Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نکته حائز اهمیت در مورد قراردادهای شرکت های زیرمجموعه این است که اغلب آن ها ارزی می باشند. از سوی دیگر به دلیل اینکه بیشتر مشتریان شرکت جهت ایفای تعهدات خود وابسته به بودجه دولت می باشند دوره وصول مطالبات شرکت بالا است.شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش، کالای نفت و نفت و گاز پارس از جمله مشتریان شرکت بشمار می روند...

صنایع تجهیزات نفت معارفه شد

معارفه شرکت صنایع تجهیزات نفت جهت حضور در بازار سرمایه با حضور فعالان بازار سرمایه و مسئولین شرکت عصر امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش بورس24 ، در مراسم معارفه این شرکت اعلام شد: صنایع تجهیزات نفت در سال 1370 در راستای خودکفایی و کاهش وابستگی در زمینه واردات اقلام مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی در دل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تشکیل شد و در سال 89 مشمول خصوصی سازی شد.شرکت سرمایه گذاری سروش یاران، شرکت تدبیر بین الملل اویول، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، توربوکمپرسور نفت و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت از سهامداران عمده شرکت محسوب می شوند.

در این جلسه حمید خجسته، مشاور مدیر عامل شرکت صنایع تجهیزات نفت در معرفی فنفت اعلام کرد:شرکت صنایع تجهیزات نفت دارای شرکت هایی در زیرمجموعه اش است که اکثر سود شرکت از محل این شرکت ها تامین می شود. در ادامه به بررسی اجمالی عملکرد این شرکت ها پرداخته می شود.

شرکت فناوری تجهیزات سرچاهی ( وتکو) با سرمایه 6.5 میلیارد تومان در سال94، فروش و سود خالص به ترتیب 44 و 8 میلیارد تومان داشته است. حجم کل قراردادهای این شرکت بالغ بر 160 میلیارد تومان می باشد.

شرکت طراحی و مهندسی پارس پنگان با سرمایه 7.5 میلیارد تومان، در سال 94، فروش و سود خالص به ترتیب 42 و 2 میلیارد تومان داشته است. حجم قراردادهای این شرکت 75 میلیارد تومان می باشد.

شرکت گسترش شیرسازی با سرمایه 7 میلیارد تومان در سال94، فروش و سود خالص به ترتیب 13 و 0.8 میلیارد تومان داشته است. قراردادهای در دست اقدام شرکت 65 میلیارد تومان می باشد.

شرکت تهران سوفا با سرمایه 2.4 میلیارد تومان در سال94، فروش و سود خالص به ترتیب 20 و 1 میلیارد تومانی داشته است. حجم قراردادهای شرکت 37 میلیارد تومان می باشد.

شرکت توس پیوند با سرمایه 7 میلیارد تومانی در سال94، فروش و سود خالص به ترتیب 27 و 2 میلیارد تومانی داشته است. قراردادهای شرکت در حدود 50 میلیارد تومان می باشد.

تمامی شرکت های فوق بجز توس که در مشهد واقع است، در شهرک صنعتی شمس آباد قم مستقر می باشند. این شرکتها علاوه بر ساخت در طراحی تجهیزات نیز فعال می باشند.تولید شیرهای کنترلی، توپی فولادی و انواع اتصالات از جمله محصولات شرکتهای زیرمجموعه صنایع تجهیزات نفت بشمار می روند. آمار فروش و سود خالص شرکتهای زیر مجموعه در دو سال اخیر به شرح جداول زیر می باشد.

در ادامه جلسه پنلی از اعضای هیئت مدیره تشکیل گردید تا پاسخگوی سوالات حاضرین باشند. آقایان زمانسرایی به عنوان مدیرعامل، آذر آبادگان وزارعی به عنوان هیئت مدیره، محمدیان پور به عنوان مدیرمالی و آقای مالمیر به عنوان نماینده سرمایه گذاری صندوق کارکنان نفت در پنل حضور داشتند.

امیر حمزه مالمیر با اشاره به این موضع که هدف از عرضه این شرکت، شفاف سازی پرتفوی سرمایه گذاری صندوق کارکنان نفت می باشد، افزود که با توجه به عملکرد شش ماهه شرکت، بودجه سال جاری شرکت از سود خالص 13 میلیارد تومان به 7 میلیارد تومان کاهش می یابد. وی افزود که شرکت های زیرمجموعه مشکل تولید و مواد نداشتند اما کارفرمایان در زمینه پرداخت پیش پرداخت قصور کردند و فروش مدنظر بودجه شرکت ها عملیاتی نشد.

نکته حائز اهمیت در مورد قراردادهای شرکت های زیرمجموعه این است که اغلب آن ها ارزی می باشند. از سوی دیگر به دلیل اینکه بیشتر مشتریان شرکت جهت ایفای تعهدات خود وابسته به بودجه دولت می باشند دوره وصول مطالبات شرکت بالا می باشد. شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش، کالای نفت و نفت و گاز پارس از جمله مشتریان شرکت بشمار می روند.

به گفته مدیرعامل شرکت، در زمینه فعالیت شرکت رقیب داخلی جدی ای وجود ندارد. رقیب اصلی شرکت، شرکت های اروپایی و پس از آن چینی می باشند.بخشی از سود شرکت از محل اجاره حاصل می گردد که ناشی از اجاره ساختمان مرکزی شرکت به شرکتهای زیرمجموعه می باشد.

در پاسخ به سوالی مبنی براین که علت افزایش بهای تمام شده قراردادها چه بوده، مسئولین شرکت افزایش هزینه مالی، تاخیر در پرداختی های کارفرمایان و افزایش قیمت فولاد اعلام کرد.

از جمله پتانسیل های غیرعملیاتی شرکت، زمین شرکت در مشهد می باشد که البته در حال حاضر قصد فروش آن را ندارد.شرکت برای توسعه فعالیت های خود بازارهای صادراتی ترکمنستان، عراق و عمان را مدنظر قرار داده است.

شرکت صنایع تجهیرات نفت با نماد فنفت در بازار فرابورس درج شده است و زمان قطعی عرضه اولیه این شرکت 44 میلیارد تومانی مشخص نیست.

گزارش کامل این جلسه فردا از نظرتان می گذرد...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24