Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بعد از آن حسابداری اسلامی نوین در سال ١٩٧٠ میلادی بر سر کار آمد. در این روش، دو بند صورت وضعیت منابع و مصارف زکات و صندوق های خیریه و صورت وضعیت منابع و مصارف سرمایه و صندوق های قرض به روش قبلی اضافه شد.وی گفت: سه اصل کلی که باید در نظام حسابداری اسلامی جاری و ساری باشد عبارت است از؛ پاسخ گویی، عدالت و صحت و درستی...

چشم انداز حسابداری اسلامی در ایران و جهان

عصر امروز نشست واکاوی چشم انداز حسابداری اسلامی در جهان و ایران با سخنرانی سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی برگزار شد.
به گزارش بورس24 ،این عضو ارشد انجمن مالی-اسلامی در ابتدا درخصوص تاریخچه حسابداری اسلامی گفت: در گذشته انواع حسابداری همچون حسابداری حیوانات، ساخت و ساز، شالیزارهای برنج و ... استفاده می شد که اصل این موضوع به طور مشخص به زکات بازمی گشت.
حسینی اضافه کرد: بعد از آن حسابداری اسلامی نوین در سال 1970 میلادی بر سر کار آمد. در این روش، دو بند صورت وضعیت منابع و مصارف زکات و صندوق های خیریه و صورت وضعیت منابع و مصارف سرمایه و صندوق های قرض به روش قبلی اضافه شد.وی گفت: سه اصل کلی که باید در نظام حسابداری اسلامی جاری و ساری باشد عبارت است از؛ پاسخ گویی، عدالت و صحت و درستی.
او درخصوص تفاوت های حسابداری اسلامی و حسابداری مرسوم تاکید کرد: حسابداری اسلامی مبنای مذهبی دارد، درحالی که حسابداری مرسوم برپایه سکولاریسم است. همچنین حسابداری اسلامی نشات گرفته از قرآن و سنت پیامبر است که در حسابداری مرسوم، تحت قوانین نوین تجارت که برآمده از فرهنگ است تبعیت می کند.
حسینی در پایان این نشست، 10 چشم انداز برای اجرای حسابداری اسلامی مطرح کرد؛ 1. تقویت خودباوری، 2. نگاه سیستمی به اقتصاد اسلامی و حسابداری اسلامی، 3. تدوین چارچوب نظری، 4. تنظیم اصول و قواعد مورد قبول، 5. نشر مبانی حسابداری اسلامی از طرق مختلف، 6. ایجاد ساختارهای رسمی و تربیت نیروی انسانی، 7. آموزش نظری مبانی حسابداری اسلامی، 8. آموزش نحوه عمل های حسابداری مبتنی بر معارف اسلامی، 9. حمایت قانونی و 10. برون گرایی و تعامل با مجامع بین المللی.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24