Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

حمید اعرابی تحلیل گر و فعال حقیقی بازار سهام در خصوص انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر بازار سرمایه و اقتصاد به خبرنگار بورس ٢۴ گفت:انتخاب ترامپ در کل به نفع ایران خواهد بود. به ویژه از نظر سیاسی - اجتماعی و از آنجا که کلینتون در ادامه راه اوباما حرکت می کرد می توانست جهت گیری هایی در خصوص ایران داشته باشد اما انتخاب ترامپ باعث بر هم خوردن این مواضع شد...

بورس در دوران «پساترامپ»/چند حقیقی سرشناس اوضاع روز بازار سهام را تحلیل کردند

بورس24 :بامداد چهارشنبه گذشته جهان با خبر غیر منتظره ای مواجه شد.برخلاف بیشتر نظرسنجی ها دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه توانست رقیب خود هیلاری کلینتون را کنار بگذارد و برای 4 سال کلید کاخ سفید را صاحب شود.بورس تهران در آن روز حدود 1500 واحد سقوط کرد و عملا نسبت به این انتخاب مردم آمریکا واکنش منفی نشان داد.حال آن که دارایی های ثابتی همچون طلا و کومودیتی ها رشد کردند.اما بازار سهام ایران بلافاصله راه منطق را در پیش گرفت و به دنبال رشد قیمت فلزات اساسی و مواد معدنی سیر صعودی پیشه کرد.

با این حال گروه هایی معتقدند که بورس و البته اقتصاد ایران در دوران «پساترامپ» شرایط خوبی نخواهد داشت که البته در حال حاضر این دیدگاه موافقان زیادی ندارد.

در این گزارش چند حقیقی سرشناس بازار سهام اوضاع اقتصاد و بورس ایران را در دوران «پساترامپ» تحلیل و ارزیابی کرده اند:

حمید اعرابی: انتخاب ترامپ به نفع ایران خواهد بود....

حمید اعرابی تحلیل گر و فعال حقیقی بازار سهام در خصوص انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر بازار سرمایه و اقتصاد به خبرنگار بورس24 گفت:انتخاب ترامپ در کل به نفع ایران خواهد بود. به ویژه از نظر سیاسی - اجتماعی و از آنجا که کلینتون در ادامه راه اوباما حرکت می کرد می توانست جهت گیری هایی در خصوص ایران داشته باشد اما انتخاب ترامپ باعث بر هم خوردن این مواضع شد.

به اعتقاد اعرابی،حضور وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا به نفع اقتصاد ایران خواهد بود و از نظر فشار های سیاسی قطعا کمتر بر ایران فشار خواهد آورد. ترامپ برنامه هایی دارد که در سطح جهانی می تواند موثر باشد و در بورس ایران هم تاثیر گذار باشد.

او گفت:دونالد ترامپ با برنامه و شعار دو برابر ساختن رشد اقتصادی آمریکا به میدان آمده است که این موضوع منجر به رشد تقاضا برای بازار های کالایی خواهد شد. در حال حاضر این نگرانی در خصوص نرخ بهره متصور است که این امر منجر به بروز سیاست های انقباضی بر خلاف نظر ترامپ خواهد شد و با توجه به حضور خانم خانم یلن در فدرال رزرو ترامپ نمی تواند فورا نرخ را به حالت مد نظر خود بر گرداند.در کل انتخاب ترامپ به نفع ایران خواهد بود.

اعرابی ادامه داد:بازار کالا در ایران علاوه بر مسائل بین المللی با شرایط داخلی هم درگیر خواهد بود،در حال حاضر با توجه به رشد افسار گسیخته نقدینگی در کشور و سود های بانکی انتظار رشد قیمت دلار متصور است که این امر منجر به رشد تورمی خواهد شد.

این فعال با سابقه بازار سرمایه در پایان گفت: تهدیدات ترامپ چندان موثر نخواهد بود و حضور وی به عنوان رئیس جمهور برای ایران شرایط بدی را به وجود نخواهد آورد.

سعید درخشانی: تا زمان تصدی ترامپ بازار در نوسان خواهد بود...

سعید درخشانی دیگر فعال حقیقی بازار سهام هم اوضاع «پساترامپی» را این گونه تحلیل کرد:جنبشی علیه جهانی شدن در دنیا به وجود آمده است.در ابتدا این موضوع مطرح بود که جهانی شدن منجر به بهبود و برطرف شدن بسیاری از مشکلات خواهد شد و این اتفاق رخ نداد.اما ما شاهد جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا در مرحله اول و در حال حاضر مسائل موجود در آمریکا هستیم.در واقع شاهد انتخاب ترامپ در آمریکا هستیم وی تاجری قوی است و در اقتصاد فعالیت داشته است و با اقتصاد آشناست. به نظر من با توجه به مناظرات وی ،او به دنبال رشد قیمت نفت خواهد بود.ترامپ سیاست های انبساطی را در اقتصاد آمریکا پیش خواهد برد و این موضوع منجر به رشد قیمت نفت و بازار کالا خواهد شد. با انتخاب ترامپ پیش بینی ها به این سو بود که بازارها تا چند هفته در شوک فرو رود اما این طور نشد.

