Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گزینه های زیادی در بازار وجود دارد که می توان بر مبنای آن ها اقدام به خرید و فروش در بازار سرمایه کرد، اما حتما این موضوع برای سهامداران جذاب است که بدانند چهره های سرشناس بر چه اساسی خرید و فروش می کنند.

این سهامداران مشهور برچه اساسی خرید و فروش می کنند؟

به گزارش بورس24 ؛ از جمله گزینه هایی که می توان بر اساس آن ها اقدام به خرید و فروش کرد، اطلاعات منتشر شده در کدال، تحلیل های تکنیکال و بنیادین، روزنامه ها ، پایگاه های خبری و فضای مجازی هستند. در این بین از میان مهمترین گزینه هایی که در بین مصاحبه شوندگان مطرح شده، تحلیل و بررسی صورت های مالی شرکت هاست که جایگاه ویژه ای دارد. همچنین از عمده موارد متضرر شدن افراد در بازار سرمایه حرکت بر مبنای شایعات و اطلاعات نادرست و ورود به هیجانات بازار بیان شده است. در این بین سهامداران خرد چه باید بکنند؟

آنها می توانند سرمایه خود را در اختیار شرکت های سبد گردان و یا صندوق های مختلف فعال در بازار قرار دهند یا با هزینه ای کمتر از اطلاعات و تحلیل های پایگاه های خبری تحلیلی مجاز فعال در این حوزه استفاده کنند. در این میان بررسی نوع استراتژی افراد حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری در بازار سهام خالی از لطف نیست.

حمید اعرابی؛ استفاده از تحلیل های فاندامتال

حمید اعرابی در خصوص مبنای خرید و فروش خود در بازار سرمایه به این موضوع اشاره کرد که بیشتر بر مبنای تحلیل های فاندامنتال و بررسی صورت های مالی شرکت و اخبار اطلاعات موثق شرکت ها برای خرید سهام اقدام می کند چرا که اطلاعات موجود در صورت های مالی می تواند برای پیش بینی ورود و یا خروج از سهام تاثیر مثبت داشته باشد. او گفت: بررسی اطلاعات موجود در کدال از جمله منابعی است که صورت های مالی شرکت ها به طور مستقیم در آن قرار می گیرد و می تواند کارا باشد.باید به این مساله نیز توجه داشت که اخبار منتشر شده باید از مبادی درستی دریافت شود و بر مبنای شایعات در بازار اقدام به خرید و فروش نکرد.

نیما آزادی؛ بررسی صنایع و تحلیل های تکنیکال و بنیادین

نیما آزادی از تحلیل گران و فعالان بازار سرمایه در خصوص نحوه فعالیت خود گفت: استراتژی من برای ورود به سهام شرکت ها و بررسی آنها بیشتر از طریق تحلیل های شخصی تکنیکال و فاندامنتال است. با بررسی صورت های مالی و اخبار جهانی تصمیم گیری در خصوص ورود یا خروج از سهام را به عنوان یک فرد حقیقی بررسی می کنم و باید برای ورود به یک سهم شرایط صنعت در ایران و جهان و اطلاعات مالی شرکت بررسی شود و صرفا ورود بر مبنای جو به سهام شرکت ها منجر به متضرر شدن خواهد شد.شاید بتوان هیجانات بازار را ناشی از خرید هایی دانست که افراد حقیقی بر مبنای اطلاعات نه چندان موثق انجام می دهند.

ولید هلالات؛ سرمایه گذاری بر مبنای استفاده از پکیج های تحلیلی

ولید هلالات از دیگر تحلیلگران فعال در بازار سرمایه نیز در خصوص نحوه فعالیت خود اینطور بیان کرد: خرید ها را بر مبنای بررسی بنیادین گروه های موجود در تابلو صورت می دهم. قیمت های جهانی و گزارشات منتشر شده در کدال را بررسی می کنم، از طریق تحلیل های تکنیکال و بنیادین به جمع بندی برای خرید یا فروش سهام می رسم.

بابک پیروز؛ فاصله گرفتن از هیجانات و کاهش ریسک سرمایه گذاری

بابک پیروز مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران در خصوص نحوه فعالیت این شرکت در بازار سهام گفت: حتی الامکان بر این موضوع تلاش می کینم تا از حاشیه ها خود را دور نگه داریم. در سهام شرکت هایی که رفتار های هیجانی در آن وجود دارد ورود نمی کنیم. برای مثال پرتفوی شرکت را به سمت خرید سهام خودرویی حرکت ندادیم، چرا که ریسک این نوع سهام به دلایل هیجانات موجود بالاست.

