Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در حال حاضر مذاکرات با بورس و ایمیدرو در جریان است تا بازگشایی نماد تسریع شود. چرا که صورت های مالی سال گذشته تعیین تکلیف شده است...

پایان توقف نماد ایرالکو در بورس پس از ١۴ ماه/اعلام آخرین وضعیت شرکت

بورس24 : آلومینیوم ایران با نماد فایرا سهامی که در گوشه پرتفوی سهامدارانش خاک می خورد 29 آذر ماه چهارده ماه می شود که در پرتفوی سهامدرانش محبوس شده است و راه فراری برای آن نیست.

قصه از کجا شروع شد...؟

94.12.24 آگهی برگزاری مجدد مجمع آلومینیوم ایران بر روی سامانه کدال قرار گرفت!در حالی که مجمع این شرکت 29تیرماه سال 94 برگزار شده بود.اما پس از مدتی اعلام شد که مصوبات مجمع دارای اشکال است و سود تقسیمی مورد قبول واقع نشده است.اما در همین مدت در حدود90 میلیون سهم با قیمت جدید معامله شده بود، پس از کش و قوس های صورت گرفته نماد شرکت متوقف گردید و قریب به 1 سال و دوماه از توقف نماد در بورس تهران می گذرد.

مجید پور عطار مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران از آخرین وضعیت شرکت آلومینیوم ایران با نماد فایرا پس از 14 ماه توقف به بورس24 گفت: از زمان ورود به شرکت ایرالکو یک برنامه 10 ماده ای به سهامداران ارائه شده که بخشی از آن مربوط می شود به جلب رضایت ذینفعان به ویژه سهامداران،تعامل سازنده با دولت و جامعه و کاهش قیمت تمام شده از طریق خرید های رقابتی به صورت بلند مدت با استفاده از ارز مبادله ای که در مجامع شرکت بیان گردیده است.

به گفته وی،در یک سال گذشته نه تنها روند تولید شرکت کاهشی نبوده است بلکه روند رو به رشدی نیز داشته است و منازعات 20 ساله موجود با محیط زیست هم به یک تعامل سازنده تبدیل شده است.

خطوط تولید در حال احیا...

وی افزود:در حال حاضر از سه خط باقیمانده قدیمی یک خط بهینه سازی و نوسازی شده است و سلول های احیا درپوش گذاری شده است و اتوماسیون انجام شده و به مرکز کنترل آلایندگی متصل شده است. از بهمن سال گذشته خط بهسازی شده در مدار است. خط بهینه سازی شده 10 تا 15 درصد در مصرف انرژی کاهش داشته و 5 درصد تولید را افزایش داده است.این خط بهسازی شده منجر به آن شده است تا پرت مواد اولیه کاهش داشته باشد. دو خط باقیمانده نیز کاملا از مدار خارج خواهد شد. بخشی از این فرآیند خروج دو خط قدیمی تا پایان آذر ماه و بخش دیگر تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد. تا پایان سال، دیگر سلول های قدیمی احیای آلومینیوم یا الکترولیز آلومینوم در اراک نخواهیم داشت.در واقع سلول های قدیمی برچیده می شود و سلول های جدید جایگزین آن ها خواهد شد.

اعتماد سازی ها نتیجه داد...

این مقام اجرایی در ایرالکو خاطر نشان کرد:با توجه به تغییرات صورت گرفته این اعتماد سازی های لازم در خصوص ارتقا و بهبود کیفیت تولید ایجاد شده و منجر شد تا منابع مورد نیاز برای کارخانه آند سازی از طرف صندوق توسعه ملی به این شرکت تخصیص یابد و در نشست های کاری پیش از سفر هیئت دولت به اراک موفق شدیم تا نظر موافق دولت را جلب نماییم.تا جایی که مصوب شد تا 50 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار ایرالکو قرار گیرد.انتقال و احداث آند سازی جدید در محلی خارج از اراک در خیر آباد صورت خواهد گرفت. این اتفاق از جمله توفیقاتی است که در دوران فعلی به وقوع پیوسته است. از جمله دیگر فعالیت های صورت گرفته در شرکت افزایش کیفیت تولیدات بوده است که این امر در نیم قرن اخیر وجود نداشته است.

افزایش سرمایه سنگین در راه است...

مدیرعامل ایرالکو در ادامه اظهاراتش از برنامه افزایش سرمایه خبر داد و افزود:مهمترین موضوعی که شرکت به جد در دستور کار قرار داشت بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است که کارهای اولیه آن صورت گرفته است. ما در انتظار مجوز سازمان بورس هستیم. بر مبنای این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از 60 میلیارد تومان به 519 میلیارد تومان افزایش خواهد داشت. نمود تمام این تلاش ها مستلزم آن است تا نماد شرکت بازگشایی شود.

پور عطار درباره بازگشایی نماد هم گفت:در حال حاضر مذاکرات با بورس و ایمیدرو در جریان است تا بازگشایی نماد تسریع شود. چرا که صورت های مالی سال گذشته تعیین تکلیف شده است. مجمع سال 94 هم برگزار گردیده است و در صورتی که نماد بازگشایی شود امیدواریم با اتفاقات اخیر رنج مدت‌ها بسته بودن نماد با اتفاقات مثبت صورت گرفته در شرکت از تن سهامدران خارج شود.در شرایط فعلی روند شرکت مثبت بوده است و این امر قطعا تاثیرات خودر ا بر قیمت سهام خواهد داشت.