این تحلیل گر بورس ادامه داد: برخی شیطنت ها در مخالفت با ترامپ از سوی فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره دور از ذهن نخواهد بود این موضوع بازار ها را سر در گم می کند و شاهد هیجاناتی در بازارها خواهیم بود. این که اتفاقات خاصی رخ دهد احتمال بالایی دارد که فدرال رزرو شیطنت هایی را انجام دهد، با این وجود بازارها را می توان در مسیر اصلاح دید . با توجه به این شرایط تا ماه های پایانی سال جاری بازار سرمایه نوسانی عمل خواهد کرد،اما در نهایت ترامپ برای ایران می تواند بهتر از اوباما باشد.

به اعتقاد وی،علاوه بر مسائل بین المللی در بازار داخل با توجه به نبود رقیب جدی برای تصدی ریاست جمهوری در ایران سیاست های کنترل تورم تا حدی تعدیل خواهد شد و انتظار رشد قیمت دلار تا محدوده 4000 تومان دور از ذهن نخواهد بود که این موضوع هم بر رشد بازار سرمایه تاثیر گذار است.

نیما آزادی در میان مدت انتظار رشد بازار های کالایی وجود دارد....

نیما آزادی تحلیل گر بازار سرمایه هم در خصوص انتخاب ترامپ این گونه اظهار نظر کرد:در بیست و چند سال گذشته معمولا زمانی که جمهوری خواهان ورود می کنند ارزش دلار تضعیف می شود و از آنجا که مخرج قیمت کامودیتی ها دلار است وقتی مخرج کسر ضعیف می شود نتیجه کسر بزرگ خواهد شد. ترامپ با برنامه هایی که اعلام کرده است و سیاست های انبساطی انتشار دلار را زیاد خواهد کرد و رشد عرضه دلار منجر به کاهش ارزش دلار و رشد قیمت ها خواهد شد.در این شرایط می توان برای قیمت روی حدود 3200 دلار را پیش بینی کرد و حتی پیش بینی می شود که سنگ آهن هم سه رقمی شود.البته در کوتاه مدت شاهد استراحت در بازارها خواهیم بود و در میان مدت کالاهای اساسی با استقبال بازار روبرو خواهند شد.در واقع در پروسه میان مدت به بالا یک سیر صعودی در فلزات ایجاد خواهد شد، نوساناتی البته هست اما در میان مدت روند رو به بالاست ،مس در یکی دوسال آینده تا 8000 دلار هم جای رشد دارد.

وی افزود:اقتصاد ایران کالا محور است و اکثر شرکت ها خام فروشی می کنند پس می توان گفت رخدادهای پس از انتخاب ترامپ به نفع ایران است و تجربه ثابت کرده است رونق در بازار کالا منجر به ایجاد رونق در بورس خواهد بود.

روزبه معین زاده: بورس تهران در مسیر بازار های جهانی است...

روزبه معین زاده دیگر فعال حقیقی بورس هم به خبرنگار بورس24 گفت:ترامپ غیر قابل پیش بینی است و کل دنیا در ابهام به سر می برد که برنامه های ترامپ چیست.ترامپ با صحبت های پوپولیستی رای آورد اما این که در عمل چه خواهد کرد قابل پیش بینی نیست. به همین خاطر بورس ایران هم در یک روز تاثیر پذیرفت، چون بازار انتظار دیگری داشت و اتفاق دیگری افتاد. اما در مدت کوتاهی بازار خود را بازیابی کرد و بر اساس اتفاقات روز به پیش رفت.

وی گفت:تغییرات در خودرویی ها به ثبات سیاسی نیاز دارد تا تحرکاتی در آن ها رخ دهد اما ما شاهد این موضوع بودیم که منفی بودن آن ها یک روزه بود سایر شرکت های معدنی و فلزات بر مبنای قیمت های جهانی روند رو به رشدی داشتند.

معین زاده گفت: اگر قیمت ها پایدار بماند جای رشد هست و فعلا شرایط در گرو بازگشایی بازار هاست. در قیمت ها پتروشیمی اتفاق خاصی رخ نداد و تغییر آنچنانی پیش نیامد. تاثیر گذاری ترامپ فعلا بستگی به اعلام رسمی برنامه های وی دارد. باید دید سیستم به چه سمتی حرکت می کند و کابینه ترامپ را چه کسانی تشکیل می دهند. فعلا همه چیز مبهم است و وضعیت روشنی برای بازار متصور نیست و نوسانات قطعا نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود . در حال حاضر بازار ایران هم متاثر از بازارهای جهانی در حرکت است.

کامیار فراهانی: مسائل سیاسی متغیر صحیحی برای تصمیم گیری در بازار نیست ...

کامیار فراهانی تحلیل بازار سرمایه هم درباره بورس پس از ترامپ گفت:اصولا در تصمیم گیری های اقتصادی در زمینه بازار به مسائل سیاسی وزن نمی دهم و شخصا توجهی به تغییر و تحولات سیاسی ندارم چرا که نظرات سیاسیون متغیر است و موارد غیر قابل پیش بینی را نمی توان به عنوان یک متغیر مورد توجه قرار داد،ضمن این که ترامپ غیر قابل پیش بینی است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    درست است که ترامپ فاقد تعادل روانی است اما باتوجه به اینکه روابط روسیه و آمریکا در حال بهبود است روسیه میتواند ترمز محکمی در برابر تندرویهای ترامپ باشد

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24