Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

این وجود یک مقام مسئول در اعتماد مبین پس از انتشار خبر فسخ قرارداد معامله بلوک ۵٠ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که سازمان خصوصی‌سازی بدلیل پرداخت بخش عمده‌ای از قرارداد که حدود ٨ هزار میلیارد تومان است، نمی‌تواند قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین را فسخ کند...

اعلام دو سناریو برای ماجرای مخابرات/بندهای قانونی که «اخابر» را دوباره از آن «مبین» می کند

بورس24 -فائزه رهنی:در صورتی که توسعه اعتماد مبین به عنوان مالک مخابرات ایران چک های باقی مانده را پاس کند، تملکش بر اخابر ادامه خواهد داشت که تحقق این سناریو در گرو اینست که مبینی‌‌ها برای این موضوع به هیات داوری مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ در پی اعلام فسخ قرارداد معامله بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران توسط سازمان خصوصی سازی در روز گذشته، رئیس کل این سازمان اعلام کرد: این قرارداد حدود 12 روز قبل به دلیل عدم ایفای تعهدات خریدار بلوک کنترلی مخابرات ایران پس از گذشت نزدیک به 7 سال از این واگذاری فسخ شده است.
به گفته پوری حسینی، رقم چک‌های برگشتی خریدار بلوک کنترلی سهام مخابرات ایران به 5 یا 6 فقره رسیده که مربوط به 2 یا 3 قسط آخر این واگذاری است.
بر این اساس دو سناریو برای مشخص شدن سرانجام بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران پیش روست. نخست این که سازمان خصوصی سازی بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات را دوباره به هیات واگذاری ببرد و پس از بررسی، قیمت پایه هر سهم و ارزش‌گذاری این دارایی دوباره برای عرضه در بازار آگهی شود که گویا خصوصی سازی بنا دارد این کار را انجام داده و "اخابر" را در قالب بلوک‌های 17 درصدی عرضه کند.
اما سناریوی دوم این است که شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان مالک مخابرات ایران تلاش کند چک های باقی مانده را پاس کند تا همچنان تملک خود بر این دارایی را ادامه دهد که تحقق این سناریو در گرو اینست که مبینی‌‌ها برای این موضوع به هیات داوری مراجعه کنند.
همچنین نکته قابل توجه در زمینه فسخ قرارداد معامله بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران اینست که سازمان خصوصی سازی در زمینه فروش‌های نقد و اقساط خود معمولا به میزان اقساط پرداخت نشده سهام شرکتها را آزاد و به فروش می رساند که چون در قرارداد 7 سال پیش واگذاری مخابرات ایران، بندی آورده شده که در صورت عدم پرداخت اقساط، کل معامله فسخ می شود بنابراین خصوصی سازی اقدام به فسخ کامل این قرارداد کرده است.
با این وجود یک مقام مسئول در اعتماد مبین پس از انتشار خبر فسخ قرارداد معامله بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که سازمان خصوصی‌سازی بدلیل پرداخت بخش عمده‌ای از قرارداد که حدود 8 هزار میلیارد تومان است، نمی‌تواند قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین را فسخ کند. همچنین طبق قرارداد، سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند سهام به میزان مبلغی که اعتماد مبین پرداخت نکرده است(مثلا سه یا چهار درصد مجموع آن) را بازگردانده و به دیگری واگذار کند.
گفتنی است؛ در پنجم مهرماه سال 88 بالغ بر 50 درصد بعلاوه یک سهم از سهام مخابرات ایران توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شد که شرکت اعتماد مبین در رقابت با شرکت مهر اقتصاد ایرانیان پس از 30 دقیقه موفق به خرید آن شد.
در آن روز کنسرسیوم اعتماد مبین متشکل از سه شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، شهریار مهستان و سرمایه گذاری توسعه اعتماد هر سهم مخابرات ایران را به قیمت 340 تومان و 9 ریال خرید.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24