Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پس از جلسات متعدد و نشست های بسیار مدیران بازار با فعالان بورس و قول های مساعد رییس سازمان مبنی بر بازگشایی نمادها، مدیران فعال در حوزه نظارت بر بازار در یک قاب گرد آمدند تا توضیحات لازم را در خصوص علت تاخیر در بازگشایی ها و روند بازگشایی نمادها اعلام کنند.

ناظران بازار پاسخ می‌دهند؛ بقیه نمادهای متوقف کی بازگشایی می‌شوند؟

بورس24 ؛ با توجه به اظهارات مدیران این حوزه، سازمان در تلاش است تا نمادها را باسرعت بیشتری بازگشایی کند و از ابتدای دی ماه حدود 18 نماد در بورس تهران بازگشایی شده است و رایزنی ها با جدیت با مدیران شرکت ها ادامه دارد تا شرکت ها سریعتر نسبت به ارائه اطلاعات و شفاف سازی اقدام کنند.

در این میان مهمترین دغدغه بازار بازگشایی نماد بانک هاست که بنابر صحبت های مدیر عامل بانک ملت ظاهرا این بانک زودتر از سایر بانک ها به بازار بازخواهد گشت. اما به زعم مدیران فعال در حوزه نظارت بر بازار ابتدا باید اطلاعات مالی و حسابرسی ارائه شود تا بتوان اقدامات لازم در خصوص بازگشایی صورت گیرد. با توجه به موارد مطرح شده فعلا بانک ملت فاصله میلیمتری تا بازگشایی دارد.

منتظر ارائه اطلاعات از سوی شرکت ها هستیم...

سعید محمد علیزاده مدیر نظارت بر ناشران در خصوص بازگشایی نمادهای متوقف به بورس24 گفت: برای بازگشایی نمادهای متوقف در تلاش هستیم و رایزنی های بسیاری با مدیران شرکت ها در خصوص رفع ابهامات و ارائه اطاعات حسابرسی در دست اجراست.

وی درخصوص بازگشایی نماد بانک ملت هم گفت: با توجه به اظهارات اخیر مدیر عامل بانک ملت امیدواریم تا در سریعترین زمان ممکن اطلاعات لازم مالی از طرف این شرکت ارائه شود تا نسبت به بازگشایی نماد اقدامات لازم انجام شود. خوشبختانه این کار در شرف انجام است و سازمان نهایت تلاش خود را در این خصوص انجام می دهد.

وی درباره دلیل اصلی توقف نمادهای گروه زغال سنگ هم گفت: فعلا این شرکت ها به دلیل تغییر در نحوه قیمت گذاری و تغییر نرخ ابلاغی جدید درخواست توقف نمادها را داشتند تا آثار مالی قیمت های جدید زغال مشخص شود و به محض ارائه اطلاعات حسابرسی نماد شرکت ها بازگشایی خواهد شد.

اهتمام ویژه سازمان برای ادامه روند بازگشایی نمادها

علی بیک زاده میلانی رئیس اداره نظارت بر ناشران بورس در خصوص توقف نمادها به بورس24 گفت: بورس تهران در تلاش است تا بازگشایی نمادها با سرعت بیشتری انجام شود و از ابتدای دی ماه 18 نماد متوقف بازگشایی شده است. تعداد هفت نماد آماده بازگشایی در صف قرار دارند تا به تابلوی معاملات اضافه شوند. نمادهای آماده بازگشایی زامیاد،ولغدر،ثاخت،قشهد،کاذر و قشکر هستند. تعداد نمادهای متوقف بورس تهران به 39 عدد رسیده است. رایزنی ها با مدیران شرکت ها در جریان است تا هرچه سریع تر نسبت به ارائه اطلاعات اقدام کنند.

