Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل جدید سرمایه گذاری توسعه ملی از برنامه پرتفولیو تکانی این شرکت بورسی خبر داد.

«وتوسم» چرا سه شرکت خود را می فروشد؟/ گفت و گو با مدیرعامل جدید

بورس24 ؛ پژمان شعبان پور فرد که با خبرنگاران رسانه های گروهی سخن می گفت، از واگذاری چند شرکت زیرمجموعه سخن گفت و اعلام کرد: «وتوسم» برای سال مالی منتهی به پایان آذر ماه 96 در نظر دارد با واگذاری سهام شرکت هایی که در آن ها کرسی هیأت مدیره داشته و خارج از موضوع فعالیت شرکت هستند (عدم امکان سرمایه گذاری بالای 10 درصد در سهام شرکت های سرمایه پذیر طبق اساسنامه شرکت های سرمایه گذاری بورسی) اقدام نموده و بخشی از منابع حاصله را در راستای بهینه سازی و افزایش نقدشوندگی سبد دارایی های شرکت و مابقی را به منظور پرداخت سود سهامداران مصرف نماید. این شرکت ها شامل سرمایه گذاری نیرو با در اختیار داشتن کنترل مدیریتی و سرمایه گذاری مسکن و لامیران با در اختیار داشتن یک کرسی هیأت مدیره می باشد.

این مقام اجرایی در «وتوسم» در توصیف آخرین وضعیت این شرکت سرمایه گذاری گفت: شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با سرمایه 4,500 میلیارد ریال، دارای سبد سهام بورسی و فرابورسی به بهای تمام شده 8,533 میلیارد ریال و ارزش بازاری 9,400 میلیارد ریال عمدتاً از سهام شرکت های دارویی رازک، نفت بهران، پتروشیمی خارک، سینا دارو، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، گروه سرمایه گذاری مسکن، پتروشیمی مبین، پتروشیمی جم و ارتباطات سیار تشکیل شده است.

شعبان پور در برابر این سوال که با توجه به پایان سال مالی شرکت، آیا شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی توانسته است به اهداف و برنامه های خود در سال مالی گذشته دست یابد؟، گفت:شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در پایان سال مالی منتهی به آذر 95 توانسته است بودجه مصوب خود را محقق نموده و بازدهی بالاتر از شاخص کل بازار سهام کسب نماید که مشروح آن در گزارشات آتی از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران(کدال)به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این که آیا در سال مالی آتی برنامه ای برای افزایش سرمایه خواهید داشت؟گفت:به منظور اصلاح ساختار مالی، مذاکرات لازم با سهامدار عمده شرکت(شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی) به منظور افزایش سرمایه در سال مالی آتی صورت پذیرفته است تا در صورت نیاز و به میزان لازم انجام شود.

در ادامه از مدیرعامل «وتوسم» پرسیدیم شرکت چه برنامه ای برای حفظ سودآوری شرکت در سال مالی آتی خواهد داشت؟ که پاسخ داد: به منظور بهبود کیفیت سودآوری، مدیریت شرکت در نظر دارد در صورت امکان، سهم سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها را افزایش داده و با این امر از انباشت مطالبات حاصل از تقسیم سود شرکت های سرمایه پذیر و مشارکت های اجباری در افزایش سرمایه آن ها جلوگیری به عمل آورد و حافظ منافع بلند مدت سهامداران باشد.

بازوی اجرایی «وبانک» در بازار سهام درباره پذیرش شرکت های غیربورسی در بورس هم گفت: شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی سهامدار 6 درصد شرکت شفادارو است که سعی می شود تا پایان سال جاری عرضه اولیه آن توسط مجموعه بانک ملی ایران انجام شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24