Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وی درباره شایعه خروج برخی نمادهای بانک ها از بازار و یا سقوط به بازار پایین تر گفت: چنین چیزی وجود ندارد. چنانچه سهمی بخواهد از بورس خارج شود. بورس دستورالعمل پذیرش دارد و طبق آن دستورالعمل بررسی ها صورت می گیرد. سپس به هیات پذیرش پیشنهاد داده می شود. در حال حاضر چنین تصمیمی در هیات پذیرش گرفته نشده است...

بانک ها بر می گردند...

مدیرعامل شرکت بورس در خصوص نمادهای بانکی و جلسه روز پنج شنبه رئیس بانک مرکزی با رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: ظاهرا در جلسه روز پنج شنبه نتایج خوبی گرفته شده و قاعدتا باید منتظر باز شدن نماد بانک ها باشیم. مطمئنا تصمیمات جلسه به زودی اجرایی خواهد شد.
حسن قالیباف اصل در گفت و گو با بورس24 ادامه داد: از نتیجه جلسه دقیقا خبر ندارم اما بحث بدهی دولت به بانک ها مطرح شد. دولت نیز قول مساعد داده که به بانک ها کمک خواهد کرد تا بانک ها از بحران خارج شوند.
وی افزود: دولت قول مساعدبه بانک ها را داده و فکر می کنم هر چه سریعتر این کمک اجرایی شود. چنانچه این کمک ها اجرایی شود، قاعدتا ما باید منتظر باز شدن نماد بانک ها باشیم. زمانی بانک ها بتوانند گزارشات خود را طبق دستورالعمل افشا به بورس بدهند مقدمات باز شدن نمادهایشان را فراهم خواهند آورد.
قالیباف عنوان کرد: برگزاری مجمع یک طرف، نتایج و صورت جلسه مجمع نیز یک طرف قرار دارد و نمی توان گفت بانکی که مجمع خود را تشکیل داده پس حتما نمادش باز خواهد شد. همان طور که گفته شد باید طبق دستورالعمل افشا گزارشات خود را به بازار ارائه نمایند تا موجبات باز شدن نمادهای بانکی فراهم شود.
وی در خصوص این که برخی بانک ها با زیان زیادی رو به رو شده اند و این نگرانی وجود دارد که با قیمت پایین بازگشایی شوند، گفت: این طور نیست و قیمت را عرضه و تقاضا مشخص می کند و دوما جلسه ای که با رئیس جمهور در این خصوص برگزار شد باید ببینیم چه اثری خواهد گذاشت.
مدیرعامل شرکت بورس ایران در مورد این ادعا که دلیل بسته بودن نماد بانک ها به دلیل عدم رعایت استانداردهای IFRS بوده، بیان داشت: خیر دلیل بسته شدن نماد بانک ها به استانداردهای IFRS باز نمی گردد. این مسئله به بحث های بانک مرکزی، بدهی های دولت به بانک ها و ... باز می گردد.
وی درباره پرداخت بدهی های دولت به بانک ها گفت: هنوز قراری بر پرداخت بدهی های دولت به بانک ها نیست. بانک ها باید تاییدیه ای از دولت برای این بدهی ها می گرفتند، پرداخت این پول و سود آن نیز مورد توجه است. که مطمئنا در جلسه مورد نظر در خصوص آن صحبت شده و تصمیمات مهمی نیز گزفته شده است که باید منتظر اجرایی شدن آن ها باشیم.قالیباف خبر داد: رئیس جمهور دستور باز شدن نماد بانک ها را داده و معاملات بانک ها با ارائه دستورالعمل های افشا باید باز شوند.
وی درباره شایعه خروج برخی نمادهای بانک ها از بازار و یا سقوط به بازار پایین تر گفت: چنین چیزی وجود ندارد. چنانچه سهمی بخواهد از بورس خارج شود. بورس دستورالعمل پذیرش دارد و طبق آن دستورالعمل بررسی ها صورت می گیرد. سپس به هیات پذیرش پیشنهاد داده می شود. در حال حاضر چنین تصمیمی در هیات پذیرش گرفته نشده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24