Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در هیچ گزارش مکتوب و غیر مکتوب علمی برای بازارگردانی ، معایبی که منجر به کاهش کارایی عملیاتی بازار گرد، اعلام نشده است. بازار گردانی هم برای سهامداران خرد و هم برای سهامدارن عمده شرکت ها مزیت به حساب می آید...

مزایای بازارگردانی سهام در بازار فعلی اعلام شد

بورس24 :در شرایط فعلی که بازار سرمایه با هیجانات کاذب روبرو می شود و شاهد صف های خرید و فروش هیجانی در سهام هستیم . بسیاری از افراد با خط دهی ها در فضای مجازی که عملا کنترل چندانی برارائه محتوای آن نیست، منجر به تغییرات زیاد در روند حرکتی سهام شرکت ها می شوند. اتفاقی که منجر به بسته شدن نماد و در خواست های سازمان بورس مبنی بر شفاف سازی می شود و منجر به متضرر شدن برخی سهامداران می گردد. در این شرایط برخی افراد فعال در بازار معتقدند که حضور بازار گردان در سهام یک شرکت لازم نیست و منجر به ایجاد و بروز سفته بازی در سهم می شود حتی برخی معتقدند که بازار گردانی منجر به از بین رفتن حقوق صاحبان سهام می شود و سهامداران خرد در این میان متضرر خواهند شد.

در درجه اول باید دانست بازار گردانی به چه معناست و باید دید که بازار گردان واقعا باعث بوجود آمدن خطا در تصمیم گیری خواهد شد یا خیر .

بازار گردان به معامله گرانی گفته می شود که با دریافت مجوز و با تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار و محدود کردن دامنه نوسان قیمت آن به معامله اوراق می پردازند. بازار گردان ها از سازمان بورس مجوز دریافت می کنند و لازم است بازار گردان به عنوان بهترین مرجع اطلاعاتی اوراق بهادار عمل کند که با محدود کردن دامنه نوسان ، به خرید و فروش اوراق بهادار روی می آورد. بازار گردانی فعالیتی حرفه ای است و بازار گردانان باید تخصص ودانش کافی در اختیار داشته باشند تا به وسیله آن بتوانند به درستی عمل کنند.

محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در خصوص مزایای وجود بازار گردان در سهام شرکت ها این طور بیان می کند: در هیچ گزارش مکتوب و غیر مکتوب علمی برای بازارگردانی ، معایبی که منجر به کاهش کارایی عملیاتی بازار گرد، اعلام نشده است. بازار گردانی هم برای سهامداران خرد و هم برای سهامدارن عمده شرکت ها مزیت به حساب می آید.

وی افزود:بزرگترین مزیت وجود بازار گردان برای سهم، افزایش نقدینگی و کنترل نوسانات قیمت سهم است.زمانی که وارد بازاری می شویم که بازارگردان در آن حضور دارد، چون انحراف معیار نوسانات قیمت سهم به واسطه حضور بازار گردان کاهش پیدا می کند،درنتیجه رفتار های هیجانی در سهام به حداقل می رسد. ورود یا خروج بازار گردان در شرایط هیجانی به سهم منجر به عادی سازی روند سهم خواهد شد.این مساله منجر به جلوگیری از نوسانات بزرگ می شود و در دراز مدت مانع از ریسک های معاملات و نقدشوندگی سهام و درنهایت منجر به منتفع شدن سهامداران حقیقی که با هدف سرمایه گذاری در بازار میان مدت سرمایه گذاری می کنند، خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24