Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

رئیس اداره آموزش و امور گواهی نامه‌ های حرفه‌ای سازمان بورس در گفت‌ و گو با فارس، از آغاز ثبت نام بیست و هشتمین دوره آزمون های بازار سرمایه در...

اعلام زمان برگزاری آزمون‌ های بازار سرمایه

بورس24 : رئیس اداره آموزش و امور گواهی نامه‌ های حرفه‌ای سازمان بورس در گفت‌ و گو با فارس، از آغاز ثبت نام بیست و هشتمین دوره آزمون های بازار سرمایه در روز دوشنبه این هفته خبر داد و گفت: این دوره از آزمون ها شامل اصول بازار سرمایه و معامله گری بازار سرمایه در روز 29 بهمن ماه امسال همزمان در تهران و چهار استان کشور شامل اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز برگزار خواهد شد.

حیدر فروغ نژاد با بیان اینکه هم اکنون بخش عمده ای از آزمون های بازار سرمایه هر دو هفته یک بار در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برگزار می شود، افزود: هم اکنون شش عنوان از آزمون های بازار سرمایه طی هر دو هفته یکبار برگزار و نتایج آن ظرف مدت 48 ساعت منتشر می شود.

به گفته وی هم اکنون آزمون های گواهینامه های حرفه ای ارزشیابی اوراق بهادار، مدیریت سبد اوراق بهادار، مدیریت نهاد های بازار سرمایه، کارشناسی عرضه و پذیرش، معامله گری بازار سرمایه و همچنین آزمون تحلیلگری بازار سرمایه در هر دو هفته یکبار در مرکز اطلاع رسانی و خدمات بورس تهران برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه نزدیک به هفت هزار تا 10 هزار نفر متقاضی دریافت گواهینامه‌های حرفه ای در آزمون های بازار سرمایه شرکت می کنند ، از متوسط ضرایب قبولی برخی از این آزمون ها سخن گفت و افزود: در آزمون های معامله گری بطور متوسط 40 درصد از شرکت کنندگان این آزمون ها موفق به دریافت این گواهینامه می شوند.

در آزمون هایی همچون ارزشیابی که از پرسش های سخت تری نسبت به دیگر آزمون ها برخوردار است، متوسط قبولی شرکت کنندگان در این آزمون‌ ها بطور معمول کمتر از 5 درصد و در آزمون مدیریت سبد اوراق بهادار این میزان در حدود 10 درصد است.

در آزمون مدیریت نهاد ها و کارشناسی عرضه و پذیرش نیز نزدیک به 20 درصد از شرکت کنندگان در این آزمون ها قبول می‌ شوند.

فروغ نژاد با هشدار نسبت به برگزاری دوره های آمادگی آزمون های بازار سرمایه با سرفصل های سلیقه‌ای برخی مراکز آموزشی گفت: تنها مرجع معرفی سرفصل های آزمون های بازار سرمایه و یا معرفی منابع پیشنهادی وب سایت اداره امور گواهینامههای حرفه ای سازمان بورس است و سایر دوره‌ های آمادگی آزمون های بازار سرمایه تضمینی باری قبولی در این آزمون ها ندارد.

وی افزود: دوره های آموزشی و سرفصل های ارایه شده از سوی کمیته راهبری آموزش های سازمان بورس از نظر اداره گواهینامه های حرفه ای به سرفصل‌ های پیشنهادی نزدیک بوده و سایر دوره‌ های برگزار شده و یا منابع درسی پیشنهادی مورد تایید سازمان بورس نیست.

رئیس اداره آموزش و امور گواهی نامه‌ های حرفه ای سازمان بورس از پیگیری برای برگزاری آزمون های جامع تحلیل گری مالی و سرمایه گذاری مبتنی بر استاندارد بین المللی CFA و دوره های آموزشی این آزمون ها در کشور خبر داد و گفت: تلاش می شود در کنار برگزاری آزمون های بازار سرمایه زمینه برگزاری آزمون های CFA را نیز در ایران فراهم کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون با مذاکراتی که میان سازمان بورس و متولیان CFA صورت گرفته ضمن ارایه الزامات راه اندازی این دوره ها در ایران قول مساعد برای همکاری و تعامل داده شده، اما هنوز زمان مشخصی برای عقد تفاهم نامه میان دو طرف عنوان نشده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24