Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​از حدود دو سال گذشته سهم آلومینیوم ایران با توجه به برگزاری مجمع و تقسیم سود، باز هم نتوانست در مقابل اختلافات سهامداری شرکت تاب بیاورد و با وجود تصویب مصوبات مجمع از عهده انجام تعهدات بر نیامد.

توقف فرسایشی فایرا صدای حقیقی ها را درآورد/چه کسی مسوول بلوکه شدن سرمایه سهامداران ایرالکو است؟

مشکلات سهامداری شرکت همچنان ادامه دارد و سهامداران حتی اگر نماد بازگشایی گردد امیدی به رشد سهم ندارند چرا که بازی را در اختیار مدیران شرکت و سهامداران می بینند و با وجود ارزش بازار این شرکت حقی برای خود قائل نیستند.

مرتضی محمد آبادی، یکی از سهامداران حقیقی آلومینیوم ایران با اشاره به گذشته ای از مجمع این شرکت درخصوص مشکلات شرکت آلومینیوم ایران و دلایل عدم بازگشایی این سهم به خبرنگار بورس24 گفت: در مجمع دوسال گذشته، نماینده دولت جای نماینده سهام عدالت حضور داشت که این خود غیر قانونی بوده است و سهام عدالت هم تاکید کرد که هنوز دادگاه رایی صادر نشده و حضور ما قانونی است.

وی افزود: همچنین در ابتدای جلسه مجمع تماسی با صندوق بازنشستگی فولاد گرفته شد و مدیر مذکور از جلسه خارج شد. مجمع بدون حضور این نماینده ادامه پیدا کرد و رای گیری مجمع انجام گردید. این در حالی بود که سهام عدالت هم در رای گیری شرکت نکرد و با رای اکثریت حاضر وتوسا و مهر اقتصاد مصوبات مجمع تصویب شد.

وی گفت: تا حد فاصلی که خواستند تقسیم سود 120تومانی را مصوب کنند از بالا دستور دادند که صورت جلسه را امضاء نکنند و مهر اقتصاد هم با وجود اینکه رای گیری انجام شد، صورت جلسه را امضاء نکرد.

محمد آبادی افزود: با این تفاسیر پس از مجمع بورس با اطلاعیه تقسیم سود 120تومانی نماد شرکت را بازگشایی نمود. قیمت گذاری بر همان اساس انجام شد و هنوز هم این سود به سهامداران داده نشده است.

این سهامدار افزود: با این وجود مجمع لغو دستور العمل تقسیم سود در شرکت گذاشته شد که غیر قانونی بوده و اساسا سهامداران شرکت طی این مدت تغییر کرده اند. البته صورتهای مالی شرکت اصلاحیه هایی زیادی داشته است.

وی افزود: با همه این مشکلات در مجمع کاملا مشخص است که این شرکت تحلیل بردار نیست و تا بورس اقدام قاطع نکند که سود تقسیمی را پرداخت کنند، بازگشایی نماداین شرکت خطا است. باید این شرکت را با تمام مدیران آن جریمه نمایند. اگر اطلاعیه روی کدال ارزشی ندارد که موضوع دیگری است.

محمد آبادی گفت: نکته جالب دیگر شرکت این است که از این پس هم مجامع شرکت را در خود اراک برگزار می کنند. این موضوع نشان می دهد که مدیران شرکت می خواهند هر کاری خودشان دلشان می خواهد، انجام دهند. این شرکت بازی های زیادی دارد. این موضوع در خضوص آلومینیوم المهدی هم اتفاق افتاد. در کل هیچ زمان کنترل بازی در اختیار سهامدار نیست.

فایرا نمی ارزد؟ دولت بلوک بفروشد

وی گفت: اگر دولت می گوید که سهم نمی ارزد بلوک را بفروشد و اگر می ارزد که اطلاع رسانی کند و اگر نمی ارزد کارخانه را ورشکست کند. در کل سهامداران اگر هم می توانند روند این سفته بازی را تشخیص دهند که می توانند وارد شوند. درغیر این صورت این سهام کاملا در اختیار این شرکت است.

وی با بین اینکه با توجه به ارزش شرکت صف فروشی نباید داشته باشیم گفت: درصورت بازگشایی نماد هم همه چیز در اختیار مدیران است. این شرکت ارزش بازار خوبی دارد چرا صف فروش؟ این شرکت 670 درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارد. این سهم ارزنده است ونباید صف فروش شود.

محمد آبادی ادامه داد: ممکن است صف فروش شود اما؛ باز هم بازی در اختیار مدیران است. حتی اگر صف فروش شود سهامدار عمده حمایتی نمی کند وسلیقه ای سهم را خرید و فروش می کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24