارم با تلاش های همکارانمان و اهالی رسانه بتوانیم شایستگی های کشور عزیزمان را نشان بدهیم.

به گفته محسنی این مهم در نهایت به کمک توسعه کسب و کار خواهد آمد. وی اضافه کرد: ممکن است، خارجی ها ذهنیتی درباره ایران داشته باشند که با این رفت و آمدها این تصورات تغییر خواهد کرد.

او گفت: ما در سپرده گذاری هر هفته جلساتی مختلفی را با بورس های مختلف جهان داشته ایم و به خوبی می دانیم، زیرساخت های موجود در شرکت ها عامل عدم پیشرفت مناسب نبوده است. آنها به هر چه در کلیت اقتصاد ما می بینند، توجه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم ها بخشی بین المللی و بخشی سوء برداشت است. من نمی گویم همگان با ما دشمنی می کنند، اما این موضوع هم وجود دارد. پس نباید در جهتی حرکت کنیم که تحریم خود ساخته ای را هم خودمان اضافه کنیم و هم اکنون اکثر بورس ها رابطه خوبی با کشور ما دارند.

قرارداد با یونان، رفع تحریم بانک صادرات

محسنی افزود: در نمایشگاه بورس ما قراردادی با کشور یونان امضا کردیم. ارتباط بین یونان و اتریش بر رفع تحریم بانک صادرات اثر مثبت گذاشت؛ یونانی ها به ما گفتند، که نگذاشتیم تحریم بانک صادرات ادامه یابد. موضوع بررسی شد دیدیم درست می گویند. تعاملات مثبت می تواند اینگونه روی بخش های مختلف اقتصادی اثرات مثبت خود را نمایان سازد.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درهنگام افت بازار سهام، سپرده گذاری چرا به شعار خود مبنی بر حمایت از حقوق سهامداران به درستی عمل نکرده و جلوی افت نرخ سهم را نگرفته است، اینگونه پاسخ داد: سپرده گذاری متولی صیانت از اصل سهم است. ما متولی حفظ سهام سهامداران هستیم. درست مثل اینکه شخصی خودرویی خریده و مسئولیت حفظ خود خودرو و نه نرخ خودرو بر عهده شرکتی گذاشته شود.

تفاهم نامه با اهمیت سپرده گذاری با کره جنوبی

محسنی تاکید کرد: سپرده گذاری مرکزی متولی قیمت سهم نیست. دکتر مطهره مروج مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه این نشست، اتصال بین بازارهای سرمایه را یکی از کارهای مهم این شرکت دانست و با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با کره جنوبی از تعامل شرکت های سپرده گذاری بین دو کشور خبر داد.

وی افزود: با این مهم سرمایه گذاران دو کشور خواهند توانست بدون نیاز به حضور فیزیکی در بازارهای سرمایه گذاری یکدیگر کار کنند. بر این اساس ما در فاز اول اسناد خزانه اسلامی را پیشنهاد دادیم.

تشکیل صندوق بین المللی

او همچنین یکی دیگر از برنامه های سپرده گذاری در حوزه سرمایه گذاری خارجی را تشکیل صندوق بین المللی در لندن با سرمایه 50 میلیون پوند اعلام کرد و گفت: کارگزار متولی این امر شرکت کارگزاری بورس بهگزین است.

این مقام مسئول در سپرده گذاری ادامه داد: کار سپرده گذاری در این پروژه تعامل با بانک بین المللی است که ما خواهیم توانست این تعامل را ایجاد کنیم.

محسنی نیز در رابطه با کدهای سهامداری صادر شده گفت: تاکنون 9 میلیون و 27 هزار کد معاملاتی در بازار سرمایه صادر شده است. وی همچنین از صدور 26 هزار کد معاملاتی جدید طی مهر ماه اخیر خبر داد و گفت:‌ تاکنون 726 کد معاملاتی برای سرمایه‌ گذاران خارجی ایجاد شده و معاملاتی نیز از سوی این اشخاص صورت گرفته است.

درباره سامانه پس از معاملات

وی همچنین در رابطه با بحث سامانه پس از معاملات گفت: ما تاکنون به عنوان سپرده گذاری با هیچ شرکت خارجی برای خرید نرم افزار وارد مذاکره نشده ایم و امید داریم سامانه ای که در داخل طراحی شده نهایی شود.

او گفت: از ابتدای فروردین تاکنون تست های مختلفی بر روی این سامانه صورت پذیرفته و تا زمان اکنون این تست ها ادامه دارد. محسنی در پایان گفت: هر زمان که به طور صد در صد از عملکرد این سامانه اطمینان حاصل کنیم شروع کار با آن را کلید خواهیم زد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24