وی ادامه داد: ورود به اخبار رانتی و شایعات قطعا نتیجه خوبی را برای سرمایه گذاری به همراه نخواهد داشت. استراتژی کلی براین اساس است که بر مبنای بررسی صورت های مالی منتشر شده در کدال و تحلیل آن ها اقدام به ورود به سهام کنیم.در صورت در یافت هر گونه اطلاعات از شرکت ها پیش از هر اقدامی از موثق بودن آن اطمینان حاصل می نماییم،تا در دام هیجانات بازار قرار نگیریم.یکی از نکات موجود که افراد در بازار متضرر می شوند به این دلیل است که افراد بر مبنای اخبار رانتی به سهم ورود می کنند که بخشی از آنها موثق نیستند و بر مبنای شایعات است. در بازار اصولا این ذهنیت وجود دارد که بصورت گروهی و پشت سر هم به سهم ورود می کنند و از سهم خارج می شوند. این امر هم به سهم و هم به حقوق صاحبان سهام لطمه می زند. برای مثال اگر سهام اعتبار به طور ناگهانی بر مبنای شایعات در کوتاه مدت در قیمت های بالای 200 تومان معامله شود امری منطقی نیست. حرکت سهم باید به صورت نرمال و منطقی باشد.

محمودرضا خواجه نصیری: سرمایه خود را به متخصصان سرمایه گذاری بسپارید

محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه آرمان نیز در این خصوص توضیح داد که ورود به سهام شرکت ها بر مبنای گزینه های مختلفی صورت می گیرد و متغیر های متفاوتی بر این موضوع موثر است. او گفت: معمولا تحلیل هایی که برای خرید سهم در حجم بالاصورت می گیرد باید مبتنی بر تحلیل روند کلی اقتصاد کشور و اقتصاد جهانی باشد. همچنین تحلیل صنعت در تصمیم گیری امر مهمی است.

وی ادامه داد: بررسی صورت های مالی و تحلیل آنها از مواردی است که اهمیت ویژه در ورود به سهام شرکت ها دارد.پس از تحلیل های صورت گرفته بر شرکت ها نهایتا به اخبار منتشر شده نیز باید توجه داشت که در این خصوص حتما باید راستی آزمایی اخبار انجام شود. در شرایط کنونی نمی توان اعلام داشت که اخبار رانتی وجود دارد چرا که توسعه ابزار های اطلاع رسانی این امکان را از افراد برای مخفی نگه داشتن اخبار سلب می کند.

خواجه نصیری گفت: از آنجا که تحلیل ها و بررسی صنایع کاری زمان بر و هزینه بر است سهامداران خرد ترجیح می دهند تا از منابع نه چندان موثق که به کثرت در بازار موجود است استفاده کنند و از آنجا که استفاده از این منابع در اکثر موارد به زیان سهامداران خواهد بود واگذاری پرتفو به افراد متخصص می تواند ریسک را تا حدی کاهش دهد و سود آوری بیشتری برای آنان به همراه داشته باشد.

حجت اله انصاری: مرحله به مرحله سهام را بررسی می کنیم

حجت اله انصاری مدیر سرمایه گذاری بهمن از نحوه عملکرد این شرکت در بازار سهام گفت: نوع نگاه شرکت برای خرید و فروش در بورس بر مبنای تحلیل های بنیادی است. این امر مراحلی دارد، از جمله تحلیل اقتصاد جهانی، تحلیل صنعت در ایران و جهان و نهایتا تحلیل خود شرکت. برای مثال برای ورود به سهام یک شرکت فعال در حوزه مس، ابتدا رشد اقتصادی جهانی، کشور های مطرح در این صنعت، میزان عرضه و تقاضای جهانی و بررسی این موارد در داخل کشور و بررسی خود شرکت و صورت های مالی آن بر مبنای تحلیل ها انجام می شود. بر مبنای مطالعات صورت گرفته قیمت ذاتی سهم را برآورد نموده و در صورتی که قیمت سهم در بازار پایین تر از این قیمت باشد اقدام به خرید می کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24