Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاملات پرحجم امروز بر روی چند سهم مورد توجه از جمله هلدینگ خلیج فارس که تاثیر قابل توجهی بر شاخص بورس داشت سبب شد تا در شبکه های مجازی اعتراضات سهامداران برانگیخته شود.به ویژه این که رئیس سازمان بورس در نشست اخیر با حقیقی ها وعده داده بود تا دیگر شاخص بورس به وسیله معاملات پرحجم مثبت نگاه داشته نمی شود.حال معاون بورس از تذکر به حقوقی ها در این زمینه خبر داده است...

تذکر بورس تهران به چند حقوقی

بورس24 :در پی سبز شدن شاخص کل در لحظات پایانی بازار شایعه معامله پرحجم و سبز شدن این شاخص با معاملات پرحجم در بازار پیچید؛ معاملاتی که گرچه بلوکی نیستند اما به دلیل پرحجم بودن آن ها، در میان سهامداران حقیقی با اصطلاح معامله بلوکی خطاب می شوند.
علی صحرایی معاون بورس تهران در گفت و گو با بورس24 در خصوص شایعه معاملات پرحجم در بازار امروز گفت: هیچ معامله بلوکی صورت نگرفته و یک سهامدار حقوقی در بازار نماد هلدینگ خلیج فارس را عرضه کرد و در دامنه های منفی ما شاهد این عرضه بودیم. در ادامه نیز سهامدار حقوقی دیگری این بلوک را خرید.
وی تاکید کرد: این موضوع هیچ ربطی به بورس ندارد و هیچ گونه معامله بلوکی ای توسط بورس در بازار اتفاق نیافتاده است. این داد و ستدها به جهت حمایت از سهم توسط سهامداران صورت گرفت. معامله گران بازار کمی عمیق تر فکر کنند. این موضوع در پایان بازار نباید مبنایی برای تصمیم گیری باشد.
وی افزود: البته مانیز به این سهامدار اصلی و حقوقی سهم تذکر داده ایم که این معامله را در پایان بازار انجام ندهند چرا که مشکلات این چنینی ایجاد می کند و شاخص کل را تحت تاثیر قرار می دهد. بورس وظیفه نظارت دارد و ما نیز این وظیفه را انجام داده و می دهیم.
وی تاکید کرد: چنین معاملاتی حرفه ای نبوده و همان طور که گفته شد بورس تذکرات لازم را به معامله گران حقوقی داده است. اما این معامله غیر قانونی نیست. به بیان ساده تر معاملات این چنینی غیرحرفه ای و قانونی است.
صحرایی در خصوص بلوک سرمایه گذاری غدیر گفت: این معامله نیز مربوط به دو شرکت حقوقی و معاملات آن ها است و ربطی به بورس ندارد. معاملات بین این دو حقوقی در بازه قیمتی مجاز صورت گرفته است.
وی در پایان گفت: ما به تعهدات خود واقفیم و از زمان ریاست جدید بورس هیچ گونه معامله بلوکی ای در بازار صورت نگرفته است و با این موضوع نیز مقابله می کنیم.

گفتنی است،معاملات بلوکی امروز بر روی چند سهم مورد توجه از جمله هلدینگ خلیج فارس که تاثیر قابل توجهی بر شاخص بورس داشت سبب شد تا در شبکه های مجازی اعتراضات سهامداران برانگیخته شود.به ویژه این که رئیس سازمان بورس در نشست اخیر با حقیقی ها وعده داده بود تا دیگر شاخص بورس به وسیله معاملات بلوکی مثبت نگاه داشته نمی شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24