Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اظهار نظر توییتری ترانه علیدوستی باعث شد تا نیویورک تایمز با او گفتگویی داشته که این بازیگر بار دیگر تاکید کرد در اسکار شرکت نمی کند و توهین به ملت ایران را نمی پذیرد...

ترانه علیدوستی در گفتگو با نیویورک تایمز: اگر بتوانم هم به اسکار نمی‌ روم / از مردمم دفاع می کنم...

بورس24 : اظهار نظر توییتری ترانه علیدوستی باعث شد تا نیویورک تایمز با او گفتگویی داشته که این بازیگر بار دیگر تاکید کرد در اسکار شرکت نمی کند و توهین به ملت ایران را نمی پذیرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا طرحی برای ممنوعیت سفر شهروندان چند کشور مسلمان به آمریکا دارد که یکی از این کشورها ایران است.

همین مساله در چند روز اخیر واکنش هایی را در فضای مجازی در ایران برانگیخته است و حتی برخی از افراد از اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» که نامزد اسکار شده است، خواسته اند که به نشانه اعتراض به آمریکا نرود.

البته برخی هم ابراز نگرانی کرده بودند که اصغر فرهادی هم مشمول این قانونی آمریکایی شود که از سوی دیگر گفته می شود اصغر فرهادی منعی برای حضور در مراسم اسکار امسال ندارد.

او با توجه به داشتن پاسپورت آمریکا می تواند بدون مشکل به این کشور رفت و آمد کند و قانون جدید ترامپ شامل حال او نمی شود.

در پی همین مسایل ترانه علیدوستی بازیگر نقش رعنا در «فروشنده» امروز در صفحه خود در فضای مجازی به زبان فارسی و انگلیسی نوشت: «قانون منع ایرانیان و شش کشور دیگر از ورود به آمریکا، حتی اگر موقتی باشد تبعیض‌ آمیز است و غیر قابل پذیرش.

او گفت: نمی دانم این منع شامل وقایع فرهنگی هم خواهد شد یا نه، اما اگر یک درصد هم نشود، من برای شرکت در مراسم اسکار به این کشور سفر نخواهم کرد.»

این واکنش ترانه علیدوستی بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت، بیشتر سایت های مشهور مانند گاردین، هافینگتن پست، فرانس ۲۴، هالیوود ریپورتر، دویچه ووله و... تیتر زدند که بازیگر «فروشنده» بخاطر تصمیم نژادپرستانه ترامپ اسکار را تحریم کرد.

ولی در این میان روزنامه نیویورک تایمز در مصاحبه ایمیلی با ترانه علیدوستی از او سوالاتی را پرسید.

ترانه علیدوستی در این گفتگو می گوید حتی اگر این ممنوعیت تاثیری بر توانایی او برای گرفتن ویزا نداشته باشد باز هم روز ۲۶ ماه فوریه در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

وی اضافه می کند: من تصمیم گرفتم به مراسم نروم حتی اگر بتوانم؛ چون عمیقا آزرده می شوم که می بینم مردم عادی کشورم به خاطر چیزی که شاید حق قانونی شان باشد تا به فرزندانشان که ساکن خارج از کشور هستند سر بزنند یا دانشجویان به کلاس های دانشگاه شان دسترسی داشته باشند، منع شده اند.

علیدوستی می گوید که او تصمیم خود را با آقای فرهادی درمیان نگذاشته بود و نمی دانست که در مراسم کدام عوامل حضور خواهند داشت. او می گوید که فرهادی معمولا بازیگران نقش نخست فیلم هایش را با خود به مراسم اهدای جوایز خارجی می برد از جمله به جشنواره فیلم کن که «فروشنده» با واکنش مثبت منتقدان زیادی رو به رو شد.

این بازیگر ایرانی اشاره می کند که ایالات متحده آمریکا در تهران سفارت ندارد و ایرانی ها غالبا برای گرفتن ویزا به کشورهای همسایه سفر می کنند.

وی ادامه می دهد: بسیاری از مردم پرونده های پزشکی اورژانسی دارند. من اطمینان دارم که همه ایرانی ها برای یک سفر تفریحی به آمریکا سفر نمی کنند. شاید مورد جدی تری داشته باشند. من مطمئن هستم که ایالات متحده آمریکا بارها از مهاجران ایرانی و مردمی که در آمریکا کار می کنند و به آن کشور خدمت می کنند نفع برده است، بنابراین برای من پذیرفتنی نیست به حکومتی احترام بگذارم که به مردم کشورم احترام نمی گذارد.

سخنگوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به درخواست فوری نیویورک تایمز برای ابراز نظر پاسخی نداده است.

گفتنی است، «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی یکی از پنج نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از سوی آکادمی علوم و هنر سینمایی معرفی شده است.

منبع: مهر 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24