Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بیژن زنگنه صبح امروز از یک خط لوله اتیلن بهره برداری کرده است. این خط لوله اتیلن از عسلویه برای تامین خوراک ۹ پتروشیمی ماهشهر، اندیمشک، لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، مهاباد، میاندوآب و تبریز و با لیدری و محوریت شرکت چند رشته ای غدیر احداث می شود...

لیدری غدیر در پروژه مهم تامین خوراک ٩ واحد پتروشیمی

آیین آغاز عملیات احداث پروژه خط لوله اتیلن غرب صبح امروز با حضور وزیر نفت و به میزبانی سرمایه گذاری غدیر در تبریز برگزار شد.

به گزارش بورس24 ، این خط لوله اتیلن از عسلویه برای تامین خوراک ۹ پتروشیمی ماهشهر، اندیمشک، لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، مهاباد، میاندوآب و تبریز و با لیدری و محوریت شرکت چند رشته ای غدیر احداث می شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در این مراسم اعلام کرد: هیچ وقت برای کلنگ زنی پروژه ای نرفته ام اما اهمیت این پروژه مبنی بر تبدیل سوخت گران به سوخت ارزان در کنار تمدن بالای تبریز سبب شد کلنگ زنی این پروژه را انجام دهم. از غدیر خواهش می کنم که نفتایی که تا الان خوراک آن ها بود را به یک واحد پتروشیمی دست دوم مانند واحد پلی نار که در گذشته جزیی از پتروشیمی تبریز بود اختصاص دهد.

وزیر گفت:باید گاز این واحدها صرف تولید محصولات با ارزش پتروشیمی شود و واحدهای مهم پتروشیمی در این استان احداث شود.من هم قول مساعد می دهم که به صنایع پائین دستی تخفیف می دهم تا این زنجیره کامل شود.در واقع باید ذیل این کارخانه پتروشیمی زنجیره صنایع پایین دستی را هم راه اندازی کنیم.

زنگنه همچنین گفت:باید خوراک گاز را به پلاستیک تبدیل کرد، زیرا امروز پلاستیک به معنای طلاست.از سرمایه‌گذاری غدیر درخواست می‌کنم با تکمیل زنجیره تولید در صنایع پایین‌دستی، این حوزه‌ها را نیز راه بیندازند.

وی گفت:اشتغال بالا و به کارگیری نیروی کار در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی وجود دارد.من از صرف شدن خوراک گاز برای تولید محصولات با ارزش پتروشیمی (از جمله محصولات پلاستیک) زنجیره تولید صنایع پایین‌دستی حمایت می‌کنم.

او گفت:در صورت تکمیل شدن این زنجیره در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی می‌توان تا ۳۰ درصد تخفیف برای نرخ خوراک به مجتمع‌های بالادستی پتروشیمی ارائه داد.

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر هم در این مراسم گفت: این خط لوله نقش مهمی در حیات 9 شرکت پتروشیمی خواهد داشت.

مدیرعامل غدیر افزود:فرصت هایی که با اجرای طرح برای پتروشیمی تبریز عاید خواهد شد،شامل بهره برداری کامل از ظرفیت تولیدی شرکت است و  همچنین اجرای پروژه های توسعه ای جدید شامل توسعه پلی اتیلن، استایرن منومر و اتیلن بنزن.در واقع با اجرای این طرح ظرفیت این مجموعه پتروشیمی تا ۵۰۰ هزار تنی در سال ۹۹ افزایش می یابد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24