Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در پاسخ به سوال خبرنگار بورس ٢۴، در خصوص فعالیت های بورسی این بانک گفت...

مدیر عامل بانک صنعت و معدن: آتیه دماوند پتانسیل های بسیار خوبی را داراست / این شرکت دارای شرایطی مطلوب و سود ده است...

بورس24 : مدیر عامل بانک صنعت و معدن در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 ، در خصوص فعالیت های بورسی این بانک گفت: با توجه به قانون بانک ها از بنگاه داری منع شده اند بخشی از بنگاه ها را باید نگه داریم و در همه واحد ها سهم بانک باید به زیر 50 درصد کاهش یابد.

وی افزود: ما آمادگی واگذاری سهام مازاد را داریم و با توجه به پتانسیل های موجود در سهام شرکت های زیر مجموعه بانک از جمله شرکت آتیه دماوند ترجیح بر این است که سرمایه گذار خارجی وارد شرکت شود.

او گفت: به هر حال بانک آمادگی واگذاری یک صندلی هیئت مدیره شرکت آتیه دماوند را دارد و با توجه به پتانسیل های خوب آتیه دماوند این شرکت مشتری داشته و دارد.

وی تصریح کرد: مهم ترین کار در شرکت آتی دماوند رفع مشکلات شرکت هایی بود که این شرکت به آنها ورود کرد و با توجه به اینکه مشکلات بسیاری از شرکت ها برطرف شده است، در حال حاضر وضعیت آتیه دماوند بسیار مطلوب است و شرکت سودده است.

به گفته او جدیدترین فعالیت شرکت، پروژه فراسا است، که طرح بسیار فاخری است. وی افزود: در منطقه البرز، در صورتی که مصوبه آن در یافت شود این پروژه به عنوان منطقه ویزه اقتصادی لجستیک اعلام خواهد شد و با توجه به شرایطی که دارد امکان جذب شرکای خارجی برای این طرح وجود دارد.

ابوالفضل نجار زاده مدیر امور مجامع و شرکت های بانک صنعت و معدن در حاشیه نشست خبری امروز بانک به بورس24 گفت: مجامع تمام شرکت های بانک تا آخر بهمن ماه برگزار خواهد شد. تنها مجمعی که برگزار نمی شود، مجمع آتیه دماوند است. چرا که منتظر گزارش تلفیق سایر شرکت هاست.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سود آوری شرکت های گروه، بانک برنامه افزایش سرمایه را برای تمام شرکت ها دارد، بانک آمادگی واگذاری سهام مازاد خود را نیز داشته دارد برای شرکت آتیه دماوند ترجیح بانک این است که سرمایه گذاری خارجی وارد شرکت شود.

او گفت: خوشبختانه تمام شرکت های گروه در سال جاری از وضعیت خوبی برخودار بودند و سود نیز شناسایی شده کرده اند.

اهم فعالیت ها در سال جاری...

علی اشرف افخمی مدیر عامل بانک صنعت و معدن در نشست خبری امروز این بانک به مناسبت دهه فجر از فعالیت های این بانک در طول سال 95 گفت: طبق برنامه ای که مصوب شده بود، 7500 واحد صنعتی و تولیدی بایستیبا بودجه ای بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات دهی می شدند.

او گفت: تاکنون 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد های صنعتی و تولیدی پرداخت شده است که سهم بانک از این پرداختی 1850 میلیارد تومان به 1256 واحد کوچک و متوسط بوده است که صنعت و معدن 12 درصد از پرداخت ها را انجام داده است وباید توجه داشت که در صورت عدم پرداخت این تسهیلات به بنگاه ها با بحران های کارگری مواجه می بودیم.

روابط با بانک های خارجی رو به گسترش

افخمی درباره روابط اعتباری با بانک های خارجی هم گفت: با توجه به شرایط پس از برجام توانستیم در مدت 10 ماهه سال جاری 293 فقره گشایش اعتبار انجام دهیم و این امر به صورت مستقیم با بانک های طرف و از طریق سوییفت به ارزش 785 میلیون یورو بوده است.

به این میزان باید 500 میلیون یورو گشایش اعتباری برای صنایع بالا دستی پارس جنوبی را هم اضافه کرد که منجر به افزایش تولید گاز در این مجموعه شده است.

هزینه های انتقال وجه کاهش داشته است

وی ادامه داد: در حال حاضر با 71 بانک ارتباط کارگزاری برقرار شده است و با توجه به این شرایط دیگر مجبور به پرداخت 10 درصد هزینه های جابه جایی پول نیستیم و به طور مستقیم با بانک های سایر کشور ها ارتباط کارگزاری برقرار است.

