Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

توقف نمادهای مطرح، رمق بازار را گرفته و بسیاری رشد بازار سرمایه را به رشد گروه خودرو گره زده اند.

گروه خودرو به سنت هر ساله خود پایبند می ماند؟

اهالی بازار سرمایه این روزها نظاره گر معاملاتی کم حجم و بی رمق هستند و شاید بازگشایی نمادهای مطرح پس از ماه ها توقف بتواند تحرکی به معاملات دهد و نقدینگی بار دیگر به بازار بازگردد. البته حتی در شرایط رکودی بازار، تک سهم هایی بوده اند که بازدهی مناسبی برای سهامداران خود به ارمغان آورده اند.

عماد انوری مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری نیروسرمایه در گفتگو با بورس24 در تشریح بازار چنین گفت: تامین مالی دولت از بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق خزانه اسلامی، تهدید بزرگی برای بورس محسوب می شود. با توجه به نرخ بهره بدون ریسک این اوراق، نمی‌توان به رونق بورس چندان امیدی داشت. حجم معاملات بسیار کاهش یافته و سرمایه گذاران تمایلی به خرید نشان نمی دهند. با این وجود، برای سرمایه گذاری نمی‌توان به دنبال صنعت خاصی بود. بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، سهم های کوچکی هستند که وابستگی زیادی به تصمیمات دولت ندارند. چشم انداز روشن تری برای سهم های سنگ آهنی متصور هستم؛ اما از بین سهم های این گروه باید مناسب ترین سهم انتخاب گردد. بدون شک با در نظر گرفتن رشد نرخ ارز، شرکتی که ظرفیت تولید مناسب و صادرات بیشتری داشته باشد و در آینده نزدیک با بهره برداری از طرح های توسعه، زنجیره تولید کامل تری خواهد داشت، پتانسیل رشد بیشتری دارد. در نظر داشته باشید که هر اتفاقی که شرکت های معدنی را از خام فروشی به ایجاد ارزش افزوده بالاتر سوق دهد، معافیت های مالیاتی این شرکت ها را افزایش خواهد داد. با این تفاسیر، برخی سهم های گروه معدنی و خصوصا سنگ آهنی، مستعد تعدیل مثبت هستند.

انوری در پاسخ به این سوال که " آیا گروه خودرویی شانسی برای صعود دارد" بیان کرد: ریزش قیمت خودرویی ها تا این حد، منطقی نیست؛ این افت قیمت عمدتا ناشی از جو روانی و افق سرمایه گذاری کوتاه مدت سهامداران ایجاد شده است. با توجه به این که گزارشات تولید و فروش خودروسازان حاکی از رونق نسبی بوده و به صورت سنتی هر ساله در ماه های پایانی سال حجم فروش خودروسازان افزایش می یابد، گروه خودرویی پتانسیل رشد را خواهد داشت. به سهامداران گروه خودرویی توصیه به صبر می شود. قراردادهای خودروسازان پیش از افزایش نرخ ارز منعقد شده و شرایط تولید محصولات جدید در این شرکت ها مهیا است. انتظار می رود این گروه تا پایان سال بازدهی مناسبی برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

این فعال بازار سرمایه در خاتمه افزود: فرهنگ سرمایه گذاری نیازمند تغییر است. گاهی سهامداران به گزارشات منتشر شده شرکت ها و تحلیل صورت های مالی و اخبار واقعی توجهی ندارند و اکثر معاملات با دید کوتاه مدت صورت می‌گیرد. افق کوتاه مدت با انتظار رشد شارپ و قیمت رویایی برای یک سهم، در نهایت به نتیجه ای جز صف های فروش و ریزش های شدید ختم نخواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری و تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24