Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گزارشات ٩ ماهه شرکت هم منتشر کرد اما تغییر خاصی در روند بازار ایجاد نشد.

چشم انداز بورس در روزهای آتی

دونالد ترامپ رسما قدرت را به دست گرفت و بدون شک سیاست های وی بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آن چه در بورس تهران مشهود است، تداوم رکود و پایین بودن ارزش معاملات می باشد. حتی گزارشات نسبتا مناسب 9 ماهه برخی شرکت های مطرح، نیز نتوانست محرک خوبی برای این بازار کم جان باشد. 

حسنعلی بشارت احسانی مدیر عامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا در گفتگو با بورس24 در تشریح وضعیت بازار بیان کرد: معمولا اطلاعاتی از قبیل تعدیل مثبت شرکت ها قبل از انتشار گزارشات، در بازار مطرح و تاثیر آن بر روند قیمتی سهم پیشخور می شود. بنابراین بی توجهی سهامداران به تعدیلات مثبت برخی نمادها توجیه پذیر می باشد. از سوی دیگر، هنوز سهامداران اطمینان کافی نسبت به وضعیت بعضی صنایع ندارند و روی کار آمدن ترامپ و وضعیت آشفته اقتصادی داخل کشور نیز به این موضوع دامن زده است. 

وی افزود: عده ای معتقدند با نزدیک شدن به زمان انتخابات احتمالا حمایت هایی از بازار سرمایه به عمل خواهد آمد؛ هر چند من اعتقاد چندانی به رشد زیاد بازار ندارم. با این شرایط، سرمایه گذاری در سهام شرکت های صادرات محور، مناسب تر به نظر می رسد. ضمن این که گروه غذایی هم در مدت اخیر روند بهتری داشته‌اند و این روند عمدتا ناشی از اعتماد بیشتر اهالی بازار به سودسازی صنعت غذایی بوده است. این گروه هم نسبتا کم ریسک ارزیابی می گردد.

محمد هادی کیهان زاده کارشناس بازار سرمایه در این راستا عنوان کرد: با فرض انتشار گزارشات 9 ماهه مطلوب در بعضی گروه ها، از مدتی قبل قیمت برخی سهم ها رشد کرد و به نظر می رسد بازار پیش از انتشار گزارشات 9 ماهه به آن واکنش نشان داده است. با این وضعیت، احتمالا مدتی بازار نوسان خاصی نداشته و انتشار پیش بینی بودجه های سال 96 کمی تحرک به دنبال خواهد داشت. 

کیهان زاده در ادامه اظهار داشت: گروه خودرویی برای صعود، نیازمند اتفاقات و اخباری به مراتب با اهمیت تر از تعدیل مثبت و رونق فروش می باشد. در غیر این صورت، تحرک خاصی در این گروه نخواهیم داشت. در شرایط فعلی سهم های گروه معدنی و فلزی پتانسیل بیشتری برای رشد داشته و ضروری است سرمایه گذاری با رصد دقیق وضعیت شرکت و بررسی روند صادراتی و وابستگی به نرخ ارز و قیمت های جهانی صورت گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری و تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24