او گفت: بانک تجارتی ایران و اروپا مستقر در آلمان نیز که پیشتر تحریم بود، اکنون از لیست تحریم خارج شده است و در سال 2016 بیش از 2 میلیارد 100 میلیون یورو گشایش اعتبار برای بانک های ایرانی انجام داده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: این مساله درست است که هنوز برای ارتباط با بانک های بزرگ دنیا با مشکلاتی روبرو هستیم، اما این مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی افزود: تاکنون توانستیم 400 میلیون دلار از اگزیم بانک هند خط اعتباری دریافت کنیم.حدود 70 درصد از این خط اعتباری مصرف شده است و مابقی آن نیز به منظور توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین 100 میلیون یورو نیز خط اعتباری از اگزیم بانک کره جنوبی دریافت شده است.

تامین مالی طرح ها با قدرت در حال اجرا

وی در خصوص طرح ها و پروژه هایی که توسط بانک صنعت معدن تامین مالی شده اند نیز گفت: در 10 ماهه سال جاری 102 واحد کوچک و متوسط به بهره برداری رسیده است که بالغ بر 1650 نفر از این طریق مشغول به کار شدند.

او گفت: 18 پروژه بزرگ هم در حدود 150 میلیون یورو و 640 میلیارد تومان تسهیلات اخذ کرده بودند که در سال جاری به بهره برداری رسیدند و از این طریق هم 1900 نفر مشغول به کار شدند.

افخمی ادامه داد: پروژه هایی نیز در دست اجرا ست، 137 واحد کوچک و متوسط با حدود 425 میلیارد تومان تسهیلات که عمدتا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید. همچنین 180 واحد بزرگ و متوسط نیز در حال اجراست که 26 هزار میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری هاست که در دو سال آینده راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مجموع با افتتاح پروژه های در دست اجرا و پروژه های به بهره برداری رسیده در حدود 37 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

60 درصد به ظرفیت تولید فولاد اضافه خواهد شد

افخمی گفت: در حدود 7 واحد فولادی در حال اجراست یا به بهره برداری رسیده است که این واحد ها در حدود 10 میلیون تن به ظرفیت فولادی کشور اضافه خواهند کرد، در حال حاضر کل تولید فولاد کشور 17 میلیون تن است.

توسعه نیروگاهی با تامین مالی بانک صنعت و معدن

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در خصوص فعالیت های این بانک در حوزه نیروگاهی گفت: در سه سال گذشته 6 واحد نیروگاهی به بهر برداری رسیده است. در سال جاری 3000مگاوات برق در یک سال به شبکه برق کشور متصل شده است و تا یکسال آینده در حدود 2000 مگاوات دیگر هم به شبکه برق افزوده خواهد شد.

افخمی گفت:بانک صنعت و معدن در حوزه تامین مالی پتروشیمی هم ورود داشته است، 580 میلیون دلار برای پتروشیمی مسجد سلیمان تامین مالی شده است ، فاز توسعه ای پتروشیمی ایلام هم در حال اجرا است و 220 میلیون یورو برای آن تامین اعتبار شده است.

فعالیت های سندیکایی در حال اجراست

افخمی گفت: بانک صنعت و معدن در حوزه فعالیت های سندیکایی هم فعال بوده است و با مشارکت بانک توسعه صادرات اقدام به فاینانس پروژه پتروشیمی بو شهر نموده است. همچنین پالایشگاه بید بلند هم پروژه ای به ارزش 2 میلیارد دلار است که با مشارکت بانک سپه ، صنعت و معدن و دو بانک دیگر فعالیت های تامین مالی آن صورت خواهد گرفت.

رد پای صنعت و معدن در زمین و هوا و دریا

وی اضافه کرد: در مجموع بانک صنعت و معدن در حوزه تامین موالی موتور هواپیما، خط آهن سریع و سیر تهران-اصفهان و تهران - مشهد فعالیت داشته است، بانک 1.8 میلیارد دلار تامین مالی برای خط ریل تهران اصفهان انجام داده است و مراحل مطالعاتی در خصوص خط آهن تهران مشهد در حال اجراست و تامین مالی برای این پروژه بیش از 2.2 میلیارد دلار خواهد بود. این بانک به حوزه دریایی هم ورود خواهد داشت.

بانک صنعت و معدن منضبط بوده است 

افخمی در خصوص انضباط مالی بانک هم گفت: صنعت و معدن اولین بانکی بوده است که مجمع خود را برمبنای نحوه جدید گزارشگری مالی برگزار کرد، اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته است و خوشبختانه هیچ بدهی به بانک های خارجی ندارد.

وی گفت به زودی سرمایه بانک به حدود 6000 میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24