Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران از شرایط سخت رقابت در بازار خبر داد.

بهبود وضعیت ختور در دریافت مطالبات از خودروسازان+تحلیل خبر

بورس24 :سحر خوشحال:رادیاتور ایران از جمله شرکت های قطعه ساز است که به زعم مدیرعامل توانسته با کنترل هزینه های تولید و افزایش بهره وری همچنین مدیریت نقدینگی با دامپینگ های موجود در بازار مقابله نماید.

علیرضا کمیزی مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران با نماد ختور از آخرین وضعیت صنعت و شرایط شرکت به بورس24 گفت: بر مبنای گزارشاتی که اعلام کرده ایم در تلاش هستیم تا طبق بودجه پیش رویم و عملکرد مثبتی را تا پایان سال داشته باشیم. شرایط بازار شرایط سختی است چرا که با یک رقابت منفی در بازار روبرو هستیم. درحال حاضر رشد قیمت مواد اولیه تولید در حدود 20 تا 24 درصد رشد داشته اما نتوانستیم افزایش نرخ اعمال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حدود 26 رقیب در این حوزه وجود دارد و با رقابت منفی در بازار روبرو هستیم. شاهد فروش محصولات شرکت های رقیب با حدود 30 تا 40 درصد زیر قیمت ها هستیم. در این شرایط سخت تحقق بودجه کار دشواری است اما خوشبختانه توانستیم با کنترل هزینه های تولید و افزایش بهره وری بر مشکلات غلبه کنیم.

کمیزی ادامه داد: پروژه های جدید با کشورهای خارجی که پیشتر اعلام شده بود در دست پیگیری است اما این موارد زمان بر است. از طرفی با عقد این قراردادها اتفاق ویژه ای در سودآوری شرکت رخ نخواهد داد چرا که با راه اندازی خطوط تولید جدید برای مثال پژو 2008 برخی خودروها با تیراژ پایین تری تولید خواهد شد. پس برای حفظ سهم بازار نیازمند این موضوع هستیم که به سمت تولیدات جدید روی آوریم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با تبلیغات و خدمات پس از فروش بتوانیم با دامپینگ قیمت ها در بازار مقابله کنیم اما از آنجا که فروش محصولات سایر برندها حاشیه سود بیشتری برای فروشندگان دارد، پس گزینه کیفیت کنار گذاشته می شود و کالاهای با کیفیت نازل به مشتریان پیشنهاد می شود.

او گفت: در شرایط فعلی نباید انتظار اتفاق خاصی را در سود شرکت داشت چرا که وضعیت صنعت خودرو هنوز آنطور که باید باشد نیست و در تلاش هستیم تا در شرایط سخت بازار سهم خود را حفظ نموده و بودجه را محقق کنیم.

وی در خصوص دریافت مطالبات از خودروسازان نیز گفت: خوشبختانه پرداخت ها نسبت به قبل از بهبود نسبی برخوردار است و مدیریت نقدینگی به شکلی است که هزینه های تامین مالی به شرکت فشار نیاورد و خوشبختانه سهم هزینه های تامین مالی در بودجه کوچک است و شرکت شرایط نرمال خود را دارد.

بنیادی نگر:

این شرکت توانسته 43 درصد از بودجه خود را در عملکرد 6 ماهه پوشش دهد البته سود شرکت با کاهش به نسبت 6 ماهه سال قبل همراه شده است اما در زمینه فروش شاهد افت 2 درصدی فروش هستیم که منجر به کاهش سود شرکت شده است.

از نکات مثبت شرکت کاهش هزینه های مالی است اما باید توجه داشت عمده مواد اولیه شکت انواع فلزات است که طی این مدت رشد قیمتی بالایی داشته و شرکت نتوانسته همسو با رشد قیمت مواد اولیه در محصولات خود با رشد قیمتی همراه شود این امر خود تهدید بزرگ و باعث افت قیمتی در سهام شرکت طی ماه های اخیر شده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24