120تومان سود نقدی در انتظار تایید بورس ...

مدیرعامل ایرالکو با بیان این که بر اساس مجمع اخیر برگزار شده با مشورت های صورت گرفته پرداخت 120 تومان به ازای هر سهم به سهامداران حقیقی و خرد مورد تصویب قرار گرفته است،اعلام کرد:در حال حاضر ما فعلا در انتظار تایید بورس هستیم و شرکت برای پرداخت مشکلی ندارد.بر مبنای مصوبه مجمع عادی عمومی به طور فوق العاده مورخ 94.12.24 مقرر گردید تا مبلغ 120 تومان به ازای هر سهم به سهامداران حقیقی پرداخت گردد و پس از تصمیم گیری نهایی در کمیته تخلفات سازمان بورس اوراق بهادار اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

نماد رفع حصر می شود؟نمی شود؟

مدیرعامل «فایرا» ادامه داد:در خصوص بازگشایی نماد جلسات متعددی با سازمان بورس در خصوص برطرف شدن مشکلات برگزار شده است و در آینده نزدیک هم جلسه دیگری با سازمان خواهیم داشت و در صورتی که سازمان مساعدت های لازم را داشته باشد، نماد شرکت بازگشایی خواهد شد. در صورت تعیین تکلیف نشدن وضعیت نماد دستاوردهای انجام شده در خصوص کاهش هزینه های تمام شده، افزایش سرمایه و دریافت اعتبارات توسعه ای مغفول می ماند.در حال حاضر مجموعه تمام تلاش خود را به جهت شفاف سازی فضای شرکت و مسائل مالی صورت داده و منتظر اعلام نهایی سازمان بورس هستیم و در صورتی که نتوانیم افزایش سرمایه را امسال به ثبت برسانیم فرصت از دست خواهد رفت.

از فرمول قیمت گذاری چه خبر...

او گفت:خوشبختانه قیمت های جهانی آلومینیوم تا حدی رشد داشته است و دو اتفاق مبارک در شرکت رخ داده است. اول آن که قیمت های جهانی روند مثبتی به خود داشته است و دوم اینکه باهماهنگی های صورت گرفته میان ایرالکو، المهدی، جارجم و سندیکا و مساعدت های دکتر کرباسیان و خسرو تاج توانستیم فرمول پایه قیمت عرضه آلومینیوم در بورس را اصلاح کنیم.این امر هم به نفع تولید کنند و هم به نفع مصرف کننده بوده است. در حال حاضر بیش از یک ماه است که کالا با فرمول جدید در بورس عرضه می شود. روند حرکت شرکت مثبت است اما مشکلاتی ناشی از رکود وجود دارد که خوشبختانه در شرایط فعلی وضعیت از قبل بهتر است.

آلومینا از هند به ایران رسید...

به گفته مدیرعامل ایرالکو،از دیگران اقدامات مثبتی که در سال گذشته رخ داد خرید آلومینا در یک مناقصه خارجی بوده است. در حدود300 هزار تن آلومینا مهر ماه سال گذشته از شرکت نالکو هند که یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده آلومینا در نزدیکی ایران است خریداری گردید . این مناقصه که یک قرارداد بلند مدت است با نسبتی از ال ام ای بود که توانستیم با ارز مبادله ای خریداری نماییم. تاکنون 7 محموله از این باربه حجم 210 هزار تن به کشور حمل شده و محموله 8 آلومینا در راه است. دو محموله از این بار باقی مانده است که دی و بهمن به کشور حمل خواهد شد. این خرید منجر به کاهش هزینه های تولید شده بود که بخشی از آن در صورت های مالی سال گذشته و بخش بزرگتری از آن در صورت های مالی امسال خود را نشان خواهد داد.

مصرف انرژی بهینه شد...

وی افزود:با بهینه سازی خط تولید جدید در کارخانه توانستیم 10 تا15 درصد هزینه های انرژی در شرکت راکاهش دهیم که خود اقدام قابل قبولی بود و در میان مدت دو خط دیگر هم بهینه سازی خواهد شد تا بخشی از هزینه های تولید کاهش خواهد داشت.

طرح های توسعه کلید خورد...

این مقام اجرایی در آلومینیوم ایران با بیان این که در تلاش هستیم تا بخشی از بهینه سازی خط تولید قدیمی دوم در بهار سال 96 و تا سال 97 تمام خطوط تولید نوسازی، بهسازی و با دیگ های جدید به بهره برداری برسد،اعلام کرد:در آخرین بازدید هیئت دولت از اراک مصوب گردید تا 50 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار ایرالکو قرار گیرد،برای انتقال و احداث آند سازی جدید در محلی خارج از اراک در خیر آباد. این اتفاقات از جمله توفیقاتی است که در دوران فعلی به وقوع پیوسته است و نتایج آن در جهت افزایش حقوق صاحبان سهام است.

پور عطار در پایان تاکید کرد:امیدواریم تا مشکلات پیش آمده سریع تر از طریق مذاکرات برطرف گردد و با مساعدت های سازمان بورس و اوراق بهادار نماد بازگشائی گردد. تا نتایج فعالیت های صورت گرفته در جهت افزایش حقوق صاحبان سهام به بار بنشیند. در تلاش هستیم تا جلسات برگزار شده منتج به نتیجه شود و نماد شرکت در اسرع وقت بازگشائی گردد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24