وی در خصوص بازگشایی نماد فایرا هم گفت: جلساتی انجام شده است و مشکل اصلی سود تقسیمی 110 تومانی است که باید تعیین تکلیف شود. فعلا در مورد حل این موضوع گزارشی از سوی شرکت ارائه نشده است. این سود اگر هست باید به تمام سهامداران تعلق بگیرد و رعایت یکسانی حقوق تمام صاحبان سهام باشد. برعهده شرکت است تا بحث های قانونی بر طرف شود. شرکت باید مجمع دیگری برگزار نماید تا تکلیف این سود مشخص شود البته شرکت باید گزارشات حسابرسی را نیز ارائه نماید تا در خصوص بازگشایی نماد تصمیم گیری گردد.

وی درخصوص بازگشایی نماد بانک ها هم گفت: بر اساس نامه بانک مرکزی بانک ها باید اطلاعات ارائه کنند. به محض ارائه اطلاعات سازمان در خصوص بازگشایی اقدام خواهد کرد.

بیک زاده درباره مپنا هم گفت: شرکت مپنا باید پیش بینی حسابرسی شده ارائه کند که پیگیر هستیم تا این اتفاق سریعتر انجام شود. پیگیر هستیم تا شرکت سریعتر نسبت به ارائه گزارش های مالی حسابرسی شده اقدام کند و اهتمام جدی در سازمان است تا مساله توقف نمادها برطرف شود.

مذاکره با مدیران شرکت ها برای بازگشایی نمادها

صابر جعفر وند آذر رئیس نظارت بر ناشران فرابورس هم درباره علل توقف نماد های فرابورس به بورس24 گفت: علت اصلی توقف نمادها مربوط کامل نبودن ارائه اطلاعات بر مبنای ساز و کار افشای اطلاعات است. باید الزامات لازم در خصوص افشای درست اطلاعات صورت گیرد.

وی درخصوص توقف نمادهای بازار پایه هم گفت: با توجه به شرایط حاکم بر این بازار بررسی توقف یا بازگشایی نماد به فرابورس تفویض شده است و نحوه افشای اطلاعات همان رویه سایر شرکت هاست با لحاظ تکالیف افشای ناشران فرابورس به تناسب الزامات.

جعفروند درخصوص توقف نماد بهپاک گفت: در حال حاضر برخی ابهامات در جهت شفاف سازی و ارائه اطلاعات و توضیحات نیاز است که در حال تعامل با شرکت هستیم تا مشکلات جزئی برطرف شود. با توجه به نواقص موجود این مشکلات باید حل شود. به این موضوع باید توجه داشت که شیوه اطلاع رسانی تمام شرکت ها یکسان نیست و در برخی شرکت ها وسواس هایی وجود دارد که منجر به کندی روند انتقال اطلاعات می شود. پس از حل شدن برخی مشکلات و افشای اطلاعات به نحوی که مد نظر فرابورس است نماد بازگشایی می گردد و در این خصوص به دلیل ارائه راهکار و نحوه ارائه اطلاعات جلسات متعددی صورت گرفته است.

وی در خصوص انتقال نماد کیسون به بازار بالاتر هم گفت: اتفاق جدید در این خصوص رخ نداده است. فعلا شرکت در هیئت پذیرش به طور مشروط پذیرفته شده است و پذیرش قطعی منوط به برطرف شدن موارد مشروط است. موارد متعددی در وجود دارد که باید رفع ابهام شود در خصوص نحوه گزارش گری مالی توضیحات کامل ارائه نشده است و باید موارد مورد به مورد توضیح داده شود. کیسون تا کنون اقدام خاصی انجام نداده. البته شرکت ملاحظاتی دارد اما باید بر مبنای استاندارد های افشای اطلاعات اقدام کند و اطلاعاتی که مد نظر است برای انتقال به بازار بالاتر را ارئه کند چرا که این اطلاعات برای بازار اساسی است. پس از برطرف شدن ابهامات نماد کیسون به بازار بالاتر منتقل خواهد شد. البته اغماض در حد متعارف در خصوص ملاحظات افشای اطلاعات شرکت وجود خواهد داشت اما باید شروط اولیه و اساسی در نحوه افشا صورت گیرد. فعلا پرونده این شرکت مفتوح است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24