Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی اعلام کرد: کانال های تلگرامی با بیش از پنج هزار عضو با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی می شوند...

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی: کانال های تلگرامی پرمخاطب با همکاری وزارت ارشاد ساماندهی می شوند...

بورس24 : رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی اعلام کرد: کانال های تلگرامی با بیش از پنج هزار عضو با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی می شوند.

سردار کمال هادیانفر روز سه شنبه در حاشیه دومین نشست پی جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایرنا، افزود: ساماندهی کانال های بیش از پنج هزار عضو، مصوبه شورای عالی فضای مجازی است که در جلسه گذشته این شورا موضوع این ساماندهی مطرح و پیش نویس آن نیز ارسال شد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه مقرر شده است تا وزارت ارشاد کانال های بیش از پنج هزار عضو را ساماندهی کند و از این طریق معاونت دیجیتال این وزارتخانه نیز سایتی را آماده کند که این کار تا 10 روز دیگر انجام می شود.

هادیانفر اضافه کرد: افراد دارای کانال تلگرام با بیش از پنج هزار عضو، مکلفند بر اساس این مصوبه در این سایت ثبت نام و ادمین کانال خود را معرفی کنند تا احراز هویت انجام شود.

وی ادامه داد: ضمانت اجرای این مصوبه جزو موضوعات مطرح شده است. براین اساس به شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی اعلام شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کسانی که قانون را رعایت کرده اند و از کانال کسب درآمد می کنند، حتما در سایت وزارت ارشاد ثبت نام می کنند اما افرادی که کار خلاف می کنند هم تمایلی به ثبت نام ندارند.

هادیانفر افزود: این مصوبه پل ارتباطی در حوزه فیلترینگ تلگرام به شمار می آید که با توافق وزارت ارتباطات اتفاق میافتد تا کانال های مجرمانه رصد شود.

رئیس پلیس فتا اضافه کرد: امروز در شبکه های اجتماعی موبایل پایه، 66 درصد جرایم سایبری در تلگرام انجام می شودکه سال گذشته کمتر از 18درصد بود ؛ ضمن اینکه 20درصد جرایم یاد شده هم در اینستاگرام و کمتر از 10 درصد در واتس آپ رخ می دهد.

به گفته این مقام انتظامی براساس پروتکل های کشورها باید سرورها در دسترس باشد تا برخورد های لازم با جرائم انجام شود. این در حالی است که سرور اینستاگرام در آمریکا، وایبر در اسرائیل و تلگرام در هلند و آلمان قرار دارد و در دسترس ما نیست.

هادیان فر افزود: شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات و ارشاد فرصت یک ساله داده است تا از تولید نرم افزارهای موبایل پایه بومی حمایت کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24