Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وجود رکود ساخت و ساز مسکن در داخل محدوده شهرها، در بعضی مناطق ساخت و ساز همچنان پررونق است.

۵ عامل رونق بازار ویلا

بورس24 : یک کارشناس بازار مسکن با بررسی متغیرهای اثرگذار بر بازار ویلاهای شهرهای شمالی و توریستی کشور، اعلام کرد: به طور کلی رونق بازار ویلا در کشور طی سال‌های اخیر را می‌توان متاثر از شرایطی همچون تغییرات آب و هوایی و شرایط اقلیمی جدید در کشور، تبدیل اراضی کشاورزی و جنگلی به ویلاهای تفریحی به دلیل بازدهی پایین کشاورزی، شکل‌گیری طبقه مرفه جدید در کشور، شکل‌گیری فرهنگ نامناسب تملک ویلا در شمال و همچنین پایین بودن نسبی قیمت زمین در شمال کشور به خصوص در مناطق روستایی آن دانست.

علی قائدی در تشریح عوال موثر بر بازار ویلا گفت: با وقوع پدیده خشکسالی و عدم مدیریت صحیح منابع آبی کشور و همچنین وقوع پدیده ریزگردها، بسیاری از خانوارها به منظور اجتناب از نتیجه نامطلوب این شرایط، اقدام به خرید مسکن و ویلا در مناطق شمالی کشور می‌کنند و به نظر می‌رسد این روند در سال‌های آینده به دلیل حادتر شدن شرایط به خصوص کمبود شدید آب در برخی از مناطق کشور، تشدید شود.

در اوایل دهه جاری به دلیل شوک در بازارهای متعدد از جمله سکه، ارز و زمین و همچنین سوءاستفاده از شرایط تحریمی، طبقه نوکیسه و مرفه جدیدی در کشور به وجود آمد. این طبقه که عموماً به قانون نیز پایبند نیستند و در تمامی حوزه‌ها نیز به صورت مخرب عمل می‌کنند، بخشی از پول خود را برای تفریح به ویلا تبدیل کردند و تقاضای زمین و ویلا را در شمال افزایش دادند و به نظر می‌رسد این روند همچنان نیز ادامه دارد.

قائدی تصریح کرد: از جمله عوامل موثر بر تقاضا در هر بازاری، قیمت است. بررسی بسیاری از آگهی‌های فروش زمین و ویلای ساخته‌شده، بیانگر پایین بودن قیمت به خصوص در بازار زمین است که این مساله انگیزه و قدرت خرید زمین توسط بسیاری از خانوارها را در شمال افزایش داده است. مجموعه شرایط فوق‌الذکر علاوه بر شمال رشته‌کوه البرز در بسیاری از مناطق حاشیه جنوبی این رشته‌کوه و به خصوص در استان تهران نیز منجر به افزایش ساخت ویلاهای تفریحی شده؛ به طوری که مشاهدات میدانی در این مناطق نشان می‌دهد که با وجود رکود ساخت و ساز مسکن در داخل محدوده شهرها، در این مناطق ساخت و ساز همچنان پررونق است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24