Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

دولت بر خلاف ادعا که می گویید انضباط مالی دارد ولی اینگونه نیست بدهی دولت به بانک تجارت در اول دولت جناب روحانی ٣ هزار میلیارد بود ولی بعد از ٣ سال در آخر ٩۴ این عدد به ١٧ هزار میلیارد تومان رسیده!در بقیه بانک ها از جمله ملت و صادرات هم که در بورس هستن و صورت های مالی آن وجود دارد به همین منوال است...

اعلام خطر حمید اعرابی درباره اوضاع بانک ها/چرا مجمع بانک صادرات اینقدر پرتنش بود؟؟

بورس24 :حمید اعرابی فعال حقیقی بازار سرمایه که دیروز هیات رئیسه مجمع بانک صادرات را مخاطب اعتراضات مکرر خود قرار داده بود در یادداشتی که در کانال کامیار فراهانی منتشر شده، مجمع پرتنش وبصادر را این گونه روایت کرده است:

دیروز مجمع بانک صادرات بود .این بانک امسال ٢ هزار میلیارد تومان زیان ساخت.

مدیر عامل بانک عنوان کرد: ١٣٠٠ میلیارد از زیان ناشی از موسسه میزان است که به این بانک انتقال یافته . هر چه سهامداران اصرار کردند که چه کسی این موسسه را که سپرده گذاران آن با علم بر غیر قانونی بودن آن سپرده گذاری کرده بودن و بالای ٢٥ درصد بهره میگرفتن جوابی ندادند.گفتیم آیا وزارت اقتصاد گفته سکوت کردند گفتیم بانک مرکزی گفته سکوت کردند گفتیم دولت گفته سکوت کردند گفتیم قوه قضاییه گفته سکوت کردند و با نگاه گفتن نمیتونیم بگیم !!!!!

در فراز دیگری مدیر عامل گفت که ٢٦ هزار میلیارد تومان دولت به بانک صادرات بدهی دارد ولی با نرخ ٨ الی ١٠ درصد در برخی از مبالغ سود پرداخت می کند در حالی که بهای تمام شده پول برای بانک ١٨ درصد است و نرخ سود هم ١٨ است که خود این موضوع حدود ٢٥٠٠میلیارد تومان به بانک ضرر می رساند.

در یاداشت ٤٥ صورت های مالی تعدیلات سنواتی دولت مبلغ ٢٦٢ میلیارد تومان در سال ٩٣ و ٥٧٠ میلیارد تومان در سال ٩٢ مالیات بیشتر از ابراز بانک گرفته در حالی که سود بانک در آن سال ٥٠٠ میلیارد هم نبود.

خلاصه اوضاع خراب است و سیستم بانکی رو به زوال...

اگر موسسه میزان و ثامن الحجج را در بانک صادرات و بانک پارسیان ادغام می کنند ( به صورت غیر قانونی و بدون برگذاری مجمع) اگر این بانک ها ورشکست شوند که نزدیک هم هست ، در کجا می خواهند ادغام کنند .

دولت بر خلاف ادعا که می گویید انضباط مالی دارد ولی اینگونه نیست بدهی دولت به بانک تجارت در اول دولت جناب روحانی ٣ هزار میلیارد بود ولی بعد از ٣ سال در آخر 94 این عدد به ١٧ هزار میلیارد تومان رسیده!در بقیه بانک ها از جمله ملت و صادرات هم که در بورس هستن و صورت های مالی آن وجود دارد به همین منوال است .

در یاداشت ٤١هزینه های عمومی اداری هزینه فوق العاده شغل از ١٠٠٠ میلیارد شده ١٥٠٠ میلیارد تومان یعنی ٥٠ درصد رشد در حالی که تورم و افزایش حقوق ١٠ درصد است.

در سر فصل ٤١-٢ هزینه ای وجود دارد تحت عنوان هزینه قراردادی که از ٢ میلیارد سال ٩٣ شده ١٥٠ میلیارد تومان در سال ٩٤

بانک ١٢/٥ هزار میلیارد معوقات و مطالبات مشکوک الوصول دارد در حالی که فقط ٤ هزار و خورده ای وثیقه دریافت کرده و حدود ٣/٧ هزار میلیارد تومان در این چند سال برای آن هزینه و ذخیره گرفته چرا باید وام بدون وقیقه داده شود که پس ندهند و بعد ذخیره بگیریم و بگویم کار را درست انجام داده ایم و........

سرتان را درد نیارم سیستم مالی و پولی کشور در خطر است باید کاری شود...

بنده دیروز در مجمع بانک صادرات به عنوان یک سهامدار حقیقی اعتراض کردم هم به خاطر زیان و ضرر که به ناحق به سهامداران تحمیل شده و هم بخاطر بیدار کردن مسئولین که خطر بزرگ است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24